Carola
Vilken diva, börjar jag känna om fröken Carola..
-Nu senast var hon "kritisk" när SVT inte gjorde stor show för att just hon delade ut priset till The Ark..
Killaerna glömde tydligen och tacka henne och det har gjort stora rubriker.
-Vad tycker ni?

Jag ryser bara jag hör hennes namn, och det är inte av välbehag. Tror melodifestival vinsten i fjol steg henne åt huvudet.

Hon blev visst sur även över att hon inte fick egen tid satt för eget nummer under melodifestivalens final när hon läste upp Stockholm jurryns röster.
Hon hade velat ha en liten show…jag tyckte det var för mycket bara av att de visade HELA hennes entre ner för trappan ner till soffan där hon skulle sitta och läsa upp rösterna…alla andra fick typ 10 sekunders "egen" tid innan de skulle läsa rösterna medans Carola hade säkert någon minuts promenad till soffan.
Läste i tidningen för en tid sedan om alla hennes trafikböter hon dragit på sig…en av dom var pga att hon hade parkerat bilen MITT i en korsning i Stockholm city.
Hennes försvar var att hon hade bråttom och inte hittade en P-plats….VA!!!
Hon borde inte ha körkortet kvar enligt mig, det borde vara permanent indraget för gång efter annan har hon ju bevisligen visat att hon inte kan framföra en bil på ett säkert och tryggt sätt.
Någon annan gång hade hon kört på en gång och cykelväg inne i Stockholm…men HALLÅ!
Märks mitt agg kanske… :o/
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Jag är inte heller ett fan… sänker ljudet på radion när hennes låtar spelas *ler*…. *ryser* måste genast byta tråd ;)

Jag tycker inte man ska tro på allt man läser.

Jag har några av hennes senaste cdn för hon är härlig att lyssna på.
Diva? Nej! Missförstådd? Ja!
Tror människor är avis på henne, fattar inte varför människor skulle måsta störa sig på henne så mycket annars.
Hon är ärlig, non ass kisser och för det får hon ta skit.
Sen blir jag lika förvånad över hur lätt påverkade människor blir av det de läser, sväljer allt med hull och hår.
Klart att hon skulle få mera uppmärksamhet än de andra som räknade upp rösterna, hon vann ju faktiskt i fjol. The Ark kommer också att få extra uppmärksamhet nästa år.
Tyckte de visade för lite om fjolårets vinnare faktiskt, hon borde iaf fått sjunga sången pånytt.
men förra årets vinnare har ju aldrig fått sjunga innan, varför skulle carola då få göra det ?
Nää, tycker hon är lite mycket, känns som om hon alltid vill ha uppmärksamhet. får hon inte det, så blir hon sur.

En av Sveriges mest överreklamerade artister tycker jag. Och nu tänker jag inte på allt mer eller mindre sant skvaller.

Håller med man behöver inte läsa något om henne, räcker med att titta på hur hon agerar. Inte något äkta i den människan, bara uträknat hela tiden vad som ska sägas och hur.
#5 varför skulle hon få sjunga förra årets vinnande sång? Ingen annan vinnare förr om åren har fått göra det. Så varför skulle hon få mer uppmärksamhet än något annat års vinnare.
Tror inte att det är avundsjuka alls, för det finns många många andra artister som är bra mycket kändare än vad hon är som man då borde vara ännu mer avundsjuk på, och då borde det alltså om det är avundsjuka, vara ännu mer skriverier, sant eller påhittade. Men det är det ju inte.
Håller med #7

Tycker att hon har en grym sångröst och är lätt bästa sångerskan i Sverige. Fattar inte vad alla stör sig på, hur kan man veta hur en människa är genom att se henne på tv?
hon har en jättebra röst, men hennes sätt är lite som att alla måste dyrka henne annars blir hon sur.
sen känns hon lite….aaah, jobbig ? det kan vara påfrestande sättet hon pratar på, att hon är så…ååh, det går ju itne att förklara, men stel ? hon har nästan samma tonläge hela tiden och rör sig knappt, sitter mest still.
men en himla röst, det har hon.

Okej, jag har inte vetat att tidigare vinnaren inte fått sjunga, trodde jag hade koll på detta
Då är det ju inget undantag för henne heller.
Men har hon faktiskt varit "sur" för att hon inte fått sjunga eller tillräcklligt uppmärksamhet? När har hon sagt nåt sånt?
Sen finns det helt klart avundsjuka artisterna emellan, t.ex Lena Philipsson som är så avis att hon inte ens kan dölja det. Carola är stor, varför skulle det annars bli så mycket uppståndelse och skriverier så fort hon gjort nåt?
Tror inte alls att hon kräver uppmärksamhet men hon får det iaf bara genom att vara den hon är. Människor är konstigt nog snabba att döma henne.
Har aldrig gillat henne.
Appropå trafik så var hon med i något soffprogam för många år sedan där programledaren gav henne ett jättestort körkort på skämt. Hon trodde på fullt allvar att hon fick ett riktigt körkot utan att behöva ta några lektioner eller köra upp.
Varför är hon så populär bland bögar föresten? De brukar ju annars ha ganska bra smak.
Tom

Härligt att det bara finns av eller på om henne dvs antingen älskar man henne eller så "hatar" man henne, vill inte skriva hatar det är ett starkt ord..Men ogillar ja det låter bättre..Själv känner jag bara följande: Pia sa det bra: Överreklamerad;)

#12: å det konstiga är att hon flera gånger sagt att hon är emot homosexualitet.. Då borde hon ju inte vara så överdrivet populär bland dem..

Bögar har stora hjärtan med stora förlåt;)
-Dessutom älskar de shlager lika mycket som Carola..
Människor är snabba att döma henne, utan att egentligen veta nåt om henne egentligen, eftersom vi endast har medias bild av henne.
“Turn your wounds into wisdom.”
— Oprah Winfrey
Instagram:
https://instagram.com/ninis74
Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCUBESsjTpsmjV6mtiOckSIg
Jag har aldrig gillat carola. Snarare trvät om.
Jag gillar verkligen inte hennes överlägsna sätt. Nej urs..
Jag såg henne live en gång. På allsåg på skansen. Hon sjöng en låt om jesus och kände bara "vad fan gör jag här".. Nee. Och så har hon en massa konstiga åsikter om t.e.x bögar. Gillar henne inte.

Måste få fråga alla Carola fan..
- Gör Carola sin egen musik?..Nähä..konstigt eftersom hon är så talangfull bode hon ju kunna det..Skriva texter mm som andra sångare..
det kanske är så enkelt att hon blev känd för tidigt ?
jag tror det kan sätta sig fel på många människor om dom inte får leva ut sin ungdom ordentligt, hon var ju inte så gammal när det hela började..

CarOla är en stjärna!
Robert

#4 & 5 - Det var bildbevis på hennes "trafikvett" i kvällstidningen så jag känner nog att i det fallet kan jag nog tro på det jag läser ;o)
Njä, jag säger som vissa andra…hon är överreklamerad.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

kort o tydligt , ja hatar henne xD
hon beter sig hela tiden som "Hallå? asså alla vet väl att ja är bäst? "
åååhhh ,ja blri gallleeen på henne..
haha så tykker jag :P

#18 Måddes kolla i mina cdn och det stämmer att hon inte skriver alla låtar själv, hon hade bidragit i ca hälften av låtarna till de tre senaste cdna jag har.
Visst skriver hon texter och låtar även om hon inte skriver alla, dessutom gör hon om många gamla sånger.
Nä, Carola är bra, en stark människa om man frågar mig!

herregud människan är helt sjuk!
Jag gillar henne verkligen inte. Visst hon är stor, hon är grymt bra, och det hon gör uppmärksammas just för att hon är så känd. Men hon verkar ju tro att hon är så himla mycket bättre än alla andra och att hon kan göra lite hur som helst. Usch och fy säger jag bara.
Såg henne också på allsång. Och nej, nej, nej säger jag bara. Jag har aldrig sett något köra så mycket med sina små "arbetare"! Var där varje gång i ett år och carola säger jag bara, aldrig sett något liknande. Hon visste bäst, var bäst och skulle bli behandlad bäst. 
Kom ner på jorden människa!!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Hennes låt spelades på melodifestivalen. Var nån snubbe (Wije?) (stavn?namn?) med akustisk gitarr som trallade igenom den som inledning på festivalen om jag inte minns helt fel?
#18 hur många artister skriver sina egna låtar?
Om någon av oss härinne hade nått samma framgång som svensk artist tror jag att vi skulle kunna ha lite mer sympati för henne. Att hon som artist har diva-fasoner är inte hennes eget fel, hon har blivit behandlad på detta viset i alla år. Icke att förglömma så har hon också jobbat stenhårt. Skulle hon ha hukat sig hela livet skulle hon inte ha kommit någonstans.
Jag kan hålla med om att hon känns otäck att titta på, lyssna till, vara runt. Men skulle hon som artist ha hukat sig hela livet skulle hon inte ha kommit någonstans oavsett hur vacker röst hon har.
Ang hennes privata uttalanden om homosexuella. Det är hemskt att människor säger sådant, att det kan/får sägas. Att man kan stå för sånna uttalanden är för mig helt obegripligt.
/en som inte gillar Carola, men som försöker förstå fenomenet *fniss*
Hennes låt spelades på melodifestivalen. Var nån snubbe (Wije?) (stavn?namn?) med akustisk gitarr som trallade igenom den som inledning på festivalen om jag inte minns helt fel?
#18 hur många artister skriver sina egna låtar?
Om någon av oss härinne hade nått samma framgång som svensk artist tror jag att vi skulle kunna ha lite mer sympati för henne. Att hon som artist har diva-fasoner är inte hennes eget fel, hon har blivit behandlad på detta viset i alla år. Icke att förglömma så har hon också jobbat stenhårt. Skulle hon ha hukat sig hela livet skulle hon inte ha kommit någonstans.
Jag kan hålla med om att hon känns otäck att titta på, lyssna till, vara runt. Men skulle hon som artist ha hukat sig hela livet skulle hon inte ha kommit någonstans oavsett hur vacker röst hon har.
Ang hennes privata uttalanden om homosexuella. Det är hemskt att människor säger sådant, att det kan/får sägas. Att man kan stå för sånna uttalanden är för mig helt obegripligt.
/en som inte gillar Carola, men som försöker förstå fenomenet *fniss*

Intressant att hon väcker så starka känslor! Jag hade min Carola-fas tidigt i livet och har fått rysningar av hennes politiska/religösa uttalanden. Men som alltid med pressen är det svårt att veta vad som är sant av det som skrivs. I mitt liv är inte Carola en stor figur att bry sig om. Alla människor ska vara lika värda. Det är väl en sanning som aldrig stämmer?
Jag håller med dig Mangis!
Jag låter inte henne ta någon stor plats i mitt liv heller, jag föredrar att koncentrera mig på människor jag tycker om istället!!
För övrigt tycker jag att hon är en patetisk, skenhelig botox-uppblåst lurendrejare!!!

Men jag kan inte förstå, av alla skenheliga platsikopererade människor som finns, varför hackas det på Carola konstant????
Det finns divor som verkligen är divor.
Ta exempel Paris Hilton, vad har hon gjort? Ingeting, hon föddes rik och därifrån har det rullat på, plastikoperationer har hon också gjort…
Vad jag vill ha fram med detta är att jag kan inte förstå varför just Carola är under luppen hela tiden? Varför just hon när de finns folk som verkligen är som ni ovan skrivit???
Säger också som Mangis - Intressant att hon väcker så starka känslor! De är dem jag skulle vilja veta vartifrån kommer….
Sussi, jag tror att det man hakar upp sig på med Carola är att hon är så skenhelig. Paris har aldrig påstått sig vara så frälst som carola gör. Som till eurovision förra året "Gud ska hjälpa mig till segern", ärligt talat, om han e så duktig på att hjälpa dig, kan du inte bara lita på att han skaffat dej ett vettigt utseende då? Så du slipper pumpa dej full med skit?!
Men som sagt, man kommer att tänka på det när man ser ngt om henne, sen glömmer man henne till nästa gång.

#31 Men hon är inte skenhelig ju.
Hon säger att hon är kristen och det sätter prägel på hennes liv.
Är det det som irriterar folk, att hon är kristen men ändå framgångsrik, modern artist som dessutom är mån om utseendet?
Skulle hon accepteras bättre om hon satt stilla i kyrkan??
Nä, tacka vet jag Carola som kan leva ett häftigt liv även som kristen, flera sådanan tack!!
Hihi japp, ett så häftigt kristet liv att hon slänger ut blomjord på publiken..;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

ack denna tragiska svenska avundsjuka…. varför inte bara ge henne en iloge för vad hon har åstadkommit, och samtidigt tycka lite synd om henne för att folk ser henne som de gör….
Jag själv kan inte fatta vad som är så enormt med Carola. Hon sjunger fantastisk, har en underbar röst, även om jag som inte är kristen inte tycker om kristna texter så kan jag ju bara strunta i texten och lyssna på musiken ändå. Men jag fattar inte denna storheten. Hysterien runt henne är ju antigen "jag älskar henne" eller "jag hatar henne" och jag hittar sällant folk som tycker hon bara är helt okej men inget mer enn det. Hon är ju inte ensam om att va svensk och ha en bra röst. Elisabeth Andreasson tex är ju även hon både svensk och duktig på att sjunga, inte är det samma hysterien runt henne.
Kan det va pga hur Carola vann Melodi Grand Prix med främling? När hon blygt svarade att boken hon läste i va bibeln?
Denna blyga lilla flickan, ung och oberört av galskapen från dom andra artisterna, ren och skär som en nyponros, som sjöng sig inn i allas hjärtan? Inte vet jag. För mig är hon bara "just another singer" :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Men det är ju skönt att de finns de som är neutrala också när de kommer till Carola.
Det är just det jag förösker förstå varför alla hakar upp sig just på henne av alla riktiga divor därute.

Jag håller med CBA, jag ble irriterad på hennes långa entré!

Men kom igen, hon vann ju förra året! Hoppas Ola Salo får en lika lång entré, gärna längre så man får suktas över han lite ;)