Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 4793 ggr
Birke
0

Hemmagjort vax.

Hur många är det som brukar göra hemmagjort vax? Funderar på att prova, för det vore ju billigt om det fungerar ;)

Recept:

4,7dl socker
4msk vatten
4msk citron

Klipp på Youtube som visar hur an gör:

http://www.youtube.com/watch?v=ZUeivAHi9Ns&feature=related (tillverkning)

http://www.youtube.com/watch?v=RK0TOZoAp-8 (hur man använder det).

JMax
0

Det har jag aldrig sett förut! Helt klart värt att prova, både billigt och naturliga ingredienser ju.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Fiona
0

Hmm det ska testas!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Schniigel
0

Funkar det? :O

Birke
0

#3 Vet inte, har inte provat, men tänker göra det är jag får tid :P Funkar ju på videon.

Birke
0

Ger mig på ett försök till!

JMax
0

Just det! Denna har jag glömt, skulle jag ju testa ju.

Anna
0

Min kompis använder detta framgångsrikt, hon är supernöjd vet jag!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

olympiathurfjell
0

Vissa punkare använder det har jag hört. Det ska tydligen bli rätt hårt och svårt att få bort men jag venne. :)

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se

Birke
0

#8 Det är hårbortagningsvax.

Fiona
0

Har inte heller testat än!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Birke
0

Jag misslyckades igen ><

[Mova]
0

Hallå alla!! Jag har testat, gjorde sånt vax ett par dagar efter denna tråd lades ut. Men har helt glömt bort att berätta hur det gick ;)

Vaxet gick inte att "bulla"/dra sådär över benet utan jag fick kleta på ett lager och sen ta en tyg bit och stryka på benet med kletet och sedan dra. Jag råkade ta strechigt tyg men jag tror det är mycket bättre med typ lakan tyg utan strech.

Det tog väldigt lång tid att göra vaxet, men det blev bra! Gjorde ont att vaxa, men det göt det ju med alla vax, tog bort de flesta hårstråna men inte de allra tunnaste och fjunigaste. Man måste ha ganska långa hårstrån om det ska funka, så spara håret i 2-3 veckor eller tills det är ca 3½-6 mm långt, då funkar nog sugarwaxet bäst!  Extremt klibbit wax, så ta fram tygremsor och allt ni behöver innan ni börjar vaxa. Vaxet går lätt bort med ljummet vatten i duschen. Huden blev röd efter vaxingen men kändes len och fräch då vaxet även tycktes rycka bort torr hud :) Värt att testa :)

JMax
0

#12 Skoj att du testat det! Jag får aldrig ändan ur ju…

Hade du citron i eller kan man skippa det? Vad har det för funktion lixom, man kanske kan öka mängden vatten istället?

Birke hur misslyckas du?

Birke
0

#13 Det är för kletigt så att det knappt höll kvar ngt hår, typ. >< Men tror jag var riktigt nära nu.

JMax
0

Aha, ska man ha det längre på spisen då kanske?

Birke
0

#15 Det är den stora frågan ;) Jag provar mig fram helt enkelt.

[Mova]
0

Jag hade citron i. Dock inte lika mycket som det stog att det skulle vara. Vet egentligen inte varför man ska ha det, kanske så att sockervattnet inte stelnar så det blir vax i stället för karamelliserat socker? Eller något sådant hihi:)

Birke- ha det lite längre på spisen än du haft nu, så tror jag det blir rätt :)