Dagens Make Up
YellowKiwi kom med en bra idé, att vi visar upp och beskriver make upen vi använder!
Så skriv o visa med bilder hur ni ser ut och vad ni använder för make up produkter!!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Åhh, så kul :D
Idag har jag bara lite mascara och ögonskugga.. slappar dag :P
Haha lar missbruka den har traden nar jag kommer hem, sminkar mig ju pa olika satt varje dag och testar alltid nya saker sa lar nog visa en hel del.
Värd på Choklad iFokus
naturlig -
lite lite röd rouge
mascara
Rött läppbalsam ( ser jätte naturligt ut , love it )
och naturliga tjocka ögonbryn :)
och ingen fondation så att fräknarna syns:)
Enbart solpuder och lite ögonskugga samt att jag har böjt upp ögonfransarna.
Vart en slappis-dag idag, om än jag ska ut om en stund men har faktiskt inte orkat fixa min make up! I och med att jag har färgade ögonfransar ser de ju dock ut som om jag har mascara.
På sommaren har jag alltid bara concealer under ögonen, svart kajal på nedre fransraden, mascara och ögonbrynspenna.

#2 Härligt!
Här är med ganska samma o inte så mycket under sommaren.
MUS ett neutralt puder bara för att få bort lite blänk sen MUS Charity ögonskugga o Clinique svart mascara blev det i dag.
Bara mascara idag, slappar nu på sommaren:)

Naket, inte ens consealer idag :P

Gårdagens… 
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Bara mascara i dag. Hoppas på att de har tid för mig på MUS med en makeuprådgivning i morgon. Det skulle vara skoj o det behövs…Måste uppdatera sminkförrådet igen efter ledigheten.
Mascara och ögonskugga…
Skriv gärna vad det är för färger osv. på grejerna ni sminkar er med (på. te.x ett läppglans), så kanske man kan köpa själv med! 
Är osminkad idag!
Helt osminkad

Osminkat! Bra att låta huden vila :D

Har varit på makeuprådgivning på MUS i dag så det blev en hel massa! Tyvärr ingen bild…
Käkade nått o fick en allergisk reaktion så jag har tvättat bort allt…Det vart skitsnyggt iaf!!
Ögon: Muffin som grund ända upp till brynet sen oldgold i globlinjen och bloon typ på mitten och muffin igen i ögonvrån. Muffin, oldgold o bloon är ögonskuggor. Vanilla penna längs inre, nedre fransraden och silversoil kajal eller kan den hetat wooden metal…
Blush: Peach
Lips: Mood läppstift
Eyebrow: Smog
Grund: Sport foundation färg: macciato och concealer Reflex cover medium
Jag köpte vissa av produkterna o ska köpa blushen för den var riktigt snygg på mig så jag KANSKE kan återskapa den snygga maken hon la…Med risk för clownvarning…Det såg så enkelt ut när hon grejjade…

#15 Åh hade velat se ju!
Helt osminkad
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Bara Max Factors Masterpiece Mascara. Behovs inget mer annat an det och lappglans sahar pa sommaren :)
// Amanda

Provade på att göra maken i inlägg #15, tur att jag har tid på mig innan jag ska i väg för det blev clownvarning…Hon bara duttade o drog lite med penslarna o det blev lagom med allt, jag får det bara till klumpar med färg typ…jag ska fasen gå en makeuputbildning så jag lär mig.
#18 Inte behöver du gå en make up-utbildning, det är bara öva, öva och öva så fixar du det skitbra tillslut! Och då är det okej att se ut som en clown när man övar ;)
Värd på Choklad iFokus

#19 Hehe! Jag tror jag är helt hopplöst oläraktig!

Sminkade mig imorse bara för att ha ngt att skriva här, men skrev det aldrig. Tvättade dessutom botr det typ direkt för att jag överdrev en aning hah :P Lekte lite helt enkelt, och kom på att svart eyeliner tar fram min ögonfärg väldigt fint! Bara att jag aldrig skulle ha så mkt eyeliner utanför huset, menmen :P
Har en halv mineralfoundation i c2 från Loreal kvar som inte riktigt passar mig. Ngn som är sugen?

Idag blev det till att aka ivag med ett par kompisar, sa det blev svart eye liner (Naturals), snackskals-fargad ogonskugga (Naturals), rouge (Peachy, Naturals) och mascara (Masterpiece, Maybelline).
// Amanda
Lite mascara och puder från i.d. bara :)
Osminkad och naturlig ;)

Samma som i #15, vart ganska hyffsat om jag får säga det själv.
Det är ju ingen jätteutstickande make up men den ser snygg ut och syns när man tittar sig i spegeln iaf sen försökte jag ta en bild men jag ser helt osminkad ut på den?!?! Muppigt…
Mascara

Mascara här med!

Concealer :P
Foundation, rouge, brun mascara och concealer

rouge, seashell-fargad ogonskugga och mascara
// Amanda

Osminkad…
Jenny

Ögonskugga o mascara får räcka i dag.
Guldbrun ögonskugga på ögonlocket, guldig eyeliner under ögat och vit kajal "i mitten" närmast näsan. + Mascara.
Hmmm vad hände med bilderna jag lovade? Men har faktiskt gått osminkad nästan hela tiden, eftersom jag vill att min hy ska vila och vara fräsch inför en fotografering i veckan :)
Värd på Choklad iFokus

Äntligen har jag lite att skriva :D Fondation, concealer, rouge, viel, eyeliner på över ögonlocket, maskara :P
Ändå ser jag näst intill osminkad ut ^^ love it!
Concealer, puder, lite rouge och böjde upp fransarna som fortfarande har lite färg. Väldigt enkelt bara för att.. känna mig mer sminkad antar jag än att gå osminkad! ;)
foundation, rouge, mascara och ögonskugga. längesen ja sminkade mig så här mycket :D

- Ögonprimer från Lumene.
- Mascara, False lash effect från Max factor
- Eyeliner från Isadora
- Ögonskuggor från någon tidning
- Vit kajal från H&M
- Mineral concealer från Loreal.
Provade olika ögonskuggor på ögonen för att se vilken färg som passade mig bäst, den blåa gillade jag inte så mycket och den rosa hade jag nog gillat mer om den var lite starkare i färgen.
Får se om bilden blir bra, min spegel är lite smutsig därav fläckarna.
- Medarbetare på studier.ifokus
Blandade grå med svart ögonskugga idag med kajal och mascara ;D

Osminkad…
Puder, rouge och mascara från i.d., lite kajal från typ Maybelline eller nåt och läppbalsam, enkelt och snabbt när man har bråttom till bussen, haha!

Concealer, foundation, viel, rouge från Tikei. Brun ögonskugga i globlinjen, över övre ögonfransarna och under de under fransarna. (Att ha under gör att det ser att som om man har tätt med fransar, och ger dessutom inte en lika hård sminkning som med eyeliner.) Sen maskara från Lumene.

Birke, vad ar viel?
Sjalv ar jag osminkad med lite morka ringar under ogonen fran bortgnuggad mascara :P
// Amanda

#43 Som ett slutpuder, för att ge finish och hålla huden matt längre :)

#43 Aj, aj på dig!! Inte gnugga bort mascaran! Du kan bryta av fransarna och sen få infektioner i ögat. Fy på dig…;o)
Jag blir osminkad i dag med men ska jag till affären måste jag hitta på nån snygg lösning till min rudolfmedrödamulen näsa och ögonen…ser ut som en mosad boxare…
Osminkad idag!
Skönt att låta huden vila emellanåt ^^

Min hud vilar också :)

Osminkad ;)
Jenny

Det blev lite smink när vi åkte i väg till glassresturangen. Näsan fick sig en rejäl dos concealer och foundation sen puder o lite mascara o ögonskugga. Ska tvätta bort allt nu o smörja in lilla näsan med ringblomssalva.
Mascara och beige ögonskugga !
Osminkad..

Concealer och maskara.

MUS Meteor ögonskugga, kajal, macara o lite puder.
foundation, grå/svart ögonskugga, kajal och mascara och blusher :P (skulle på konfirmation :P)
Fuskar lite och kör gårdagens makeup ;) Var på kräftskiva med tema 70/80-tal så det fick bli blått och rosa! Hade dock inga bra skuggor så det rosa är skugga blandat med läppglans, haha. Och så rosa läppar på det ;)
Ser lite drogad ut på bilden också, det är fasen en konst de där med o ha ett öga stängt och ett öppet haha…
#55 Fint !
Osminkad..

Ansiktssmino, bassmink, vad säger? Jaja, inget annat förut på huden för att se fräsch ut.

#55 Så läckert! Vilka härliga färger!
Ögonskugga, kajal o mascara.

Omsinkad som vanligt ;) Men igår hade jag faktiskt foundation, solpuder, mascara & lite svart ögonskugga
Jenny
#56, #58 Haha tack!

#55 Läckert!
Jenny
det vanliga :P (vilket då är, foundation, grå/svart ögonskugga, kajal och mascara) :P
Brun kajal, foundation, svart mascara, ljusbrun ögonskugga

Det vanliga "ansiktssminkiet",som jag har valt att kalla det, ogonskugga och maskara.

Osminkad i dag…

Concealer, imorron blir det hela köret från tikei + maskara.

Lite mascara
Jenny
liquid eyeliner och mascara ^^
Det vanliga, maskara, foundation, concealer, puder och rouge :)
// Emma :D
foundation, ljuslila glittrig ögonskugga, kajal, mascara

Foundation, puder, lite lätt med ögonskugga o mascara. Hade värsta svullna ögona i dag så jag ville inte sminka så mycket men ändå dölja lite.

Har duschat nu, men hade en neutral ogonskugga och lila eyeliner tidigare. Och sa rouge till det.
// Amanda

Mineralfoundation, solpuder & mascara :)
Jenny

Försökt dölja det ena ögat som fortfarande behagar vara svullet och tycker att jag lyckades ganska bra. Lite ögonskugga och mascara sen bara.
guldig ögonskugga, kajal och mascara, foundation också^^ fast allt försvann på simningen haha:p så just nu är de väl bara lite överbliven kajal:P

Naket - inget smink här inte.
foundation, mascara, eyeliner och lite ljus ögonskugga
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Concealer, fondation, viel, rouge.
ljusgrå ögonskugga, kajal, mascara, foundation
lite "tråkig" idag :P
foundation, mascara och eyeliner
Foundation, isblå/svart ögonskugga, svart mascara
Ska smeta på nåt läppstift sen. Kör min lilla emo-stil idag :P
liquid eyeliner, liiite kajal och mascara
eyeliner och mascara ;)
#85 wow va snyggt!
själv hade jag mascara, liquid eyeliner och kajal :P
#87 haha men gud va fint då ! :P
själv hade jag de vanliga ^^

Bara mascara idag, kändes inte lönt att lägga på nåt annat idag då min klass egentligen skulle ut på exkursion ;)
samma :D

Lite solpuder och mascara ;)
foundation, liquid eyeliner, mascara, kajal :)

mossgron ogonskugga, lite brun eyeliner, mascara och rouge :) hostigt!
// Amanda
foundation, mascara, eyeliner, ljusgrå ögonskugga och lite ögonbrynspenna

Nude idag men igår så hade jag en brun sotning på kvällen utöver det vanliga (mineralfoundation, solpuder & mascara)
Jenny

#85 & #87 Jätte fina sminkningar :)
Jenny
#97 sjukt va fint!
liquid eyeliner, mascara :)

#97 Vad har du för eyeliner? Jag har så svårt att få det så där jämnt o fint.
#98 Tack!
#99 Jag har en flytande, vet inte vad det är för märke. Köpte billigt i Spanien när min andra var slut. Men jag använder en separat tunn eyelinerpensel istället för den som följer med. Sen har jag övat massor, det tar tid att få till det. Dessutom la jag massor med tid idag för att få det så jämnt ;)
Värd på Choklad iFokus

#100 Aha, bara att öva alltså ^^

Idag har jag än så länge ingenting, försöker att vila huden så gott det går på helgerna. Men det blir möjligtvis lite ikväll då vi ska bort ett litet tag :)
än så länge har jag ingenting .. slappar lite en söndagförmiddag :D
endast kajal hehe :P

Gammalt smink :P

Mascara & täckstift :)

Bara lite mascara o ögonskugga i dag.

Concealer, foundation, eyeliner, mascara och ögonbrynspenna :)
- Medarbetare på studier.ifokus
Kajal, foundation, liquid eyeliner och mascara

Mitt vanliga ansikts-smink. Ingen som har kommit på ett namn för fondation, concealer, puder o rouge? Bas-smink :P ?
#110 I sminkvärlden pratas det ju ofta om basen, som är just foundation, puder, concealer och rouge. Så bassmink är ett bra namn :)
Värd på Choklad iFokus

#111 Då lägger jag till det till ordlistan i huvudet ;)

Basen plus brun ögonskugga, kajal o mascara.
det vanliga :P
Sjukt dålig kvalisort på bilden.. menmen..
Ansiktet: Foundation, puder, rouge, solpuder, något ifylla ögonbryn
Ögon: Svart mascara, brun kajal (som eyeliner), vit kajal i vattenlinjen, Maybelline dream mousse ögonskugga (Caramel Carma (mörkbrun-skimmrig) + Blissgul Beige)
Läppar: Grundat med ett vanligt lypsyl, på det har jag ELF super glossy, och på det bara lite glansigt läppglans
det vanliga haha^^ liquid eyeliner, foundation, liiite kajal och mascara ^^

#115 o 117 Roligt med bilder tjejjer!! Jättesnyggt!

#115 & #177 Skit snyggt ju!
Själv kör man med mascara och täckstift ;)
asså jag har samma varje dag (nästan) så jag döper min sminking till att jag kör en arinya idag ^^ (kajal, liquid eyeliner, mascara och foundation) :)
Idag blev det bara hudkräm blandad med lite foundation i fejset - man vill ju inte att alla blemmor ska synas! :D

Naturellt idag! *stolt*
18års fest idag så kör med foundation, rouge, ljusgrå ögonskugga(bas) svart (typ smokey) liquid eyeliner, kajal och mascara sjukt fint blev de :D

#123 bild? :)

Hehe va med och modellade i måndags och fick följande sminkningar:
Jenny

Samma
Jenny

Going crazy ;)
Jenny

Vill ni se fler bilder så kan ni gå in på deras blogg! Jag vet inte allt va de va för produkter hon använde men läpparna är målade med läppenna, massa olika ögonskuggor, mascara, highlighter, eyeliner mm och basen är gjord på foundation, conceler och lite mer smått & gott. + rouge
Jenny

#125 Fint! :)
#129 Vad fräsigt! Det blev ju assnyggt :D

Själv är man naturell^^

Idag är det naket, igår hade jag maskara o eyeliner. I torsdags o fredags var det också naket då jag vandrade o paddlade.
mascara!
Kör bara på återfuktande bas idag :)
körde de gamla vanliga ;P en arinya ^^
Ungefär detta… plus rouge och lite kajal :)
caroline från vampire diaries sminket :P

Basen plus ögonskugga o mascara. Glömde kajal i dag o det känns jättekonstigt när jag ser mig i spegeln…
samma idag ;D
Kör naturellt idag!

Dagens. Dock en ganska dålig bild. Alla skuggor är från 120-paletten.
Värd på Choklad iFokus
Vi kör vidare på Caroline! :)
Naturell idag med! :)
Naturell idag.
Igår var det naturellt på förmiddagen då det var stallet (skola), på eftermiddagen blev det concealer och foundation från Make up Store, eyeliner, vit och svart ögonskugga + mascara då jag var på stan en sväng.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
kör på arinya idag :)
igår blev det foundation+puder+solpuder+rouge+guld/brun sotning+svart mascara+vit kajal+lypsyl+läppstift+läppglans.. hehe.. var på stan och shoppade hela dagen. :)

Osminkad blir det i dag
arinya idag :)

Lekte lite o skulle få till en snygg regnbåge men det ser mer ut som om jag varit i rejält slagsmål…

#149 Hahaha!
Jenny

#150 Du är taskig…

#150 Du är taskig…

Gör en ny tråd.