Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: hår-frisyrer
Läst 2534 ggr
Theres
0

Hårproblem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den som kan hjälpa mig att hitta något som får mitt hår att se normalt ut är guld värd!

Jag vägrar klippa mig, och mitt hår är blekt och färgat och permanentat och blekt och färgat igen.

Vad ska jag hälla i håret för att det ska se normalt ut?

golf.ifokus.se

Fridaaaa
0

vad menar du med normalt? Finns ingen "normalt# hår:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Birke
0

Silikoner döljer dina skador, men inget kan reparera. Saxen är det enda alternativet om du vill ha ett bra resuktat långsiktigt.

Själv älskar jag Balsammetoden^^

Theres
0

Balsammetoden skulle aldrig funka för mig… mitt hår blir katastofäckligt efter en natt.

golf.ifokus.se

Birke
0

#3 Beror på att sebumproduktionen är hög, vilket lugnar ner sig om man inte torkar ut.

Theres
0

Jag har provat allt… t.o.m att inte tvätta håret på hur länge som helst :P Funkar inte :)

golf.ifokus.se

Birke
0

#5 Ska inte käfta emot ;) Men det är en självklarhet att huden producerar mer fett när man torkar ut. Lycka till :)

elyse
0

Inpackning och volymgivande stylingprodukter kanske?

Fiona
0

Om du inte vill sätta saxen i det så är det bara att köra med inpackning, har man riktigt slitet hår så kan man använda inpackning efter varje dusch istället för balsam. Kanske dock inte om man tvättar håret varje dag!

Känner du dig inte nöjd med färgen så gå till frissan och slinga det i en färg som ligger så nära din naturliga hårfärg som möjligt. Dels så slipper du utväxt + att slingning inte sliter lika mycket på håret.

Tänk på att inte utsätta det för värmeverktyg, inte för mycket produkter som sliter, inte borsta när det är blött (låt det självtorka, red ut med fingrarna och sen använd en gles kam eller en borste med naturborst, finns på Åhlens för 80 kr). Använd volymschampo när du duschar! Om det går att vänja håret så duscha det bara varannan till var tredje dag.

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

MaaariaS
0

Mitt hår var också sådär risigt och blev bara fett..Sen så testa jag schampo och balsam som det inte finns nån parfym i..och nu är mitt hår både mjukt och glansigt och blir inte lika snabbt fett…låter konstigt ,men så blev det för mej iaf.GladHar ett tips till.Jag tar hudlotion i håret från öronen och neråt innan jag går och sover och tvättar ur det dagen efter och det blir jättemjukt…har lotion utan parfym i.Lycka till!!

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Fiona
0

#9 Det där med lotionen lät spännande! Låter ju som att det ska bli fett av det med det blir bara mjukt alltså?

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Theres
0

#8 Tack för tipsen :)

#9 Jag brukar ta lotion i håret ibland jag med :P När jag ändå smörjer händerna t.ex och jag står framför spegeln och ser att det ser risigt ut nånstans, så ser det iallafall bra ut för stunden med lite lotion i :P

golf.ifokus.se

MaaariaS
0

#10 Ja det blir bara mjukt,fast jag har aldrig testat att ha i hela håret (hårbotten) men ska nog testa det nån gång, bara för att se om det blir fett eller inte.

#11 Testa att ha det över natten så det riktigt får dra åt sej all fukt under lång tid.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

nagithas
0

Färgat, permanentat hår är skadat och fortsätter man hälla saker i det eller fortsätter färgar det, finns bara en utväg. Klipp av det till grunden. Skadat hår kan inte återupplivas. Döda hår celler är döda hår celler. Klipp det, låt det växa ut och ge tusan i att färga eller permanenta det så mycket.