Lösögonfransar
Hejsan!
Lösögonfransar.. har kollat på det i olika affärer.. finns ju jätte många olika märken och utsende..
Nån som har nåt tips på bra sort?
Även hur man sätter fast dom, så det ska se så verkligt ut som möjligt..
Ska man måla över dom med mascara?
Hur tar man av dom?
Tacksam för svar :)
Mvh Sara

Jag använder lösögonfransar en hel del, köper inte ens mascara längre, utan anävnder alltid lösögonfransar när jag sminkar mig nu….
Jag kommer aldrig ihåg vad olika märken heter, men vad som är bäst är de som är i riktigt hår, och absolut inte de biligaste. Kostar man på sig något bättre par så går de att återanvända flera gånger, medans de allra biligaste rätt snabbt blir tilltuffsade och fula och bara inte ser lika snygga ut… Allra snyggast blir det om man lägger ner tid och energie på sådana som inte är hela rader, utan frans för frans, men det tar ju mer tid och piller och är lite svårare att få till bra tycker jag.
Vet inte riktigt hur man ska sätta fast dem bäst, är väll bara att öva upp sig och exprimentera sig fram. Jag brukar lägga på eyeliner innan för att täcka om fransraden inte hamnar perfekt och det blir minsta lilla glipa. Fransen smälter även in bättre med min naturliga då (har iofs mörka fransar).
Du ska inte ha på mascara på fransarna. Däremot kan du ha det på dina egna för att forma dem så att de hamnar så bra som möjligt med lösfransarna, tänk på att det inte ska synas att du har dubbla fransar ;) Är inte särskilt snyggt.

Tack så mycket för ditt svar :)
Jag har jätte ljusa fransar ¨så jag får måla dom först..annars så kan det se lite skoj ut :P