Konsten att böja fransarna
Jag upplever att mina fransar "går ned" som vanligt igen efter ett tag när jag böjt med vanlig fransböjare. Vad finns det för faktorer som påverkar och vad bör man tänka på för att få det att hålla så länge som möjligt ?
Mvh Ellenfyrkant

Har hört att man ska värma franstången med hårfönen i 10-15 sek före så ska det hålla bättre :) Vet dock inte om det funkar!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
när jag gjorde det brände jag mig… haha kanske dålig fransböjare?
men någon som vet om det funkar att värma?

Jag brukar böja mina fransar i 3 steg. Först botten av fransen, sen mitten och sist men inte minst toppen av fransarna. Och det brukar hålla länge. 

#3 Gör du de steget direkt på varje öga och målar sedan på mascara?
Upplever ni att märket på böjaren spelar stor roll ?
Mvh Ellenfyrkant

# Ja, jag gör det direkt sen så tar jag mascara.
Märket spelar nog ingen roll, bara du trycker tillräckligt hårt :)

Tror MUS har en som det är värme i, den kanske kan vara något?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
jag böjer med maskaraborsten xD Just innan det torkar böjer jag upp det xD jag klarar inte av fransböjare xD hehe..
www.strangegirlyouknow.blogspot.com
du kan oxå skölja din fransbjare i lite varmt vatten innan :)

#8 Fast då blir ju allt blött och kletigt och torkar man av den lär den inte va så värst varm längre eller ?
Mvh Ellenfyrkant

Jag gör också i tre steg istället för att trycka hårt en gång. Funkar super. Man behöver inte hålla så hårt och länge heller.

Det sägs att om man böjer ögonfransarna innan mascaran och sedan använder vattenfast mascara så skall det hålla ganska länge eller tills man tvättar av det. Nu va det ett tag sen jag sminkade mig och har faktiskt inte testat det här tipset :/
+ För mig så brukar det hålla ganska länge när jag sminkar mig. Men det kanske är individuellt hur bra vissa funkar.
Medarbetare på Science Fiction
#11 jo det är sant :) Eftersom vattenfast maskara har en lättare formula än en vanlig så tynger det inte ned fransarna lika mkt :)

Man kan ju gå till salong och böja fransarna så att de håller sig så i ngr veckor:)
#9 om du sköljer den i ganska varmt vatten och sedan torkar av den lite snabbt så är den fortfarande lite varm, men om du vill så kan man ju oxå blåsa åpå den med varm luft i stället :)
jag har fått lära mig av min mormor att böja med sked o det tycker jag ser o håller klart bättre än med böjaren …
Du sätter skeden ovan ögonfransarna o drar den o kryllar ut som om det varit ett present band som man ska locka …. lite svårt att förklara men det blir snyggt !!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#15 Gud vad intressant :D Måste prova ngn dag :)

#15 Åh, jag fattar inte tekniken. O.o Film vore intressant. 
Mvh Ellenfyrkant
jag hitta lite på ytube ! http://www.youtube.com/watch?v=7XObLwfMc0k&feature=related
denna är det jag gör !!
Lycka till

Detta med vattenfast mascara kan ju vara ett intressant knep. Men de erfarenheter jag har av vattenfast är att man brukar få välja vattenfast ELLER BRA mascara, dessutom har jag varit med om att den sitter inte alls fast på fransarna, det är när den ramlar ner under ögonen som den blir vattenfast! *Morr* Rätt tråkigt när det regnar. Men det kanske är jag som lyckats få tag på en dålig variant. Finns det någon som har bättre erfarenhet av vattenfast mascara?
Mvh Ellenfyrkant

#15 Drar hon ckeden jämns med inre franskanten hela tiden eller drar hon också utåt mor frans"tippen" i rörelsen?
Haha, hoppas du fatta vad jag menade.
Mvh Ellenfyrkant
#19 rimmel london har en bra blå vattenfast maskara, fast den sitter som berget ;) även isadoras svartblåa ;P

#19 Jag älskar min vattenfasta, Isadora Build-Up Mascara 100% Waterproof.
Den är verkligen vattenfast, och mina fransar har aldrig varit så böjda :)