Problem med aknen
Tjolahopp!
Har ganska så stora problem med akne, har haft i ett flertal år, och blir bara så trött på det! Jag hatar att gå upp på morgonen och så ska man sminka sig och det är röda blemmor i ansiktet… Använder Acnicyl för att mildra den, men det är inte direkt att den fungerar särskilt bra… (Det finns en anledning till att jag har mycket akne)
Men är det någon som vet om det finns någon bra foundation som har väldigt bra täckeffekt eller att det (önsketänkande) kanske finns någon som hjälper till att motverka aknen?
Väldigt tacksam för svar.
Jag tycker att clinique har bra täckande fundations…
exempelvis denna: Clarifying Makeup Clear Skin Formula
och denna :Clinique Superbalanced Makeup
funkar bra på mina feta hud.
Jag har en väldigt bra concealer från Maybeline som heter Coverstick tror jag det var. Jag har den ljusaste färgen och den täcker verkligen jätte bra! Dock vet jag inte om den motverkar finnar men på mig blir det iallafall inte värre!
#1 Okej. Måste leta efter dem nästa gång jag går på stan :) Tack för tips!
#2 Har sett den nån gång, men aldrig köpt. Men det blir perfa att testa, har ingen concealer för tillfället och det blir ju ingen skada över att köpa och testa? :)
Tack för ditt tips med :)
Har också haft den concealern #2 tyckte att den var helt okej.

Det finns n¨got medel på Apoteket som heter Basiron eller n¨ågot liknande som tydligen ska fungera väldigt bra mot finnar! Visserligen ingen foundation utan ett medel ;)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Ska kolla efter det :)
Tack för tips :D

#5 basiron hjälper till viss del mot finnar ja, men jag slutade använda de då de torkar ut huden jääätte mycket! Och för mig är de värre än finnarna då man sminkar sig med foundation blir man fläckig och man ser jätte ofräsch ut då huden flagnar…
Mitt tips är ist återfuktande ansiktscreme, ansiktsskrubb ett par ggr i veckan och sen köpa lermasker av nåt slag som man tar ca 1 ggn i veckan.
Har du väldigt stora problem bör du uppsöka läkare. Då kan man få receptbelagd medicin!
Lycka till!!
Jag tvättar med Aco spotless och använder Xperience foundation från maxfactor. Du kan även skaffa p-piller (Neovletta), det funkar jättebra. Dom tre första månaderna är gratis och sedan kostar det 100 kronor för ett år.
#7 Tack så mycket! Ska kolla masker nästa gång jag är på stan! :)
#8 Okej, har faktiskt funderat på att köpa den!
Jag äter faktiskt Nevoletta redan, men de funkar inte riktigt så när de är slut ska jag få prova nya, tror det hette Jasmine?
Tycker du ska gå på en ansiktbehandling till att börja med, så porerna blir tömda. De brukar också ha riktigt bra produkter och hjälper dig att välja det som passar dig. Finns en jätteduktig tjej i Söderköping, både proffsig och trevlig. Jag var där senast idag men har bara varit där 2ggr än så länge. Mamma däremot har gått där sen hon startade för 15-20 år sedan. Om du är intresserad kan jag PMa mer info om henne.
Hmm, låter ju bra! :) PM:a info du, det skadar aldrig med lite info.
Min lillasyster använde sig utav medlet Basiron som var grymt! Hon blev som förändrad på ungefär 2 veckor. Rekomenderas starkt! Ett tips på ett bra täckstift är L'oréal infallible concealer som täcker jättebra. Nån foundation har jag dock inte tips på eftersom jag inte använder det men lycka till!!
Tack!! Ska kolla på Basiron efter att min Acnicyl är slut :) Mycket jag ska köpa nu… :D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag säger bara en sak, Oil Cleansing Method! Det är en naturlig ansiktsvård som gör underverk för problemhy. Precis som dig hade jag problem med finnar, hade inte någon extrem acne, men det ploppade upp små finnar här och där i området runt näsan, munnen och hakan.
Det kan ju låta lite tokigt att sätta olja i ansiktet när man redan har fet hy (har själv blandhy), men det fungerar enligt principen fett löser fett. Antingen så blandar man olika oljor på egen hand, men jag köper en färdig blandad produkt från märket MooGoo, som just heter Oil Cleansing Method och innehåller 9 olika oljor. Det är en australiensisk produkt och går tyvärr bara att köpa/beställa från Australien (har själv bott där så därför jag kom i kontakt med märket), men det fungerar så bra för mig så jag beställer nästan hela deras produktserie direkt från Australien. Det är inte jättedyra produkter heller så vem som helst kan köpa dem, men man måste ju räkna med lite i frakt också. Betalar kring 130-140kr för denna OCM från Moogoo.
I stora drag så lugnar det ner huden. Det innehåller både "bortdragande" oljor och oljor som återfuktar huden. Vissa oljor drar bort smuts och överflödig olja från porerna vilket i sin tur hjälper att förebygga finnar, de andra oljorna är rika i anti-oxidanter och håller hyn i bra skick.
För mig har det fungerat genom att ta bort min röda flammiga hy och jag får knappt finnar mera annat än några mens-finnar :) Hyn är slät och har en helt annan lyster än vad jag hade innan. Jag är 25 och min hy har aldrig varit såhär fin sedan jag började använda OCM (och Moogoos produkter överlag). Redan dagen efter jag först använde OCM var min hy mindre flammig och flera finnar hade försvunnit.
Finns så mycket mer jag kan/vill skriva om detta men det blir ju en jäkla uppsats om jag lägger ut det här, haha. Fråga bara om det är nåt mera du vill veta.
P.S. Jag unviker allt som heter Basiron och dylika starka produkter som inte gör annat än torkar ut hyn. Visst kan det fungera mot finnar, men de är inte direkt skonsamma mot hyn. Föredrar hellre mera naturliga metoder, som OCM, som håller hyn i skick på samma gång.
Tack så jättemycket för ditt inlägg! Ska fundera på den här oljan :)
Inga problem :) Jag har lidit av finnar ända sedan tidiga tonåren och mitt hjärta bankar extra för såna som också lider av problem med finnar :) Nu är jag i princip helt finnfri. Önskar att jag hade hört om OCM tidigare.
De oljor som finns i Moogoo´s OCM är Jojoba Oil, Rice Bran Oil, Grapeseed Oil, Castor Oil, Avocado Oil, Lemon Essential Oil, Carrot Seed Oil, Mandarin Essential Oil och Cyprus Oil.
Ifall du vill blanda nåt själv så skulle jag säga att en del av oljorna finns att köpa på apoteket o en del på hälsoaffärer. Tror inte du behöver alla dessa oljor om du blandar själv (blir dyrt!) utan vet dom som blandar med två eller tre oljor. Jojoba olja är iallafall toppen speciellt om man har fet hy! Ricinolja och Castor olja är också vanliga om man blandar själv.
Jag är för lat för att börja blanda ihop oljorna själv, haha, så jag köper som sagt OCM från Moogoo istället. Bara att skaka om burken lite först så att oljorna blandas, sen är det bara att köra på :)
Det här är inte något man måste göra varje kväll, utan räcker med att använda OCM två, kanske tre gånger i veckan. Resultaten varierar såklart från person till person, men OCM har fått mycket bra kritik och används speciellt i USA, England och Australien.
Här kan du läsa mera om OCM (på engelska dock) och vilka olika oljor man kan blanda. Allt väl!