Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 915 ggr
Emelie89
0

Kosmetisk tattuering

Någon här som gjort kosmetisk tattuering?

Jag överväger nu att "tattuera" ögonbrynen, då mina är förstörd av både för mycket noppring och piercing. Har hittat ett ställe vid mig som gör för ca 5000kr och då ingår en iflyllnad som man får göra i början för bästa resultat. Sen håller det ca 4-5år om man sköter det som man ska dem första 7dagarna.

Jag tycker nog det är värt det, för jag är så otroligt less på att fylla i mina varje gång jag ska någonstans plus att ögonbrynspenna inte håller i dåligtväder speciellt bra eller på badhuset.

Fiona
0

Har faktiskt aldrig ens hört talas om det! Hör inne på Bodyart iFokus :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

JMax
0

Växer dem inte ut igen ordentligt om du låter dem vara ett tag tror du? Det är ju mycket pengar att lägga ut.

En bekant har gjort eyeliner med tatuering men den är inte särskilt bra…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Birke
0

Sattsa du :) Måste vara skönt att ingte behöva fylla i kan jag tänka mig.

Elshira
0

Jag kan säga såhär - på yngre personer (under 30-35 kanske) så ser det bra ut (förutsatt att de är bra gjorda givetvis). Men när åldern börjar komma så smått och man börjar komma in i en lite mer sofistikerad ålder så tycker jag personligen att det ser lite "B" ut.

På vissa kan det passa, men som sagt längre fram kan det se konstigt ut.

Det jag skulle göra om jag var du är att inte tatuera ögonbryn utanför dina egna riktiga (även om du plockar dem nu). På så vis kan du i framtiden låta håret växa ut lite gran igen för att göra det mer naturligt och ändå ha tatueringen som ger form och färg.

Tänk på att göra detta på en skönhetssalong som gör denna sortens tatueringar, för de som gjort dem hos vanliga tatuerare har aldrig blivit snygga tycker jag. Inte pga att tatueraren är dålig tatuerare, utan för att de ofta inte har ett öga för hur ögonbryn ska se ut och vart de ska sitta :)

Hakuna matata!

Birke
0

#4 meningen är ju att det ska se naturligt ut, så enligt min mening bör det inte så skumt ut på ngn ålder om det är bra gjort och ser natirligt ut.

Elshira
0

#5 Även om de är bra gjorda så tycker jag det är något man stör sig lite på när man ser det på en 40-årig "kärring" (hoppas ni förstår vad jag menar med ironin). Lite som när äldre försöker klä sig som om de var 20 år yngre och misslyckas, ungefär den kännslan får jag :)

Men självklart är det ju inte hela världen heller! Och självklart skiljer det från person till person, själv vet jag inte hur jag kommer se ut om 30 år och vet inte om jag själv skulle vilja ha det då även om jag inte skulle tacka nej till att ha det idag!

Jag säger bara vad jag tycker då jag har fler bekanta som gjort detta^^ Men det är ju helt klart upp till var och en Flört

Hakuna matata!

JMax
0

#6 Jag tror jag vet vilka du menar…Tanterna med komplex man ser på krogen i tighta leopardklänningar som räcker tre cm nedanför musen…

Det är inte snyggt på dem men jag tror de överdriver som med det mesta andra pga sina ålderkomplex, skulle de ínte överdriva det skulle det se bättre ut.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Fiona
0

#7 AHHAHAH !!!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Emelie89
0

#4  självklart är det på en skönhetssalong och jag kommer tattuera dem "på" mina egna för färg och så då jag också har väldigt ljusa bryn som färgen aldrig håller länge på. Jag vill ha naturligt resultat som sagt :)

Emelie89
0

Kan tillägga att jag endast är 21 år och dem håller fem år så när jag är 26-27 kan jag överväga om jag vill göra om det igen ;P