Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 4268 ggr
Eve
0

Beslutsångest...

Jag blev ju för ungefär två veckor sedan blond… Jag har i ett och ett halvt år innan dess varit brunhårig och svarthårig… Jag har jättelänge försöka bli blond igen, men har aldrig lyckats. Dnen här gången lyckades jag. Nu inser jag att jag inte alls passar lika bra i blont som i svart.. Vad ska jag göra? Ska jag stå ut och vara blond, eller färga det svart igen??

Det som stör mig mest är ju att det aldrig kommer att se natruligt blont ut, det är antingen skiftningar i oranget, eller helt krittvitt, och jag vill ha varken eller :/.. Mina ögon blir ju så blåa när jag har svart hår…

HJÄLP!!

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Flisa
0

tycker du ska färga svart igen.. visa bilder annars!

Eve
0

och ingenting blir ju bättre av att alla mina kompisarsäger att jag ska bli svarthårig igen.. inklusive min pojkvän.. lägger upp bilder snart..

sofie
0

Du skulle kunna gå till en riktigt duktig frisör och göra slingor i olika ljusa toner. Det brukar se mer naturligt blont ut då :)

Eve
0

problemet är att jag inte har de pengarna..

Eve
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär ser jag ut nu…

Eve
0

Svart… här är jag även solbränd (saknar)

Eve
0

brunt… eller rödbrunt kanske.. här rä jag ÄNNU mer solbränd..

E_hjo
0

Tycker allt att det var fin med blont.
Du kan ju ha det bont ett tag tilla iaf.   =)

Eve
0

Här är ett annat foto på mig nu.. såhär oranget är det alltså när jag tar bak det…. skitjobbigt :(

Madde
0

jag slingar alltid mitt hår och jag tycker det ser naturligt ut.

Sen kan man ju be en kompis slinga på en och så ta många små slingor, det är mitt tips.

Så har jag gjort i några år och det ser bra ut. Är väl mellanblond, sandre.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Real
0

ehm.. hum! inte för att vara ond här men .. ja tyckte inte du passa i blont alls. Tycker du är jätte vacker i brunt hår:)

Flisa
0

du var finare i mörkt hår enligt mig :)

Eve
0

Real - då är vi två :/.. Men nu till det stora valet.. brunt eller svart? Min pojkvän skriker svart, sen säger han "äh, du är fin i det mesta". Mina kompisar säger märkt..

Neywaz
0

Mörkbrunt tror jag du skulle vara snygg i! Inte svart, det blir rätt trist och livlöst. Minns inte vad den mörkbruna färgen jag tänker på heter, men kanske ebenholt??? Äsch, mörkt vackert brunt iallafall.

Jag hade mörkt mörkt brunt hår för länge sedan, la sedan in tunna tunna blonda och röda slingor - fasen vad snyggt det blev! Jag har också blåa ögon som dig, som lyser när jag har mörkare hår.

Camilla

Betty
0

Tycker att du ska ha mörkt hår om du känner att du passar bättre i det. Det handlar ju inte om att "stå ut" med ditt blonda hår utan du ska trivas med dig själv, men det kan ju ta ett tag att vänja sig eftersom steget är ganska radikalt. Men vissa har svårare än andra att bli blonda utan att det blir orange, det beror ju på om du har röda pigment i ditt hår (vilket det ofta är i bruna och svarta hårfärger för att de ska fästa bättre) Men jag skulle tipsa om att lägga i slingor med tex silver blont som oftast tar bort det gula samt köpa ett silver shampo att tvätta håret med. Nästan alla som bleker håret får efter ett tag gula tendenser. Fast tyvärr, blont är svårt att få fint själv…så frisören är bästFundersam

bubbelbubbel
0

gör som betty säger, så kanske det blir bättre, och ge det lite tid, det tar ju som sagt var ett par veckor att vänja sig.
å andra sidan passar du i båda :) fast mörkt. aah, mörkbrunt, det är fint på dig.

Eve
0

Var hur som helst och klippte mig idag.. och hon sa att hon trodde att jag kunde passa i mörkt (vilket jag vet att jag gör :P)…

Real
0

Alltså, de handlar väl inte om att man ska "vänja" sig? Om man inte tycker de är fint så kan man alltid göra nått åt de.. ist för att man måste gå och vänja sig! usch:P

Ja, de är ju ännu tråkigare när du fortfarande har lite orange i.. Jag tycker iaf du ska ha mörk brun och inte svart. Svart blir som någon annan sa rätt trist. :) Men de är alltid upp till DIG

juliapettersson
0

… och jag skiljer mig ifrån mängden och tycker att du var SKITSNYGG i svart!

Eve
0

fast jag tycker faktisktr inte att svart är så trist.. på mig är det faktiskt snyggt :)

Real
0

Jo.. men ja tycker inte de ser ut som svart på din bild:P tycker de ser ut som min typ av mörkbrun.. den med brunt hår är ju rödbrun.. så ja tycker iaf mööörkt brunt.. hum. fatta du?:P hihi

Eve
0

real - ahaa, du menar så :P.. Jag tror inte att jag har någon bild där mitt hår var riktigt svart.. ska se.. eller jo, jag har en, men den ska jag nog inte visa, för den har med alkohol att göra.. tror inte att man får visa det, va?

bebbe
0

Det rödbruna klär dig absolut bäst

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Wikstr_m
0

Mörkbrun/rödbrun passar dig mycket bättre om jag får säga det själv.

__iE
0

Tkr du passar bäst i mörkt hår :)

Eve
0

Det blir rödbrunt igen :):)..

Tina-A
0

Vilken är din naturliga färg? Jag tycker du passade jättebra i blont hår, synd bara att det blev lite orange. Testa att göra massa slingor!

Eftersom du inte varit blond så länge kanske du bara är ovan? Du är jättefin i det i alla fall men försök att få bort det oranga. Ge det en chans i alla fall!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Alex
0

Annars om du vill ha en naturlig blond färg, så blek igen så att det blir mer mot det vita hållet, och lägg sen i nån toning i guldblont eller liknande. Annars passar du väldigt bra i det bruna, men du bör färga det rött först innan om du vill ha den mer rödaktiga bruna, eftersom det röda försvinner vid blekning.. Har kompisar som har färgat brunt efter att ha haft blont, och de har nästan lite gråbrun-aktig hårfärg nu, ser trist och livlöst ut.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Eve
0

Alex - Jag akn inte bleka det mer, det är redan jättetorrt, så en blekning till skulle förstöra något enormt. Jag har köpt en mellanbrun färg nu, så vi får se hur det blir.. Köpte även en rödtoning, som min frisör sa att jag skulle.

bubbelbubbel
0

min syster sitter i samma sits som du just nu eve, fast mycket mycket mer orange än du. mer rödbrun-pang-orange.
men hon ska envist bli blond, så hon ska väl ta mammas plånbok till frisören..;)

[slo]
0

Du ser mycket äldre ut i mörkt hår… Tycker det var snyggare :) Fast, om du får ordning på det blonda så det inte är så orange, som redan sagts, tror jag det skulle bli snyggt det också ;)

Men du verkar ju redan bestämt dej… :P Tror det blir bra hur du än gör.

Alex
0

#29 Okej, det blir säkert jättebra. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Eve
0

slo - tack så mcyket.. har också hört kompisar säga att jag ser äldre ut i mörkt.. jag sitter här med färgen och velar än.. ska jag ta bort det jag har kämpat för så länge?

Rita-S
0

Jag tycker du va hur snygg som helst i rödbrun hårfärg! Djup färg altså men inte svart! Du ser så levande, fräsh och pussbar ut! :D Du får liv av det, du ser spännande ut, och hur snygg som helst!

Just my opinion :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Eve
0

RitaS - Jo, jag ska bli brunett ikväll :)

Alex
0

Lycka till då! ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Eve
0

Nu är jag typ svart med rött skimmer hårig :P..

KajsaM
0

Bild? :)

Eve
0

Kajsa_ Ska bara fixa till mig lite så ska ni få en bild alldeles strax :)

KajsaM
0

Hehe, okej då väntar jag :))

Eve
0

ingen vidare bra bild.. men amn ser ju färgen ialf :)

KajsaM
0

Suuper snyggt jue Eve! :)

juliapettersson
0

FINT!!

Eve
0

tack, tjejer ;)

__iE
0

Fint :)

LinneaG
0

Tycker du passar i båda!

Jag är nästan svarthårig nu, blir kanske blond till sommaren =)

Alex
0

Riktigt snyggt. :)

Känns det bra nu då? ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

reddie
0

snyggt Eve.

Eve
0

alex  - japp :):)

Alex
0

Bra, det är ju det som är huvudsaken (haha nu var jag fyndig!) ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Eve
0

Haha, den var bra ;)

Real
0

De vart super bra eve:) vilken färg använde du??:P

Eve
0

Real - Jag snvände färgcremen från Poly colors mörk  Mahogny (röda pigment för att undvika grönt skimmer i resultatet) och sedan direkt på det la jag i Decorés Mellan brun.. Fråga mig inte varför det blev svart :P.. Men det gör ju inget..

Real
0

de brukar ju bli de när man färgar en mörk färg på slitet hår.. de suger åt sig så mycket utav de.. och du har väl hållt på en hel del me dit hår nu:)

Eve
0

real- ja, det har jag.. Det är inte slitet, men rätt poröst liksom.. torrt, så att säga.. Min frisör tyckte egentligen inte att jag behövde klippa mig, frö att det var inte ett dugg slitet… mend et gjorde jag ändå, som ni kanske ser..

sofie
0

Blev jätte snyggt :)

Real
0

ja jag klippte mig med.. ni kan ju kolla in på "ah! jag dör!!" där ja förklarar:S:P och så färga jag de igen. de vart svart! ja passar inte i svart.. men får tvätta de igen ikväll, när ja har lust igen, med schampoo. så går väl lite av färgen bort? eller.. de skulle blivit mörk brun nämligen.. :(

Eve
0

Real - Mörktbrunt blir alltid svart i början.. det mattas av med tiden

sofie
0

Det man kan tänka på när man ska färga sig mörkbrunt är att ta ett steg ljusare.

Eve
0

SofieManne - Det var det jag gjorde ;)

Real
0

jaa.. de var ju det jag predika om förut i denna tråd. men lyssnar man på sig själv då? NEEH:P får hoppas att de bleks lite med tiden då som du säger.. hehe. tog den billigaste färgen som fanns.. hade inte mer än 85:- me mig;P

Proppan
0

Jag tycker du ska ha kvar det blonda! Iaf över sommaren, det är finast att vara blond på sommaren och sen är ju sanningen den att - blondiner har roligare! Flört

juliapettersson
0

#62, nu är det ju inte så mycket att göra åt saken ;)

Alex
0

#62 Det är väl lite sent nu kanske, eftersom hon redan färgat det mörkt..;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Proppan
0

mmmm, hehe… Synd! Räcka ut tungan

Proppan
0

Men, Eve..Det blev jättefint det som blev också!! =)

Eve
0

Proppan - Fast jag håller inte med dig om det där med att vara blondin på sommaren. Så tänkte jag först också, men sen började jag tänka på alla som redan var bruna nu i skolan.. De blonda såg jättehemska ut! Antingen helt knallröda, eller helt knallbruna.. Då är det snyggare med svart till solbränd hy tycker jag

Proppan
0

#67 det där med knallröd känner jag igen :S Svart är jättesnyggt på den det passar! Har tänkt på att en blondin säger man "aldrig" vacker om, utan snygg eller söt. En brunett däremot är oftast vacker, sådär mystisk ;) Så ska sanningen fram hade jag gärna provat på att vara mörk också.. men jag tvivlar på att jag skulle passa i det… mest är jag nog bara feg dock..

Flisa
0

blev jätteläckert! du har dessutom ett fint ansikte :)