Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etiketthår-frisyrer
Läst 3544 ggr
JMax
0

Vilken plattång?

Har sett en massa klipp nu på en massa snygga frisyrer med plattång o vill köpa en vettig. Vad ska jag satsa på för en och vilken storlek ska det vara på den? Finns ju allt från enorma till små yttepytte… Ska man tänka på nått särskilt när man vill ha den till att locka med oxå?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Fiona
0

Hmm ska spåna lite! somnar snart… återkommer

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Birke
0

Du behöver inte kolla efter ngt speciellt för att kunna locka. En liten tång är ju bra om du brukar ta med den i väskan lr liknande, och om du har områden i håret som du tkr är svårt att komma åt. Det spelar nog ingen roll hur stor plattång man väljer, för man vänjer sig ofta efter ett tag och då går det som smort ;)

JMax
0

Men liten tång= mindre lockar o svall, stor tång= stora lockar o svall eller handlar det bara om tekniken?

Birke
0

#3 Det har jag inte funderat på när det gäller att locka. Har aldrig lockat med plattång, så ngn annan får nog svara:P

soetisen
0

Det jag har hört är att plattänger av keramik är skonsammare för håret, så kanske välja en sån? Jag hittade en sida om plattänger, det stod lite intressant där. Bland annat att man skulle en välja bred plattång om man hade långt hår, men att smalare hade bredare användningsområden som att man kan göra lockar med dem och skapa volym i håret. Så som jag uppfattar det så är det lättare att göra lockar med en smal plattång iallafall :)

- Medarbetare på studier.ifokus

JMax
0

#5 Tack för länken den var jättebra!

JMax
0

Jag vill ha både en stor o en liten…

soetisen
0

#7 Det hade varit det ultimata, dock så behövs ju pengar till det…

- Medarbetare på studier.ifokus

JMax
0

#8 Precis o det är ett litet problem i det hela…Man vill ju gärna ha en vettig som inte går sönder efter en vecka o då kanske de kostar lite mer…

Tips på bra hemsidor att beställa ifrån?

Belindaa
0

bangerhead.se och lyko.se brukar vara bra. Sök annars bara på prisjakt.se eller liknande :)
Jag har Ga.Ma cp1 och den är jag faktiskt väldigt nöjd med. Skulle dock hellre vilja ha en GHD pink edition-grej, men den är ju dyrare.

Birke
0

Ha inte en för stor och klumig. För mig går det åt pipsvängen när jag använder min billiga o klumpiga plattång från Rusta för 200kr (present).

Fiona
0

Om du vill kunna locka med den så är det bra om den blir varm på sidorna/ovansidan också, det blir mycket lättare då! :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

JMax
0

#12 Aha! Så det är nån slags specialare man ska leta efter?

Fiona
0

#13 Skojade bara, eller ja den ska ha rundade kanter för att det ska gå att locka :) Eller lättare att locka!

Jenny

JMax
0

Såg en massa häromdagen men jag fick skaplig beslutsångest så det blev ingen…

Elshira
0

Jag gör för närvarande lockar med en vanlig plattång, men har funderat på den relativt nya "I curl" eller vad den heter. Plattången som har metall på ovansidan i en rundad form på ena sidan.

Är den värd att köpa eller kan man lika bra köpa en helt vanlig plattång?

För örvigt vet jag inte om det gör någon skilnad om de är rundade på ovansidan, jag har en som är helt platt och kan få till korkskruvar för det :)

Hakuna matata!

cillisw
0

Jag tycker GA.MA och GHDs plattänger är bäst. :)

JMax
0

#16 En sån såg jag! Tyckte den såg helskum ut men den kanske funkar bra. De klipp jag har sett så ser plattängerna ganska normala ut iaf…

Belindaa
0

Håller med #17, och överallt jag har läst så står det att just dom märkena är dom ledande och bästa.
Det finns ju tex Ga.Ma cp1 till ett helt okej pris, 499:- och den är toppen, funkar även att locka med :)

ssofia
0

Om du vill ha din plattång till att locka med ska du välja en som har lite rundade kanter så man inte behöver vrida lika mycket då man lockar. Kan tipsa om en blogg, där det är en tjej som visar i videoklipp hur hon gör :) Bloggen

Värmeskydd till håret är minst lika viktigt som plattången.. utan det borde man inte få varken platta/locka!

JMax
0

#20 Den tjejjen är sjukt bra!!

meee
0

Man kan köpa små på rusta för Ca 100 kr (typ 10 x 1,5 cm) :)

JMax
0

#22 Det var billigt!! Så liten kan ju vara bra att ha med på resan om man har dåligt med plats.