nån i Sthlm som gör dreads?
Hej, finns det nån här som bor i Sthlm å kan göra dreads? Jag skulle vilja ha….och helst inte så tjocka heller utan smala. Har halvlångt hår…vad skulle det kosta tro? :oP

Det beror på om du hittar någon som gör det privat eller inte men räkna med 1000:- i alla fall. Är ett jäkla jobb. Har en pojkvän som gör så vet vilken tid det kan ta.

Jasså e det så avancerat? Oj jag trodde det va lite lättare haha. Tar man 1000:- som privatperson? Kan man göra det på sigsjälv snyggt?

Vissa tar så mycket. Jonas brukar ta runt 500 men det är ju just också för att han gör på kompisar.
Skulle inte satsa på att göra på sig själv. Blir lätt att dreadsen står åt alla håll och kanter då. http://www.dreadlocksgrejer.com/?gclid=CPfN2LmM5ooCFRsQZgodpjNpvw
Där kan du läsa lite. Det är inte jätteavancerat med det tar tid. Sen är det bra om du är säker på att du vill ha dreads. För även om det går att ta ur dem så sliter det enormt på håret.

Jag blir tokig på håret som det e nu endå! Klippa mer nu kan jag inte för det sticks så dant i hårbottnen då tycker jag…skumt jag vet.

har dreads nu.. hm. men jag har synthetiska, anser personligen det är bättre för om du skulle råka tröttna, då tar det antingen en jävla tid (runt 5 timmar) att kamma ut, ja eller så rakar du dig. tog ca. 3 timmar för mina, och det tar myyyycket längre för "riktiga". man måste gå till "frisören" ca. en gång var tredje månad, jag måste bara ha dom högre uppsatta men har man riktiga måste man tvinna om utväxten.
ganska komplicerad. känner en kille med "äkta" dreads, han blev ganska pengalurad men iaf, 4000:- för dreadsen fick han betala (!), och det är riktigt mycket. men runt 2000:- skulle jag förmoda. mina gick på 1600:-

Tyvärr så är det ju väldigt stor skillnad mellan syntet och riktiga. Tycker inte alls om syntetdreads då det syns att det är fejk. Ska man ha dreads så ska man ha riktiga. Så mycket finare.

kan du inte pröva att göra dem själv?
Hur svårt kan det vara att tvinna lite hår och inte tvätta sig?..;)

#7 problemet är att om man gör de själv så blir det lätt att de lägger sig fel. Sen är det ju heller inte det lättaste att få till benor som ser bra ut om man gör på sig själv
puh, det är ett himla jobb att göra dreads, jag har kammat ut ett par, det var jobbigt. och då var dom endast test-dreads och kanske 15 cm långa. fy fasiken. haha.
jag skulle verkligen rekommendera dig till att gå till nån, och ha riktigt hår, syntet är inte lika snyggt.
men det funkar ju.
jag har en kompis som gör, hon åker ibland till stockholm för hårjobb. hon hade själv jättelånga fina tunna dreads, med massa roliga färger :)

Lusbon - säger jag ….. det är rena ohyrebon … en kompis till min stora dotter hade… o vi hade jätte diskussioner ang detta med att hålla rent osv… jag sa att oavsett vad du än gör så går det inte att hålla rent i dom… sen en gång skulle han klippa av en för att bevisa att det var då inget i dom… ha ha ha säger jag så bråttom som han fick att klippa av varenda en har jag nog aldrig sett…. sen fick han raka huvudet o låta håret växa ut igen … *ler* ….