sätta fast lösögonfransar?
Köpte ett par lösögonfransar för ett tag sen. Stod i instruktionsboken att man skulle sätta fast dem över, så nära som möjligt de riktiga fransarna.
Saken är att varje gång jag försöker sätta fast dem blir det liksom ett mellanrum mellan lösögonfransarna och de riktiga fransarna, ser superfult ut..
Någon som kan beskriva lite mer exakt hur man ska göra? Ska man sätta dem precis på de vanliga fransarna?
visste inte riktigt vart tråden skulle ligga..
the vanity, it becomes insanity

Jag sätter mina precis i kanten så nära ögat det går. Ibland råkar jag limma fast dem i ögat, det är ju inte så bra… Med ett par lager mascara och en eyeliner brukar det inte synas så mkt.
uss de där e skitsvårt :P de enda tipset jag kan ge e att öva öva öva :) man lär sig :)

Jag har testat en gång, men det gick inge vidare, var stressad och redan sminkad, så det var nog kört redan från början.
Men jag ska börja träna nu.
Läs gärna artikeln om Lösögonfransar, hoppas den kan vara till någon hjälp.

Jag använder tippar, eller använder och använder, har testat två gånger. Det är riktigt svårt, alltså! Tror som ovanstående, att det behövs mkt träning.

tack för svaren!
#1: okej :) Jag brukar visserligen nästan alltid ha svart ögonskugga och eyeliner så ska prova sminka lite och titta om det syns lika tydligt.
#2: okey :) jag som trodde att det var jag som var dålig xD
#3: åh, visste inte att det fanns en artikel! läste den nu och den var jättebra :) ska försöka igen ikbäll.
#4: okej, tack för tipset:)
the vanity, it becomes insanity
Är ingen expert, men använt lösögonfransar flera gånger.
Sminka dig innan, bra att ha en eyeliner innan då syns inte det eventuella mellanrummet som blir.
Jag lägger på lim (på lösisarna)o väntar en kanske 20 sek innan jag fäster dem.
Jag använder oxå en pincett som gör att det är enklare att få dem riktigt nära ens egna fransrad..
Beroende lite på vad det är för lösfransar..så fäster jag dem oftast inifrån och ut, men det är som sagt lite på hur de ser ut.
Glöm inte att mäta lösfransarna innan så de inte är för stora för dina ögon.
Sist, men en viktig del…ta på mascara som "smälter " samman dina och lösögonfransarna)
Öva, öva..men man lär sig snabbt;)
Lycka till!!

Om man lägger en spegel på bordet så blire lättare att se iaf! ^^

#6 - Kanon bra tips! Jag har endast testat med lösa fransar, ingen hel fransrad, det var inte det lättaste.

man måste verkligen ha tid på sej om man ska hinna. för mej tog det nästan en timme att klistra fast dem ;)
Letade fram en gammal tråd och puttar upp den då jag har en fråga ;)
När under sminkningen ska man sätta dit lösögonfransarna?
Före ögonskuggan (om man ska ha det alltså)?
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
#10 Efter ögonskuggan. :)

För att det ska se bra ut är också ett tips att innan appliceringen an fransar böja ögonfransarna, alltså ens egna. Sedan sätta fast de lösa sedan måla mascara.
Mvh Ellenfyrkant

Någon som vet ett bra märke för lösisar? På lördag ska jag på club nordic och vill va snygg :P

#13 Deepend är de enda jag provat och är nöjd förutom att det är så klistrigt och klurigt. xD Min sysyer har provat både deepend och HM men gav Deepende bättre betyg. Priset på deepends ligger ca en tia högre än HMs.
Mvh Ellenfyrkant

#14 Får kika lite på dom på fre :)