hur vet man vad som är..
äkta och inte ?
jag har hittat en burberry väska på tradera, himlans fin.
men kan man på något sätt säga om väskan är äkta eller inte ?
här kan ni kolla.
Jag tror inte den är äkta. Mode husen säljer inte handväskor med inplastade handtag….men burrberry är inte riktigt min avdelning, så jag kna inte säga nått om tyget etc. Men snygg var den!
Inte äkta. Kolla på säljarens omdömmen så ser du några som kommenterar just att det inte är äkta varor som säljs. Dessutom står det inte någonstans att den är äkta vilket säljaren verkligen borde ha påpekat om den vore det.
Tom
aah, det var det jag misstänkte, sen hittade jag den inte på burberrys hemsida heller, synd, för den var fin. :P
men ändå, kan man se på saker om dom är äkta eller itne ?
för även om jag skulle lägga ut en väska och skriva att den är äkta, behöver den ju inte vara det….?
ja man kan oftast se det på dem… men det e mycket lättare att känna det…vilket e lite svårt via internet ;)
På den här sidan finns det lite tips.

Är det så viktigt att det är äkta då?? Är det inte viktigare att du tycker den är snygg och trivs med den??
jo självklart är det det pomperipossa, men jag tyckte bara det kunde vara kul att kolla :)
#6 framförallt så brukar fejk väskor vara av väldigt dålig kvalite och de går snabbt sönder…inte kul att lägga 500 kr på en väska som går sönder efterett par dagar…då kan man lika gärna köpa en icke märkes väska billigare på hm eller åhlens ;) Så visst spelar det roll om de är äkta ;)

#8 Det jag menade var att allt behöver inte vara märkesgrejor för att vara bra… Jag brukar reta upp mig lite på att alla är så märkesfixerade.. Fast det är klart…Ett par Beckham jeans för 4000:- är säkert så mycket bättre än ett par för 400:-? Har man två ungar som ska utstyras i diverse märkeskläder så har inte råd att köpa så mycket till sig själv…

Skall man ha en märkesväska så tycker jag det skall vara äkta vara! Sedan behöver ju inte alls alla märkesvaror i högre prisklasser vara av väldigt mycket bättre kvalitet än en "alldeles vanlig" väska. De lever ju mycket på märkesstatusen också…
Har man varken råd eller lust till en "äkta vara" så finns det ju en väldigt många tjusiga, personliga handväskor att investera i istället. Skippa trista kopior och var personlig i handväskvalet istället!
ja precis! hellre en personlig anorlunda väska till ett bra pris än en kopia på en märkes väska tycker jag….frågan är varför man vill ha den? Vill man ha väskan för att alla ska se den och tro att den är äkta, eller vill man ha den för sin egen skull. Personligen får jag lite lyckorus av äkta märkes väskor. Stolt över mig själv som lyckats spara ihop till den t.ex. men jag skulle bara köpa dem för min egen skull…inte för att andra skall ha något att titta på. ;)
jag har två verkligen personliga väskor, speciellt sydda till mig. tygväskor, och dom ansvänds jämt :)
jag bara var på lite jakt efter något som kanske kan passa lite bättre till vissa tillfällen…för det är inte alla som tycker en svart väska med en stor röd stjärna passar på en middagsbjudning…

Precis, så känner jag också, sarae, man känner sig nöjd med sig själv och nöjd med väskan som är en finfin liten investering:)

spelar det så stor roll egentligen..?