Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: smink
Läst 8524 ggr
zanpakuto
0

Kajal på vattenlinjen = suddig syn?

När jag har kajal på vattenlinjen så ser jag riktigt suddigt i flera timmar efteråt!

Nästan så jag känner mig halvblind…

Jag applicerar inga mängder heller, utan drar ett-två lätta drag så att det blir färg på vattenlinjen. Sen dröjer det någon minut och jag ser suddigt.

Jag använder inte linser.

Kajalen jag använder är Lancome - Le Crayon Khôl

Varför blir det så?

ssofia
0

Håller du ner (genom att dra med fingrarna neråt på kinden) när du applicerar kajalen?

zanpakuto
0

Japp, men inte så att jag rycker ner den. Håller ner med ett finger såpass att det blir 1mm eller så mellan vattenlinjen och ögat så att jag  inte ska komma emot ögat när jag applicerar.

Birke
0

Du kanske är känslig för ngt i eyelinern?

zanpakuto
0

Men om jag är känslig för något i kajalen så borde det väl göra mina ögon irriterade på något sätt, tex klia, svida, tåras, bli röda etc.

Inget sånt händer, det enda som blir är att jag ser sjukt suddigt.

Fiona
0

Hmm vad knepigt, har själv aldrig vart med om det!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Arinya
0

hmm tykcer de låter rätt konstigt.. har du testat byta kajal?

har lite svårt och föreställa mig vad för sorts suddig syn du får eftersom du varar i timmar, vanligt vis är de att man blir lite torr i ögonen när man gör så och de blir lit suddigt några sekunder hmmmm :/

zanpakuto
0

Nope, annars hade jag skrivit det :P Har inte kännt mig så motiverad till att köpa en annan kajal pga hur det blir med den jag har.

Det är som om hela ögat skulle vara täckt med kajal så att jag inte ser hur mycket jag än försöker blinka bort det. Jag är nästintill halvblind när jag använder kajal! Men när man tittar på mina ögon så syns det ingenting. Eftersom kajalen är svart så skulle det ha synts om jag hade fullt med kajal i ögat.

Arinya
0

#7 verkligen konstigt :/ du får nog prata med Dr. House ;o

zanpakuto
1

Hm, jag hade visst en annan kajal hemma. En från maybelline.

Applicerade Maybelline kajalen i vänster öga på vattenlinjen både uppe och nere.

Lancome i höger öga på vattenlinjen uppe och nere.

Applicerade samma mängd och på samma sätt. I ärlighetens namn applicerade jag nog lite mer av Maybelline eftersom den gav dåligt med färg.

För fem minuter sedan, vänster öga (maybelline) känns nog normalt medan höger öga (lancome) är suddigt, som om jag skulle ha någon slags hinna över ögat som jag försöker blinka bort.

Vad kan det vara med Lancome eyelinern som gör att min syn blir helt suddig/grumlig? :S

Hur gör ni när ni ska tvätta bort eyeliner från vattenlinjen?

Arinya
0

#9 jag använder H&Ms cleansing wipes men jag brukar blinka bort mitt eftersom jag har problem med ögonen så de försvinner typ efter ett tag för mig men aa

JMax
0

Jag lyckas aldrig få det att stanna där. Blinkar bort det ganska fort så jag använder inte där så ofta. Tvättar därmed inte bort det på något särskilt sätt utan det blir vatten som vanligt.

Har ibland en nästan vit för att pigga upp ögat lite.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

zanpakuto
0

Okej, jag brukar ta en tops och dra över vattenlinjen med. Jag håller mig nog till det :]

Är det någon som har tips på en bra kajal/eyeliner?

JMax
0

Blir du inte irriterad då? Det är ju så känslig hud där?

Jag har från Make Up Store, kan rekommendera deras produkter.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

zanpakuto
0

Av att tvätta bort med tops? Nej, det suger ju åt sig kajalen jättelätt så man behöver inte trycka eller gnugga på vattenlinjen.

Någon speciell från mus som du rekommenderar?

Arinya
0

Maybelline's Kohl express eyeliner tycker jag är jättebra, behöver int ta mkt alls!

zanpakuto
0

Tack för tipsen! Ska kolla upp :]

Fler tips?

Ebba-A
0

Jag brukar strunta i eyeliner när jag vill ha svart på vattenlinjen, eftersom det ändå har en tendens att försvinna efter ett tag. Istället applicerar jag vattenfast mascara med en eyelinerpensel, tycker det funkar mycket bättre.

Värd på Choklad iFokus

zanpakuto
0

Smart tips Ebba-A! Det irriterar inte ögonen då?

Ebba-A
0

#18 Nej, inte mina iallafall. Fast jag har i och för sig ganska tåliga ögon, kan måla ett streck eyeliner rakt över ögat utan att det reagerar det minsta. Men det är absolut värt att testa!

Värd på Choklad iFokus

zanpakuto
0

Jag har ingen vattenfast mascara, så kan inte testa just nu. Men skulle ju kunna testa med min vanliga mascara och se om det irriterar eller inte iaf :]

ssofia
0

olje-baserad kajal suddas inte ut, vanlig kajal suddas ut under dagen..

man kan dra jämförelsen med att det inte går att blanda olja och vatten.

Bäst-före datum kanske har gått ut på din kajal? :)

zanpakuto
0

Jo, en oljebaserad är bäst på vattenlinjen och en vanlig på övriga delar. Om man inte fixerar med puder/ögonskugga, då funkar ju en oljebaserad utanför vattenlinjen också. Men det är inte alltid man vill göra det.

Nej, för det blev så redan när jag köpte den och då var den ju ny.

ssofia
0

åh, trist när riktiga märkesgrejer inte är som man har färväntat sig..

gå tillbaka till butiken och fråga om du får prova en annan av samma sort? :P

zanpakuto
0

Det var i en affär 30 mil härifrån så nja…. :P Dessutom måste man väl ha kvitto så man kan bevisa att det var där man köpte den och det har jag inte tyvärr.

Ja, det hade ju inte varit någon fara om det var nåt billigt skräp jag köpt. Men den här kostade ju ändå ca 200kr för 1,8 gram. Då vill man ha valuta för pengarna ^^

ssofia
0

ojdå.. okej kanske ingen bra idé och köra tillbaka bara för det.. men det borde väl ändå gå och rådfråga någon i en butik som säljer smink? Typ Kicks? De borde iaf veta om det är någon slags reaktion mot något ämne i kajalen eller nåt annat.. :)

zanpakuto
0

Nja, jag tror inte att någon på tex Kicks skulle kunna hjälpa mig med det. Har märkt att de ofta ser ut som frågetecken när man frågar om något på ingredienslistorna :P

Men det vore ju trevligt om jag kunde få reda på Vad det är med den här kajalen som orsakar det så jag kan undvika ämnet i framtiden :]

ssofia
0

om de ser ut som frågetecken efter en sån fråga borde de inte jobba där då. mitt nästa förslag är att gå till en läkare och få ögonen undersökta.. :P

zanpakuto
0

Nej, det håller jag med om. Det är väl faktiskt deras jobb att veta sådant och kunna informera om olika sakers innehåll.

Mjo, men vad ska en läkare kunna göra? Peta in olika saker i ögat på mig och se om jag reagerar? :P

Jag har aldrig problem med ögonen annars.

ssofia
0

nej, inte nödvändigtvis peta in grejer i ögonen, ta reda på om du har någon allergi menar jag

zanpakuto
0

Då hade det nog på något sätt irriterat ögat/gjort ont/gjort det rött osv. Den ger ju bara suddig syn, ingen irritation eller något. Jag tror inte jag är allergisk mot något i den :]

Du vet inte vart man skulle kunna få tag på ingredienslistan för den här kajalen?

ssofia
0

Hm, det har jag inte så stor koll på. Men det borde gå bra att googla fram en hemsida där allt står med :)

jjoy
0

Det finns ju speciella kajaler för vattenlinjen, jag tror de kallas för inliner :)

mandirose
0

jag kör med den här eyelinern där! Det funkar jättebra, har provat såna där som liknar penslar men dom lääger sig över ögat och blir svart och suddigt…ibland irriterat… men den här eyelinern kör jag med :) Ganska krämigt så det funkar utmärkt :) http://www.claudia.se/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage_claudia&product_id=89&category_id=7&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26

zanpakuto
0

Tack för alla tips!

Jag fick tag i två eyeliners från Urban Decay nyligen och testade dem på vattenlinjen idag och de var över förväntan bra!

Ingen suddig syn eller något, plus att de höll sig väldigt bra! :)

Det är nio timmar sedan jag applicerade och jag är nöjd med resultatet!

Nu ska jag bara försöka få tag i en bra inliner/eyeliner som är ljus, men inte kritvit, att ha på vattenlinjen :)

Fiona
0

#34 Vad bra :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg