bra foundation?
Har tänkt köpa en foundation men vet inte vad jag ska välja. Jag har bra hud och har inte alls ofta finnar så är lite fundersam på vilka som inte täpper till huden. Jag vill ju inte få sämre hy bara för att jag använder något smink.
Har ni några bra tips på bra foundations som inte är alltför dyra?

Jag använder mig av Matt mousse foundation och sedan pudret stop shine, båda från Maybelline..

#4 vad är det för adress?
Jag använder Oriflames Flawless foundation. Mycket bra och prisvärd. Den kostar runt 120kr normalpris, men vid kampanjer kan man köpa den för 79-89kr. Finns T-balance för fet hy, Aquasurge för torr hy, Flawless för alla hudtyper, Giordani gold anti age för de som vill ha det och Giordani adaptive som är för alla hudtyper, Giordani gold är lite dyrare men oxå en superbra foundation.

#6 går det att få prover av oriflame? Har ju verkligen noll koll på vilken färg jag behöver! haha
Oriflame Giordani Gold Age Defying Foundation.
Viktigt är att du grundar med en bra dagkräm/underlagskräm först. Sedan är det oerhört bra att använda sig av en make-up svamp när du applicerar din foundation. Låt torka till sig cirka fem minuter innan du fullföljer med ett transparent löspuder som du fäster med en stor puderborste.
Grunden är A och O. Särskilt när man börjar bli äldre som jag.

#8 hm kan inte påstå att jag har det problemet med 20 år på nacken ,D
#7 Visst finns det foundationprover…och läppstift, parfym och en del krämprover.
Vet du om någon säljkonsulent? De kan ta fram prover åt dig :)

#10 hm nej du känner ingen som jobbar med det tyvärr.
bnoffan - om du bara vill ha lite utjämnande effekt skulle jag testa en färgad fuktighetskräm. Lancome Aqua Fusion och Elizabeth Arden Sheer Lights är två av mina favoriter, och du borde kunna få prover på båda i de flesta vanliga sminkaffärer.
hh-mineralmakeup.se är det till mineral makeupen:) kolla runt lite