Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 834 ggr
Malin-A
0

solbrun kropp!

ja nu börjar våren komma, eller idag har det vart lite si o så men förhoppningsvis så är vår och sommar på väg..

min fråga är har ni något bra knep att bli riktigt brun när man ligger o solar, endel säger att saltvatten är bra o ha på kroppen eller olivolja, har hört en massa olika saker, har ni testat något som skulle göra er brunare, har det i så fall funkat?

Linda
0

Sola aldrig med olja, det gör att skinnet "kokar", du blir rynkigare fortare dessutom så är det skadligt.

Det är så olika hur man blir brun men mitt knep är att göra "grund jobbet" på solarium sedan använda  rätt solskyddsfaktor samt underhålla brännan med lotion och kropps skrubba 1 gång i veckan:)

-Lycka till:)!

sarae
0

trors bättre vetande kör jag med piz buin classic brown när jag solar, å det funkar kalas ;) Sola aldrig utan solskydds faktor…jag kör med piz buin 2 på det ställen jag aldrig blir bränd på….man får lättare färg då ;)

Malin-A
0

#1 okej, visste jag inte om olja, jätte bra att du sa det =) o att köra en grund med solarium är nog bland d bästa.. n solskyddsfaktor brukar jag ha, o jag har en halvstor fläck på ryggen där jag saknar pigment så måste smörja där med en jätte hög S.f…

Real
0

tänk bara på att solarium inte ger en "BRA" grund.

Solarieljus är annorlunda än naturligt solljus. I ett solarium består ljuset mest av UVA-strålning, som gör huden brun, och bara lite UVB-strålning, som kan göra huden rödbränd och förtjockar huden. Om du solar i solarium blir du visserligen brun men huden får inte den förtjockning som riktig sol ger och som behövs som skydd mot brännskador. Tvärtom kan man lura sig själv att stanna längre i solen än man tål när huden är solariebrun.

bara tänkte varna.. så man inte lurar sig själv till att ligga längre sen för att man redan är brun:)

sarae
0

#4 du har så rätt! visst får man snygg färg, men nått skydd får man inte av solarie solning….man bör även använda solskydds faktor fast man blivit brunt….då får man snyggare bränna som sitter längre

Malin-A
0

aha ok.. men sarae ska jag använda solskyddsfaktor när jag ligger i solariumet?

bra att veta lite.. då kan jag ju ligga lite i solariumet så jag blir lite brun, måste nämligen vara brun om iaf benen till den 14. juni då jag tar studenten, ska ha kjol så kul om man e lite brun =D

sarae
0

jag kör inte riktig solskydds faktor när jag solar solarium…mer än på de partier i ansiktet jag bränner lätt…. men sen använder jag faktikst australian gold  sololja (kanske faktor 2? om äns det) i solariet

Malin-A
0

aha ok.. tack för alla tips.. =D

Real
0

jag har ingen solkskyddsfaktor när ja solar solarium.. förutom en klick på näsan ibland för att den blir så röd;P

Malin-A
0

haha ok =) jag behöver nog ha lite på min "fläck" bara.. får ju ta d ganska lugnt o inte sola för mycket i solarium, är ju inte så van vid d..

Linda
0

#4 och #5 Såklart att man får en färggrund men givetvis ska man ändå skydda sig med solskyddsfaktor.

Huden har iaf fått sin grundfärg.

[jenkass]
0

kör oxå med piz buin och det funkar kanon! =)

Benjy
0

dum fråga men, när man solar solarium. Ska man ha solskyddsfaktor då? ;P

Anna77
0

#4 Bra skrivet!!

#13 Ja det ska man! Annars får man rynkor och man kan bränna sig + ökad risk för hudcancer.

Min mormorsmor dog i hudcancer när hon var 101,5 år!! Hon satt väl ute massor utanför ålderdomshemmet i solen o ingen tänkte väl på att gamla människor måste smörja sig med..jag vet inte.. undrar hur gammal hon hade blivit annars? Hon var pigg förövrigt.

Jag smörjer mig med spf8 varje dag året runt i ansiktet faktiskt

Pia
0

Betacaroten tabletter från hälsokosten sägs hjälpa kroppen att snabbare ta upp solens strålar, på ett hälsosamt sätt.

Morotsjos är ett annat tips, dricka mycket av.

Solskyddsmedel gäller ju ändå förstås:)

reddie
0

Grundfärg kan man skaffa sig med brun-utan-sol, och slippa riskera huscancer i solariumet. Kan tipsa om Doves hudlotion med brun utan sol. Fungerar som en vanlig lotion och lämnar inga ränder. Luktar gott också.

Flisa
0

hmm. jag blir motvilligt väldigt brun på sommaren..