Aluminiumfolie.
Hejhej :) Tråkigt som jag hade satt jag och målade naglarna. Fick för mig att trycka fast folie, och ser man på - blev skitsnyggt! Mettaliskt och ascoolt
Var dock svårt att få jämnt, men med lite övning kan man nog få till det riktigt snyggt. Se dock till att ha mycket lack jämnt över hela nagel, och låt det torka ca 30sek så att foliet inte glider runt.

Det måste jag prova någongång :D Har länge velat ha metalliska naglar.
Vill du visa bild på hur det ser ut? :D
- Medarbetare på studier.ifokus
Jag har en målarfärg (eg metallfärg) här hemma som jag målade några möbler med. Det var för visso inte blank som i spegelblank, utan lite matt. Men det ser verkligen ut som flytande silver! Och resultatet blir lika det med.
Hur bra naglarna mår av det, och hur lätt det är att få bort har jag dock ingen aning om. Men det var nog oljebaserat tror jag för det kändes fett om man fick i händerna ^^
Hakuna matata!

#2 Dom är riktigt riktigt snygga!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Förstår jag rätt om jag uppfattade det som att man har kvar folien på naglarna?

#5 Ja, om man nu kan lyckas få det snyggt. Var bara en idé jag provade :)
SKITSNYGGT JU!!! måste provas snart :D
Klippte du ut foliebitar efter naglarna först, eller satte du bara på en stor bit och klippte till det när det satt på nageln? :)
medarbetare på allergier.ifokus .

#8 Klippte ut först, men det var svårt ändå :P Får fundera lite mer på hur man ska bära sig åt.
Okidoki:) blev jättesugen på att prova nu hehe
medarbetare på allergier.ifokus .

Men hur var naglarna på bilden i länken gjorda ?
Mvh Ellenfyrkant

#11 Inte med aluminium folie. Länken var endast till för att visa hur det såg ut (fast inte lika fint då) :)

Man borde väl kunna använda lim för lösnaglar för att sätta fast folien med?
Jag tänkte att det kanske håller bättre då? Fast iofs kanske det håller tillräckligt bra med bara nagellack under?
Jättebra och kreativ idé!

Hmm.. Man kanske kan prova att sätta fast folie på lösnaglar? Detta hittade jag när jag googlade :P
- Medarbetare på studier.ifokus

#17 Det måste nog vara lättare :D