Towel Hat UF
Hejsan allihopa!
Jag läser kursen Ung Företagsamhet (UF) i gymnasiet nu under mitt sista år som går ut på att starta, driva och avveckla ett företag under ett år. Två klasskompisar och jag har därför startat UF-företaget Towel Hat UF (UF är en företagsform precis som AB etc) som säljer specialdesignade hårhanddukar som alternativ till "turbanen" efter att man har tvättat håret.
Vår hemsida börjar bli klar så ni får hemskt gärna klicka in på den och ge lite respons om både den och själva affärsidén, och kanske även så småningom köpa er en egen Towel Hat 
Hemsidan är som sagt inte helt klar än, alla länkar funkar inte men adressen är www.towelhatuf.se så kika gärna in =)
Jag har också startat mitt UF-företag nu i höst!
Smart idé ni har där faktiskt, ska kika in igen senare när hela hemsidan är på plats ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Festliga! Kommer helt klart beställa till mig o dottern!
Vad går frakten på? Kanske kan vara bra att ha med på hemsidan?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Skitbra idé! Jag missuppfattade allt när du berättade först haha, jag trodde du menade att det var nån slags handduk för dom som har turban i vanliga fall haha
Ibland fungerar inte kopplingarna som dom ska ;)

Där sa du nåt, frakten får vi ju ha med. Vi får räkna lite på det först men gissar att den blir ganska låg för de väger ju inte särskilt mycket =)
Klart man ska ha en! 

Åh vilken bra idé! Blir kanske ett klick lite längre fram :)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

UF var ju riktigt kul och även en bra ursäkt för att slippa massa tråkigt i skolan.
Jag kommer definitivt köpa någon/några av er.
Dock inte den blåvita.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
Roligt att ni är så positiva!
#8 Gulsvarta är det totalförbud på att tillverka =)
Nu är hemsidan helt klar, ska bara fyllas på med ett par bilder på vissa ställen! Finns även en till kategorin i menyn; "Hårtips" där vi har samlat de bästa tipsen för friskt hår =)
Kika gärna in igen, www.towelhatuf.se 
Vi har nu också en facebooksida, sök på "Towel Hat UF" och gilla så följer du enkelt vad som händer inom och runt företaget :)
Då vi har fått sponsorer har vi nu erbjudandet att man får balsam av salongkvalitet på köpet vid köp av två Towel Hats =)

Vad roligt med sponsorer! Toppen erbjudande :)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Denna veckan har över 30 beställningar trillat in, beställ en ni också 
Nu går det även att beställa Towel Hat i kit med shampoo och balsam i resestorlek från Wella Professionals, produkter som annars bara går att köpa hos frissan. Priset för kitet är 99kr (värde 127kr) :)
Fast jag är osäker på om den fungerar för oss med lite längre (midjelångt) och tjockare hår - själva grejen att snurra verkar ju ganska tunn. Annars tycker jag att idén är bra. Skulle gärna köpa en om jag visste att håret får plats där i.
Längden tror jag inte är några problem, en av oss har midjelångt hår så vi testar alltid längden på henne. Hon har i och för sig inte överdrivet tjockt hår men vi kan ta beställningar på extra breda utan extra kostnad ;)
Det finns en mängd olika tävlingar man kan ställa upp i när man driver UF-företag, bl.a bästa hemsida, bästa hantverk, bästa vara, bästa affärsplan, bästa säljare etc etc.
Vi har blivit nominerade till top 5 i kategorin bästa affärsplan i Gbg-regionen, så den 20de januari ska vi bege oss och hoppas på att vi är bland top 3 som får pris. Håll tummarna! =)

#18 Roligt!! Hoppas det går bra :)
Jenny