Hur ofta sola
Hur ofta ska man sola solarium för att få upp brännan i början? 1 gång varje vecka? 2 gånger per vecka? :)
om du googlar på olika solariers hemsidor kan du få en rekommendation från dom :) det brukar stå på en del hemsidor!
www.strangegirlyouknow.blogspot.com

Jag säger skippa solarium, det va ett himla prat för ett tag sen om att risken för hudcancer ökar super mycket!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
jag håller med! Det skadar ganska mycket… man blir rynkig å ful när man blir äldre å kan få hudcancer osv.. ett tips är ju att köra med en riktigt bra brun utan sol produkt :) T.ex. åhléns egna brunutansol, jag använder den, den håller länge även i dusch, funkar jätte bra!:D (fast bara ett tips såklart, du vet ju säkert om riskerna med solarium;))
jajajajja jag vet alla riskerna, men om vi håller oss till min fråga tack! :D

Om jag var du skulle jag gå och fråga på solariumet :)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Haha smart tips! :)
ska googla lite först nu.
gå in på http://www.citysol.net/ och kolla udner fliken "solfakta" så ser du vad som rekommenderas…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
I vintras blev jag tokless på att vara så blek så jag körde en gång i veckan i fyra veckor, 20 min varje gång, blev knallbrun :) Nu har det dock gått ett par månader sen dess så funderar på om jag också ska bygga upp lite innan shortssäsongen börjar :P
Är redan brun efter 2 gångers 18 min, med en veckans mellan rum. Tänkte köra typ 3 veckor till! :-)
Vet någon om man kan ha brun utan sol samtidigt som solarium ?
#10 ja det borde gå, man täpper inte till porerna å så genom att ha brun utan sol vad jag vet så:) Men det beror på om det är silikon i, då täpper det till å de e inte bra, det är därför man kan ha mineralsmink på sig å sola solarium för att det täcker inte igen porerna om det inte innehåller silikon men man brukar ju sminka sig ojämnt utan att man tänke rpå det eller att det syns därför blir man ju ojämnt brun :P
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min klasskompis solade 20 minuter en gång, hon blev hyfsat brun efter det.
Ljusa människor kan få hudcancer mycket lättare än mörka människor för att vi är ursprungligen väldigt mörkhyade när apmänniskorna levde i regnskogen men som sedan torkade ut och apmänniskorna fick leva på den torra miljön som vissa delar i Afrika.
För att de skulle kunna klara av att vara ute och jaga i solen så blev deras hy mycket mörkare och de tålde mera UV-ljus då.
lite biologi där! :D
jo men det blir jag med, men menar hur ofta för att BYGGA UPP DEN, för att den ska hålla (-:
tack för svaren.
om man kör korta vändor men i längre period byggs brännan upp och håller längre, det gör den inte lika bra om man solar jätte länge men under en kort period.