Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 5775 ggr
mandymoo
0

Tips - dekorera naglar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur man gör för att få den här dekorationen på sin nagel.

mandymoo
0

• 1. Måla nageln i den bottenfärg du har valt.

mandymoo
0

• 2. Måla ett diagonalt streck över nageln i en färg som gärna är i kontrast mot bottenfärgen.

mandymoo
0

• 3. Måla några lite större prickar i vitt.

mandymoo
0

• 4. Måla med bottenfärgen lite i kanten på de vita prickarna plus gör några små små prickar mellan dom vita.

mandymoo
0

• 5. Måla med glitterlack en smal rand precis på skarven bottenfärg-diagonal.

Mangis
0

Åååh vad kul! Snygga bilder… Kan man få tag på bra penslar till de små prickarna? Lackpenslarna är ju ofta så breda…

LinneaG
0

#6 - tandpetare brukar funka bra =)

Madde
0

Oj vilket jobb det måste vara med såna naglar. Tänk om man kunde ha lite längre naglar. Skulle helt klart vara mer glamouröst.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

NinaToy
0

Jag har bestämt mig, nu ska jag börja odla naglar! :)

LinneaG
0

#9 - Jag med, men de går av hela tiden. Medlet som ja köpte verkar inte fungera.

Linda
0

#1 Tack:)

-Du får jätte gärna slänga ihop en artikel, det skulle ju vara super:)

mandymoo
0

#11 ska se vad jag mer kan komma på o vad jag har sparat sen innan *Ler*

#10 vad är det för medel du köpt då?

LinneaG
0

något som heter hard as nail

Mangis
0

#13 *fnittrar*

#7 Tanpetare är det jag brukar använda, men det blir så klumpigt. Skulle verkligen vilja få tag på en pensel istället. Ska fundera lite…

mandymoo
0

#14 Jag köper smala smala penslar på Panduro, ser bara till att rengöra ordentligt hela tiden så att inte nagellack torkar o sitter fast.
O ibland så får man byta ut dom.

#13 Har du provat Trind ?Det använder jag o har gjort nu i 15 år. Jag klarar mig inte utan den…

LinneaG
0

# 15 - tack! Den ska jag prova, får se om den finns i affären imorgon =)

Mangis
0

Får bli en ny pysselbeställning snart då. Skrattande Tack för tipset!

NinaToy
0

var köper man små klistermärken/dekorer till naglarna? som stjärnor osv…

Mangis
0

Åhlens har en del, men kanske mest stenar. Sedan finns på alla möjliga ställen där man köper det vanliga "mojset"… Det är bara att kolla in nagelavdelningen och se vad man gillar!

mandymoo
0

Och tradera är en guldgruva *ler*

Sen ska man inte glömma att man kan dekorera med i stort sett vad som helst… trådar, smala garn o läckra färger, spetstyg, metalaktiga smala remsor, glitter osv… o man behöver INTE limma… man lägger på ofärgat lack lägger fast det man vill dekorera med o sen på med minst 2 lager ofärgat lack igen…  ibland kan det behövas något lager till - beror lite på hur "tjock" dekorationen är.

Som sagt - vad som helt - se den här.

mandymoo
0

Kunde någon gissa vad naglarna är dekorerade med???

Jo frimärken.

Tilda_
0

Hihi, hur får man bort det sen? ;)

mandymoo
0

Allt man dekorerar med fäster man med ofärgat nagellack så det är nagelborttagning som gäller *ler*

Madde
0

#21: det var riktigt häftig med frimärkens naglar. =))) Det är ju bara fantasin som sätter stopp.

Linda
0

#21 Är det dina?

mandymoo
0

Nej inte mina - har fått det här tipset från en vän som är lika galen i dekorerade naglar som jag *ler* eller värre, provar allt, letar hela tiden ideer osv.

E_hjo
0

Men det måste kosta lite att ha frimärken på naglarna!! :O ;)

Linda
0

Tänkte på det oxå:)

mandymoo
0

Men man kan ha tur o hitta frimärken att köpa … som kanske inte är riktiga frimärken om man säger så *Ler*
Fast å andra sidan ska man gå o dekorera sin naglar så räcker det nog inte med 5,50 kr /nagel ….

sofie
0

Förut gick jag alltid och fixa mina naglar på salong. Här kommer några bilder på mina dekorationer

sofie
0

Marmorering

Mina naglar växer som ogräs.

sofie
0

Lite mer marmorering

LinneaG
0

#31 - det skulle jag vilja att mina gjorde!

Tina-A
0

Jättehäftigt sofie :D Om jag hade naglar skulle jag vilja göra precis som du gjort på #32 !

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

sofie
0

#33 Hihi men ibland kan det va jobbigt. Jag fixa mina naglar en gång i månaden och då hade dom växt lite mer en 1 cm. Inte fint mot slutet av månaden :)

sofie
0

#34 Ja visst är dom fina. Saknar det otroligt mycke att få naglarna fixade och fina

cosmonita
0

F*n också att man är sjuksköterska!

Madde
0

#30-32: jättefina naglar du har haft sofie=)) är riktigt inponerad hur man kan göra något med så långa naglar.

Själv jobba jag med och köra truck och packa och skicka iväg saker. Kan lova att alla naglar skulle ha gått av efter första dagen på jobbet. =)

sofie
0

Nån som har fler tips på dekoration?

Celia
0

Om det går med frimärken så går det med mönster från servetter och liknande - som när man gör decoupage

emmaa
0

Det finns ett nagellack med en jättesmal pensel, tror att det är viva la diva!

Mangis
0

Depend importerar också har jag sett - vitt, svart och några olika glitter. Smal pensel, alltså. Men innehåller ngt läskigt lösningsmedel, man ska nog inte lukta så länge på det. ;P

sofie
0

Många bra tips för dom som gillar att pyssla med sina naglar :)

Nicey_och_Smulan
0

#20 Vad coolt att det var frimärken….tänkte presentpapper…hehe… man kan ju köpa äldre frimärken på tradera, man behöver ju inte köpa 5,50-frimärken….hehe