Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: hår-frisyrer
Läst 1676 ggr
kareiin
0

Schampoo och Balsam. Titta hit!

Jag kan verkligen inte hitta ett schampo och balsam som passar till mitt hår. Det är rätt tunt och skandinaviskt. Behöver volym och mycket återfuktning.

Har kollat lite på märket Lanza. Någon som har någon erfarenhet av dessa produkter? Värt pengarna?

Innan har jag använt:

Aussie, Frank Provost, Syoss, Tigi Control Freak, Tresumme, Tigi Fasion..(?).., m.m..

Ingenting funkar.. Vill ha något som gör mitt hår mjukt och lent men ändå inte tynger ner!

Någon som har samma problem eller till och med löst problemet?

elyse
0

Jag använder shampookaka från Lush, en som är speciellt för min typ av hår. Min är vit - ger lyster och man behöver inget balsam. Och superpraktiskt att ha med till gymmet etc eftersom man kan ha den i en liten burk (köper man två kakor får man en burk på köpet).

Fiona
0

Hmm klurigt! Kan du inte fråga din frisör om råd?=)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

kareiin
0

#1, den lät rätt häftig, och praktisk :) Vart köper du den ?

#2 vet, har klurat på detta rätt mycket och frisörer har ej kunnat hjälpa mig.. pratat me 3 st olika :/ , känner mig som ett hopplöst fall ibland x) va använder du själv? :)

kareiin
0

Ingen mer som har några tips?

elyse
0

#3 Lush. Finns i lite större städer och på nätet. Skitbra. ^^

kareiin
0

#5 Jo kom på det precis efter att jag frågat, Vet en Lush som inte ligger så långt ifrån mig!

Hoopys
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har liknande hår som du, om din beskrivning är rätt. Det jag använder är Wella eller Fruktis. Finns i olika utförande som anpassade till olika hårtyper.

Anvädes 4 ggr/vecka och håret får då luft torka.

yoanna
0

Jag har samma problem som du med håret, men har äntligen hittat ett schampo & Balsam som funkar. 'John Frieda Luxurios Volume', enligt mig är det verkligen värt pengarna Skrattande… Och skulle jag vilja få lite extra volym brukar jag använda 'PHC extra volume/ volume boost effect', håller hela dagen och är lätt att använda. Så jag är supernöjd med båda dom här produkterna…

Innan jag började använda dom här så använde jag ofta GLISS, Elvital & andra sådanna produkter men tyckte aldrig att jag fick den önskade effekten och trodde inte att det gick att göra något åt mitt otroligt platta hår, men sen hittade jag dom här produkterna och blev glatt överraskad Glad.

yoanna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på produkterna också Glad

kareiin
0

Jag använder nu Lanza Healing Volume! Och balsamet är helt underbart, håret blir så mjukt! Dock har jag alltid tyckt john frieda varit intressant.. Men Lanzas kommer jag nog stanna med:)

# 8, Använder också ett serum från phc som e underbart! Hur funkar volume sprayen? Har man i den innan man blåser håret? eller? :)

yoanna
0

#10 Jaa asså jag brukar ha det innan jag blåser det å sen lite efter att jag blåst det bara för att få lite mera stadga i håret :)