Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: hår-frisyrer
Läst 2465 ggr
fia-mia
0

Vilket frisyr passar jag i?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska klippa mig på tisdag och har ingen aning om hur.

Inte för kort iallafall, jag trivs i långt. Men samtidigt känns trist att alltid platta eller sätta upp det. Jag vill ha mer volym så jag funderar på att klippa upp, men hur mycket vågar man klippa för att det inte ska se alltför tunt ut? Eller har ni förslag på en helt annan frisyr? Vill att det ska vara lättstylat och inte se korkat ut om man inte orkar fixa sig.

Och sen vill jag färga, dock efter jul då jag ska på solsemester innan det. Mitt hår är mörkblont, mer blont än på bilden då jag har haft en tillfällig färgning på de bilderna. Funderar på att färga rödblont, lite mörkare än på bilden. Vad tror ni passar? Färga hemma eller hos frisör?

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Jojaton
0

Klipp upp lite (fråga din frisör om hur mkt) och så kanske du kan klippa snelugg eller ngt :)

Johanna - Instagram

Brownie
0

Antingen tycker jag att du kanske, som du själv har tänkt på att byta hårfärg. Jag tycker däremot att du skulle satsa på ngn brunare nyans.

Om du inte vill ha så stor förändring skulle jag som #1 klippa upp och skaffa en snelugg. En snelugg är mycket mer flexibel än en hellugg för du kan lätt sätta upp en snelugg om du inte direkt är på stylingshumör. ;)

fia-mia
0

Tack för tipsen!

MVH Mia (miisasphoto.tk)

Fiona
0

Jag tror att du skulle passa bra i chokladbrun färg & snedlugg! Håret kommer ju dock blekas endel om du ska på solsemester så det kanske inte är värt att färga det mörkare före den, färga hos frissan skulle jag råda sen :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

fia-mia
0

Såhär tänkte jag klippa mig imorgon

MVH Mia (miisasphoto.tk)