Hårkatastrof -vad göra?
Jag var hos min frisör och gjorde folie-slingor i veckan och det blev i och för sig fint, men hon lägger blekningen 1 cm från hårbotten och därför fick jag redan 1 cm "utväxt" :-( Förra gången gjorde min frisör likadant och jag var mesig nog att inte gå och klaga.
När hon gjorde slingorna den här gången frågade jag varför hon la blekningen så långt från roten. Hon svarade att "det är för att blekningen sväller under tiden den sitter i". Jaha. tänkte jag. Jag frågade henne en gång till om hon inte kunde lägga blekningen närmre rötterna men hon sa att det inte gick. Jag har gjort folieslingor i 10 års tid och den här frisören är den enda som gjort såhär.
När hon var klar så sa jag att jag tyckte att det var fint men att jag inte ville ha 1 cm utväxt. Hon sa så att hon kunde använda färg för att ljusa upp utväxten, eftersom färg kan läggas närmre hårbotten.
2 dagar senare gick jag tillbaka och hon la färg-blekning på utväxten. Det blev GUL-ORANGE och mycket ljusare än resten av håret! Det ser förjävligt ut, som om jag gjort en misslyckad hemma-färgning! Jag frågade vad hon kunde göra åt det och hon sa att hon kunde lägga mörkare slingor i utväxten….men jag vågar inte låta henne göra något mer med mitt hår av rädsla att det kommer bli värre eller helt förstört…
Vad kan jag göra? Kan man tona ned det gul-oranga med en kall silvrig färg tex? Jag har inte råd att gå till en annan frisör för att fixa detta och jag vill definitivt inte gå tillbaka till samma frisör. Vad göra???
Tacksam för alla svar :-)
detta hände mig en gång, jag blekte håret yttligare en gång och la på en väligt kall askig ton och nu är jag hur nöjd som helst :)
www.strangegirlyouknow.blogspot.com

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det finns nått frisörförbund, kontakta dem för rådgivning och hjälp. De kan ge dig tips om hur du ska gå vidare.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Tack för era svar :-) Frisörförbund? Ska definitivt kolla upp det!

Om jag va du skulle jag försöka ta mod till mig att kräva pengarna tillbaka! Det är ju lixom inte bara EN gång hon misslyckades utan flera…
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg