Bästa mascaran och eyelinern?
Vilken är den bästa mascaran enligt dig?
Varför är den bäst?
Vad gör den för skillnad på dina fransar (mer volym, längd etc)?
Hur är dina fransar utan mascara (korta, tunna, långa/utan volym etc)?
Vilken är den bästa eyelinern / kajalen enligt dig?
Varför är den bäst?
Vad använder du den till (vattenlinje, fransrad)?
Hållbarhet (sitter den kvar, smetas ut, blinkas bort etc)? Pigmentering (stark, svag)?

Bästa mascara är Cliniques 38graders mascara, vattenfast men tvättas lätt bort med varmvatten. Ger fylligare och något längre fransar. Utan mascara är mina fransar ganska långa men så ljusa att de knappt syns.
Kajal/eyeliner använder jag Make up stores cakeeyeliner eller kanske den heter geleyeliner…måste kolla när jag kommer hem. Man applicerar den iaf med en borste. Till vattenlinjen har jag en kajal från mus i färgen vanilla ibland för att pigga upp ögat lite. Den har bra pigmentering precis som deras andra kajaler och produkter men jag har lite problem med ögonen så att de rinner o jag blinkar mycket så hur den sitter kan jag inte svara så bra på men jag är nöjd med den.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
jag tycker att den bästa mascaran är Maybelline Colossal Volume Express 100% black är den bästa,
jjoo för att fransarna blir sjukt snygga, svarta och klumpar sig inte!
bästa kajalen är Maybelline Kohl Express Eyeliner,
joo för den sitter sjukt bra, man behöver inte dra hårt eller mycket för de blir svart och fint på bara något drag, tycker den sitter hela dagen :)
Haha vad är en vattenlinje? :P
Du ser där hon är vit mellan ögat och nedre fransraden. Det är vattenlinjen. Hon har målat sin vattenlinje med en vit kajal.
Man har en övre vattenlinje också, mellan ögat och övre fransraden.
pj ! glömde skriva att mina ögonfransar är typ mellan bruna mellan långa och fina på över fransraden medans de där nere är helt totalt dampiga :P
Jaha slemhinnan. :)
Jag är väldigt förtjust i Maybelline Colossal Volum Express, den ger både längd och volym samtidigt som den separerar. Har aldrig haft problem med klumpar med den! Borsten är gigantisk och kommer åt överallt, gillas starkt.
Sedan har jag väldigt långa och böjda fransar naturligt (kolsvarta) så de flesta mascaror funkar för mig, har provat en hel del och alla ser mer eller mindre bra ut, men denna är klart bäst 
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Har Maybelline Colossal Volum Express och är supernöjd! Den separerar bra och ger en bra svart färg. Har långa böjda fransar natruligt så det behövs inte så mycket men denna framhöver dem verkligen!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Ojsan, Maybelline Colossal Volum Express verkar vara populär! :]
Ingen kajal / eyeliner?
Kom med fler tips!
MaxFactor Masterpiece High definition Mascara. Varför? För att jag har långa ögonfransar och vill ha defininerade men separerade och klumpfria fransar. Grym!
Kajal: Contour Khol från Loréal, vit. Är jag inte förkyld och ögonen rinner och håller på håller den utan problem hela dagen!
Med en grym ögonfransböjare blir det ännu bättre.