Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: hår-frisyrer
Läst 5964 ggr
elli-kleo
0

Hur ska jag bleka slingor i mitt hår?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är igentlingen mellan/mörk blond. med lite mörkare hårbotten. men mitt hår bleks lätt i solen så det blir ljusare längre ner. När jag va liten va jag ljusblond och jag trivs i det så jag började bleka hela håret (ej slingor eller så)

Följderna till det blev

• mkt slitet hår
  • onaturligt blond
  • ful utväxt som man tydligt lägger märke till

osv.

Jag vill få en mer naturligt blont resultat som inte sliter lika mkt och så att man slipper den hämska TYDLIGA utväxten! (se blid, ser värre ut i verkligheten)

Funderar på att börja bleka slingor och i sommar sola håret med citron? för att få ett lite mer naturligt blont hår :)

Jag tänkte bleka slingor hemma och har köpt schwarzkopf blonde L1+

Hur ska jag böra slingorna? :)

ska klippa mig snart! tips på frisyrer? :D

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

ladymiss
0

om du vill få ett naturligt resultat kan du ju alltid färga det i en väldigt kall nyans (askig nyans, askton), det ser mer naturligt ut :) Inte många som har väldigt varmblont hår, jag har exakt samma hårfärg som det ser ut på den där bilden, jag ska dock bleka det med en hemmablekning och lägga i en väldigt askig ton :) en annan lösning är ju att använda silverschampoo som itne skadar så mke men får dom gula partierna att bli kallare (hela håret blir en kallare ton). Citron sliter otroligt mycket, då spelar det nog ingen roll om du har i citron eller blekning för det blir torrt och tar skada på håret lika mke ;P Om du ska färga håret själv, köp ca. 3 paket beroende på hur ljust du vill ha, du verkar ju ha ganska långt hår också. Blek först utväxten och skölj ur sen, sen färgar du hela håret med samma färg :) låt det inte sitta i så länge för då blir din hela hårbotten blek xD sen slingaru håret med hätta eller bara för hand (själv föredrar jag för hand eftersom det ser ganska onaturligt ut med hätta och stripigt om man slingar ända ifrån hårbotten)

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

elli-kleo
0

OJ glömde skriva att jag brukar bleka hela håret och vill alltså inte göra det längre. ser inte naturligt ut :P

#1 Tack så mkt :)

ladymiss
0

#2 men det ser mer naturligt ut om du bleker det, men sen efter du bleker det lägger i en askig nyans :) Men det mest skonsamma är såklart silverschampoo om du vill ha en naturlig ton och inte vill skada håret :)

elli-kleo
0

#3 Menar att det blir så skarp utväxt och så. Plus att det sliter så mkt. Jag använder redan silverschampo, tycker inte att det blir så stor skillnad av det. :)

ladymiss
0

#4 ok, du kanske ska byta märke? blek bara utväxten så sliter det inte så mycket, kladda inte ut blekningen i hela håret, det är bara onödigt :) blek inte för länge, och ta inte en så stark blekning, gå till åhléns lr kicks lr nån frisör och fråga vad dom rekommenderar!:) Det finns blekningar som inte är så starka å därav är ganska skonsamma :) det kan ju vara ganska uttorkat efter en blekning, då kan du ju prova med inpackningar ;) Jag använder inpackningar varje gång jag tvättar håret!:) elvital :)

elli-kleo
0

#5 jag ska prova att köpa ett nyss silverschampo, förslag på något bra som inte är allt för dyrt? :) jag brukar ha inpackning 2 gånger i veckan. jag ska höra vad dom rekomenderar för blekningsmedel :)

ladymiss
0

#5 jag är inte expert på bra silverschampoon :/ vad jag vet är att en del kan slita på håret ganska mke… en del mke mindre :/

Fiona
0

#6 Loreal har ett som är jätte bra :)

Om jag var du skulle jag kosta mig på att gå till frissan och fixa till det. Försök hitta en bild på hur du vill ha det och ta med och visa

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg