Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 3085 ggr
[SharpMissy]
0

Fråga om Mascara

Jag är ju inte den som brukar "gå på" reklamen. För det mesta köper jag smink som jag anser vara prisvärt, det får alltså inte vara för dyrt men bör uppfylla mina krav på bra make-up.

Nu till min fråga; Vad tycker ni om L'oreal Telescopic Mascara? Reklamen är överdriven, men när jag läst om ett mascara-test i en tidning skriver testaren om just den här, att "jag har aldrig ägt en bättre mascara i hela mitt liv" Och sånt köper jag liksom. Jag kan tycka att all reklam bara är ute efter att luras, men när en vanlig människa uttrycker om något är bra så är jag villig att testa jag också.

Anyone, anyone?

reddie
0

Håller med dig ang. reklam. Allt är redigerat och retuscherat för att det ska se så bra ut som möjligt. Man får ta det med en nypa salt.
Kanske någon här som använder den mascaran? Rekomenderas den?

bubbelbubbel
0

jag rekommenderar maxfactor masterpiece,  telescopic har jag inte testat…:P

[SharpMissy]
0

#2 Hrmm jag ska överväga den. Tack för tipset!

Lullan1
0

Jag har den och tycker den är superbra, vill aldrig köpa någon annan mascara igen! Helt klart köpvärd!

[SharpMissy]
0

Japp, det var det det. Say no more! Nu måste jag till staaaan snart!! Tack för inlägget!!Kyss

Terrierlina
0

Håller med #4… och jag köpte tidigare riktigt dyyyr mascara….

juliapettersson
0

Jag har L'oreal Telescopic, rekomenderar den INTE.

Visst, det blir långa ögonfransar, men inte så fylliga, jag får använda en till mascara för att få bra resultat. Och dessutom är den otroligt klurig att få på plats, det tar ett tag innan man lär sig hantera miniborsten. Alltså massa pill, som man oftast inte har tid med.

Den svart-vita dubbelmascaran från L'oreal är mycket bättre.

Alex
0

Håller med Julia, L'oreal Double Extension har jag, och tycker den är väldigt bra. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Matilda_91
0

Jah har den och jag tycker den är riktigt bra :) Perfekt om man inte vill ha tjocka spindelben utan separerade fransar utan kladd.

Jag rekomenderar den verkligen, men det beror ju på vilken effekt man vill ha.

Linda
0

L'oreal Telescopic MascaraDen är riktigt bra som party mascara faktist.

Till vardags använder jag mascara från chanel.

[SharpMissy]
0

Aah, såklart! Ja, jag har tidigare läst, precis som fler av er säger, att den kan vara krånglig att applicera, och att resultatet blir ihopklumpade franslar likt spindelben.

Men jag ska faktiskt göra som du skriver Linda, att köpa den för att använda som partymascara!!

Sen ska jag nog köra antingen Double Extension eller Max Factor's Masterpiece till vardags.

Jag vill till HM & Kicks NUUUUUUU…….

bubbelbubbel
0

masterpiece är jättebra som vardagsmascara, ganska nätt och enkel. :)

Pia
0

Telescopic är urusel tycker jag, ger klumpiga flugbensfransar och dessutom rinner den väldigt lätt…:( En av de sämsta jag provat faktiskt…

Scandi
0

jag har diors mascara som jag tycker är jätte bra :)

Paparazzi
0

Jag använder den. Visst, den ger långa fransar, men fylliga? nix. Den är härligt svart ialf :)  Men den är gska jobbig att använda och tar tid, och jag som alltid måste springa till bussen så är det inte så bra -.- Men det blir vääääldigt lätt spindelben!

Betty
0

Tycker att Telescopic är suverän! Jag tycker att den är lätt att hantera och inte ger några klumpar. Men smaken är ju som baken. Annars föredrar jag Diors mascaror, tja och hela deras sortimert för den delen…

[SharpMissy]
0

Här kommer en följdfråga från mig

Vad är era kriterier för en bra mascara?

Här är mina, den viktigaste överst:

1. Ska räcka med några få drag vid applikation, för ett färdigt resultat. Jag avskyr att stå och mala med mascaran i tio minuter innan det ser bra ut.

2. Fransarna ska bli tätare utan att klumpa ihop.

3. Fransarna ska bli längre och snyggt separerade.

4. Borsten ska kännas vettig att applicera med

5. Hylsan ska dra av tillräckligt mycket mascara från borsten då man drar upp den.

6. Den ska lukta gott. En del mascaror luktar apa.

Och avslutningsvis ett tips till er som kanske inte vet:
När mascaran börjar lida mot sitt slut, låt bli att pumpa frenetiskt upp och ner för att få mer på borsten. Det enda du åstadkommer är att du pumpar in luft i hylsan och den lilla mascara som är kvar torkar fortare.

Tina-A
0

#17: Precis, man ska inte dra borsten upp och ner. Man ska istället göra en cirkelrörelse, som en spiral. Börja längst ner och gör cirklar (kanske 3 st) samtidigt som du tar upp borsten. Istället för att pressa all mascara som är kvar ut till sidorna då och pressa in luft så får du med dig mascaran som är kvar och du pumpar inte in luft :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Pia
0

Håller med om dina krav SharpMissy, och så vill jag lägga till att den även skall böja upp dem fint:)

Snuttan2
0

SharpMissy, de mascoror som du tycker luktar apa, de är inte pga det är gamla då?

Jag använder inte så mkt mascara längre (annvänder lösögonfransar jämt istället), men när jag gör det så har jag fastnat för Lancomes olika, tycker om de flesta ifrån dem av någon anledning. Diors diorshow passar mig även mkt bra. Jag har rätt täta fransar ok ok längd, men väldigt svåra att böja, behålla böjningen och att få lite mer längd på dem.

[SharpMissy]
0

#20 *s* Nej det är ingen risk att något smink blir för gammalt hos mig, det hinner det inte bli. Nej, vissa mascaror luktar illa från början. Jag har f ö aldrig en mascara längre än max 2 månader.

#19 Jag har faktiskt börjat använda en ögonfransböjare, något jag alltid varit emot tidigare, men gisses vad bra den är.

Tackar er alla för era tips. Många har sagt Dior så jag kanske ska överväga den också?

Skrattande

halludu
0

min kompis har L'oreal Telescopic och hon får hu långa å svarta ögonfransar som helst av den

Snuttan2
0

Vad jag menade var att de redan var gamla när du köpte dem, alltså legat i butik längre än vad de borde.

bnoffan
0

Ett tips på en bra mascara är annars l´oreal lash architect. Har själv väldigt korta och raka fransar men den här fungerar verkligen super! Bästa mascaran jag har haft

[SharpMissy]
0

#23 Du har en poäng där! Borde de inte datummärka även smink? hrmm…

#22 Jag är så pass nyfiken på den att jag kommer att köpa den.

#24 Jag ska hålla det i åtanke också.

Tack för alla era tips!

SeaHawk
0

Tror jag hoppar över det här med mascara, skulle ju bara bli en massa svart kladd över ögonen juh

[SharpMissy]
0

#26 Lätt för DIG att säga. Du som redan HAR såna ögonfransar som hon i Telescopic reklamen, och du är MAN. Det är ORÄTTVIST! *surar*

[mjuue]
0

Jag skulle nog säga att mascaror verkar olika på alla. En mascara kan ju funka jättebra på mej men inte på dej…

Så är det för mej. Vissa märken är jättebra och andra funkar inte alls så bra..

Man får prova sej fram helt enkelt.

Pia
0

Och jag är då hrm, väldigt besviken på Dior ultrashow…:/ Helt ordinär och trist. Jag håller med #28, det är bara att prova sig fram.

Min favorit gm tiderna (som då förstås inte finns längre) är en kakmascara från Pierre Robert som jag använde på 80-talet, oh la la!:)

[SharpMissy]
0

#29 Åååh KAKMASCARA! Nu fick jag en sån Deja vu här så det ryser i kroppen. Tänk att det faktiskt fanns det!! Varför försvann de? Jag misstänker att de inte ansågs särskilt hygieniska, kanske?

#28 Du har ju fullständigt rätt! Jag får helt enkelt prova mig fram. Till min plånboks stora förtret. Hrrmm….  :-/

[mjuue]
0

Ni får göra så Skrattande

Tina-A
0

Vad är kakmascara?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Peppe
0
Pia
0

#30 ja förmodligen så avr det för många som blandade mascaran med saliv *ryser* ist för vatten. Vill minnas att det var en hel del snack om ögoninflammationer på den tiden plus att folk lånade mascara av varandra och spred inflammationerna *ryser igen*

Annars så var de toppen tycker jag!