Rynkor/linjer under ögonen
Vad kan man göra mot rynkor/linjer under ögonen?
Jag har inte påsar eller något sådant under ögonen, utan tre linjer från inre ögonvrån som går ut till mitten av ögat.
De syns verkligen och blir självklart värre av att man sminkar sig…
De är alltså där konstant och inte bara när jag ler eller så.
Vad kan man göra för att få dem att försvinna eller synas mindre?
Någon concealer och/eller primer etc som kan dölja?
Hudcreme som fyller ut?
Ingrepp som kan reducera dem?
Har precis samma problem och de syns ännu tydligare när man försöker dölja sina blåa ringar men conceler, det lägger sig lixom i vecket… =/
Någon annan här kanske vet, men jag tror nog nästan det endast är ingrepp som gäller - antingen någon utfyllningsvätska eller ett undre ögonlocks "lyft".
Hakuna matata!

Inte en aning tyvärr men jag har hört att man inte ska använda sig av glittriga eller skimrande produkter för de förstärker bara "rynkorna" det lägger sig i och så ser det värre ut än vad det är.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Precis, man vill ju bli finare av smink. Inte framhäva linjer/rynkor.
Jag använder inte sådant under ögonen iaf så :)
Jag vet tyvärr inte hur man kan ta bort det men en tjej på Kicks sa att dom framhävs med ljus rosa och pärlemorskimmrande ögonskuggor.
Ingen som har någon fantastisk lösning på detta? :)
Tips på en concealer som inte lägger sig i linjerna?
En bra rpimer som fyller ut linjer/porer?
Vad som helst! ;D

Kanske någon slags eye cream funkar?

Någon ansiktsbehandling? Kolla med någon salong i närheten, de har ju en himla massa peelingar och krämer och annat som ska vara bra mot en massa saker. Så kan det ju vara skönt att unna sig något själv ibland med!
Annars gillar jag make up stores produkter, de är bra och sitter där man satt dem hela dagen och lite till. Kanske boka en make up rådgivning hos dem?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!