Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 3286 ggr
EmmaVarg
0

Vilken primer funkar bäst?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag ska köpa en primer men har ingen aning om vilken som är bra osv.

Har dåligt med pengar så vill ha den bästa billigaste :)

Har kollat lite på Lumene Beauty Base Primer och Oriflame Beauty Face Primer. Någon som testat dessa?

Min hy är väldigt torr och flagnar när jag tvättat ansiktet, men någon timma efter blir det otroligt oljigt , men fortfarande torrt på vissa ställen. Vet inte vad jag ska använda då det finns för oljig/fet hy och en för blandhy och en för torr hy, om jag använder den för torr hy kommer det väl inte bli ännu oljigare efter ett tag, och om jag använder den för oljig/fet hy, så kommer det väl bli jätte torrt? Obestämd föriövrigt är min hy väldigt ojämn, porig och dålig

CherryIce
0

Lumene är bra om du vill ha hy som liksom "skiner". Huden blir nästan som rosa.

Men en bra primer ( tycker jag ) är Lumene matifying primer. Jag har också oljig hy, men med denna försvann allt.

EmmaVarg
0

#1  om jag väljer en för oljig hy, torkar den inte ut huden jättemycke??

CherryIce
0

#2 jag använder oftas en kräm som förhindrar att det blir torrt, så det kanske du kan testa?

[Alexandrae]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har Lumenes och jag gillar den. Har oljig t-zon och den håller glansen borta nästan hela dagen!

ladymiss
0

huden producerar mycket fett å sånt om man torkar ut den… som skydd lixom :) prova en för blandad hud tycker jag! Inte en för fet hy

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

EvaLuna
0

Rekommenderar Smashbox. Men då har jag inte testat Lumenes. Varning för No7 - alldeles för hård & seg konsistens…