Skadade ögonfransar
Hej!
Jo,nu är det så som rubriken pekar på att jag anser att mina ögonfransar är skadade.
Med det menar jag att de typ bryts lätt, trillar av lätt och om man känner på ögonfransarna och liksom böjer dem uppåt som när man applicerar mascara känns det ömt :o
Använder bara mascara i ögonområdet, har en som är för känsliga ögon då jag hade kliande ögon förr. Dock är den snart slut och då blir det vanlig mascara igen. Men nu kliar det ju inte i ögonen eller något sånt utan det är ögonfransarna som klabbar. :S
Mascara har jag nästan varje dag, varje skoldag men om jag bara är hemma t.ex på helg så har jag ju inte. Så fransarna får ju vila ibland, men är det inte tillräckligt?
Har hört om ngn kräm man kan kleta på för att "stärka och "vårda" fransarna, men är inte säker på om man ska tro på det? Finns det ngt annat knep för slitna ögonfransar?
Tips och råd mottages med glädje!
Blev lite låångt nu hehe :$
Du kan ju testa Neulash, hört många som är nöjda.
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
använd en näring för fransarna! :) Det ska göra dom starkare, finns bland annat ett "näringsserum" från depend :) kolla på åhléns! Å använd maskara anpassat för känsliga ögon :)
www.strangegirlyouknow.blogspot.com
Hur gammal är mascaran, är den dålig kanske eller är du överkänslig mot mascaran då fransarna känn ömma? Om du inte tvättar bort mascaran ordentligt på kvällan kan man oxå få ont, om man är känslig..

Tvättar du dän maskaran med uttorkande produkter? Känner igen mig i det du bveskriver, men sen bytte jag till att tvätta bort sminket med balsammetoden-godkänt-tvättbalsam och mina frånsar har nu vuxit sig starka och långa när de inte torkas ut :)

Tack för svaren!
#1 Vad är neulash?
#2 Okej, är de här "näringsserumen" dyra?
#3 Mascaran är ganska gammal tyvärr… men den är för känsliga ögon.
#4 Vad är balsammetoden? :)
#5 Mascara är i princip en färskvara som skall användas före "bäst före" datumet. Dessutom samlas en massa bakterier i en mascara från första gången du använder den och fortsätter att föröka sig med tiden, så det kan mycket väl vara så att det är mycke bakterier i den. Prova att köpa en ny

#5 Balsammetoden går ut på att ta hand om håret, att bara tvätta med balsam. Läs mer på www.lockig.se. Brukar även tvätta dän smink med olja och honung :)
#5 Neulash är ett serum som stärker ögonfransarna. Du kan läsa mer om det här.
ronjanyman.se

#6 Okej,blir att köpa ny så snart som möjligt! Men har ganska så korta ögonfransar så gillar ju volymmascaror, tror du ja kan ha det elr måste jag ha för känsliga ögon? :)
#7 Så finns det en balsammetod för ögonfransar oxå? :o *fattar lite trögt* :)
#8 Lät ju verkligen jättebra :), tyvärr var det inte i min prisklass :/
hahah, intressant att tipsa om ett serum som kostar typ över 1tusenkr? kolla runt på nätet, ett exempel är depend, dom har ett fransserum:) fråga på t.ex åhléns;P lr kicks
#10 Med tanke på att det räcker 4-6 månader och uppenbarligen fungerar så?
ronjanyman.se
#9 Jag vet faktiskt inte, det berors ju på varför du får ont, om det är för att du är känslig eller för att det är massa bakterier i mascaran. Jag funderade lite på det där idag, kan du kanske vara allergisk?
Men prova att byta till att börja med, till en helt ny och fräsch ;)
#10 Det va ett tips vilket innebär att man väljer själv om man vill fullfölja det eller inte ;)

#9 Nej, men jag tvättar dän sminket med mer skonsamma metoder, med bla mitt tvättbalsam.
neulash har 6g, depend har 5g, det räcker ungefär lika länge. :)

Tack för alla intressanta svar! :)
#12 japp,blir ny mascara så snart som möjligt :) Jaa, det kan ju va allergi men borde jag inte känt av det innan då? Plus att det gör mer ont i ögonfransarna/fästena än i själva ögonen.
#14 Kan kika efter serumet ;)