Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 2161 ggr
Ida-M
0

Fint sminkad hela dagen?

Håller sminkningen sig hela dagen? Vad använder du för smink och produkter? Har du några tips för att få sminket att sitta kvar längre? Visa gärna bilder på när du ser nyfixad ut och hur ditt smink ser ut när det gått en dag.

elyse
0

Det är väl relativt, främst beroende på väder, tycker jag. Med en bra fuktighetskräm, primer och foundation håller sminket längre, såklart.

Fiona
0

Tycker att min sheercover foundation håller i sig nästan hela dagen om man grundar med bodylotion. Fast det beror lite på vad det är för väder, om jag är inne eller ute, anstränger mig eller svettas osv. Min mascara från Maybelline brukar hålla sig hela dagen utan att smula, är dock inte vattentät. Ska försöka ta bilder någon dag

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Anna
0

Min bassminkning (skolan etc) består oftast av:

• Concealer 'Cover All' / MUS
  • Foundation 'Liquid Foundation' / MUS
  • Rouge/bronzer / NYX
  • (ögonskuggor / NYX)
  • Liquid Eyeliner / Rimmel London
  • Ögonbrynspenna / IsaDora
  • Mascara 'Colossal Volume Express' / Maybelline
  • (läppglans)

I måndags var jag ute och åkte pulka med klassen i detta och kom hem med bara liiiiite svart under ögonen (mascaran är ju inte vattenfast), annars satt allt som det skulle. Blev lite imponerad faktiskt, för jag gör ju ingenting för att det ska sitta. Grundar iofs med en lotion under basen och en primer på ögonlocket.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

hugoochip
0

Jag har bara mascara och puder och rouge/bronzer och det sitter faktiskt bra nästan hela dagen :)

Nickel
0

Först tar jag en fuktkräm i hela ansiktet, nu har jag den från aco spotless, sen tar jag foundation i hela ansiktet. Har en från Chanel nu som är jättebra. Har jag någon finne eller något så tar jag concealer på den och sen har jag ett puder från Clinique över allt. Håller bra men vid 4 kan jag behöva ta på nytt puder, beror lite på vad jag gör och om det regnar när jag är utomhus och sånt. Sen har jag eyeliner och mascara från isadora. Men tycker inte mascaran är så bra,  tkr L'oreal telescopic eller Dior har bäst :)

Emelie89
0

Först använder jag en underlagskräm. Då tar jag min vanliga ansiktskräm som mattar ned huden och är oljefri. Den är från Formula 10.0.6

Sen använder jag en primer och en concealer från Lumene. Sätter primern på ögonlocken och underögat samt på kindbenen och näsan för där brukar foundationen åka bort snabbast. Använder även primern på läpparna om jag ska ha ett stift eller penna.

Foundation så brukar jag köra på Dream Matte Mouse.

Istället för rouge använder jag ett skimmrande solpuder så jag tycker det ger snyggare skugga och håller bättre.

Ögonen använder jag en eyeliner samt vattenfast kajal från Lumene. När jag har ögonskugga brukar jag ha en "high light" och en rätt neutral som jag skuggar med i ögongloben. Båda dem är från Mary Kay och sitter vädligt bra.

Mascara som håller bra är Fiber Wig som också är vattenfast men lätt att tvätta bort med varmvatten.

Ska jag ut på krogen använder jag alltid clear eyes för att inte ögonen ska bli rosa aktiga utan hålla sig vita.

Ögonbrynspenna kör jag mörkbrun från Lumene, den kladdar ingenting utan är rätt hård att måla med.

Sen finns det ett gammalt "glamour tips" om man ska vara utomhus länge eller blir svettig om man går ut och dansar. Blunda och spraya lätt med hårspray några gånger i ansiktet så sitter allt smink där det ska vara hela kvällen ;)