Mineral-smink
Mineral-smink verkar vara det som ar "grejjen" just nu, sa jag tankte bara saga att for alla sa ar det inte battre an gammalt hederligt smink.
Har en mineralogonskugga som jag anvant till och fran i snart ett ar nu, och inte tankt pa mycket pa det. Har haft torra ogon med lite utslag, men trott att det berott pa uttorkning, stress, vintern och vad nu som stod nara till hands tills jag kopte mineralfoundation haromdagen.
Sitter namligen med varldens allergiutslag i hela ansiktet nu. Ogonlocken ar svullna, utslagen ar svullna, har kliande och svidande knottror i hela ansiktet och huden kanns stram och omtalig. Och det bara efter att ha pudrat pa foundationen och latit den vara pa i 10 minuter innan jag snabbt tvattade av den igen. Jag har alltid haft perfekt hy, och nu ser jag plotsligt ut som en spetalsk tonaring med enorma acne-problem.
Sa nu nar jag fatt det ur mig - ar det nagon som har forslag pa vad jag kan gora nu? Har smorjt in med hydrokortison, har tagit allergitablett och smorjt in med min vanliga feta ansiktskram for kanslig hud.
Och ar det mojligt att fa pengarna tillbaka, eller nagon annan slags kompensation fran foretaget tror ni? Har ett foto, men det ar inte speciellt bra. Tog det direkt efter att jag tagit av sminket, och da var det ju inte sa hemskt som det var under dagen nu. Tror tyvarr inte att jag fastade pa nagon bild under julmiddagen heller.
// Amanda
Fick en mineralögonskugga nu i julklapp, inte testat den ännu. Men kanske beror på märket? Eller så är du allergisk mot något i mineralsminket?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag tycker att du ska gå tillbaka till affären och visa bilden.
Men kan det inte vara foundationen? För den är ju under pudret..
Jag har aldrig varit med om det. Köpte mineralpuder från Len hud, svindyr men riktigt bra! Döljer ärr från acne, inget som täpper igen porerna och man får inga acne av det. 400 kr för en liten burk. Hade jag haft råd så hade jag bara köpt det pudret och mineralögonskugga från Len hud, men kan inte lägga så mycket på smink. Köpte från Make Up Store för en månade sedan och det var också svindyrt men det täcker väldigt bra men man får acne av sminket.
Vart köpte du ditt mineral-smink?
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Min ogonskugga ar av ett annat marke (L'oreal), sa tror inte att det handlar om market, utan snarare mineral-sminket i sig..
Och foundationen ar i puderform.
Kopte sminket pa Superdrug, en kedja som saljer i princip alla stora sminkmarken och andra skonhetsgrejjer.. Bor i England, sa att ga till Apoteket osv ar inget jag kan gora ;)
// Amanda
#3 Jaha, sådant jag hade från Len hud då:)
har inte England apotek? För Helosansalva fungerar på allt, i princip:)
Mvh Emma

Jo, men allt ar stangt sa har i juletider, och det ar langt ifran samma som hemma i Sverige. Finns lite basic grejjer, men annars ar det mest bara for att hamta ut medicin.
// Amanda
#5 Jaha, tänkte att det var väldigt konstigt att det inte fanns något apotek:P
Mvh Emma

Om jag va du skulle jag absolut höra av mig till företaget! Det är inte sökert att du får något tillbaka men det skadar ju inte att säga ifrån
Jag har haft mineralsmink från Sheer Cover, hart vart super nöjd med det!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg