Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettfest
Läst 4693 ggr
Sheena
0

Höstbröllop!!

Ska på bröllop i slutet av oktober och funderar nu på vad som är lämplig klädsel då klädkoden är kavaj..

Köpte precis en finstickad ljusgrå klänning på Indiska idag, som jag tänkte ha typ till vardags men mor min tyckte absolut att man kan gå på höstbröllop i den.

Finstickad, ganska urringad, figursydd och går ungefär ner till knäna.. Svarta pumps och lite flaschiga smycken till.. funkar det? Eller kommer det kännas för "vardagsaktigt" med stickat?

Tror inte att brudparet är så jättepetiga med klädseln egentligen men man vill ju vara fin. Kyss

Inte rätt klänning på bilden men ganska lik i formen, min har korta ärmar och lite mer urringning.

Bergspuman
0

Ska du ha den på bröllop skulle jag säga att du ska kombinera med snygg håruppsättning, en vacker schal som du draperar över klänningen, alternativt en liten bolerojacka och matchande väska plus smycken och snygga skor.

Inaarah
0

Oj. Samma här, höstbröllop, oktober, klädsel kavaj.
Jag var och köpte idag.
Ska ha svarta nylonstrumpbyxor, en blommig klänning från bikbok med en kort skinnjacka över. Svarta pumps. :)

Fiona
0

Tror att de kan bli jätte fint om du klär upp den med lite klackar & smycken :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Sheena
0

Hihi.. roligt o klura på sånt här..

Blir det fööör stor kontrast mot stickat tror ni om man har en liten guldväska till grå klänning? Smyckena kommer antagligen gå i guld och svart.. Eller är det bättre med neutral svart liten partyväska?

Inaarah
0

Vad är det för "stil" på bröllopet så att säga? Svart och vitt är inte okej att ha enligt "traditionerna". :)

Sheena
0

#5 Inte alls??Obestämd Det är inte nån superstrikt familj som ska gifta ihop sig men de vill väl ha det någorlunda klassiskt ändå. Får dock inte intrycket att de själva heller är så jättepålästa om hur det SKA vara. Vigsel i kyrka och fest  på konferensanläggning. Mest familjemedlemar och några få vännerpar.

Inaarah
0

#6 Tja, ytterkläder och skor var okej här. :)
Men på kläderna så fattade jag det som att det inte alls var ok. ^^