Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etiketthår-frisyrer
Läst 2192 ggr
hannakb
0

Lockningstips?

Hejsan svejsan!

Hur gör ni när ni ska locka håret? Jag skulle gärna göra det oftare men det blir så dåligt varenda gång.. Vet inte om jag skulle ha en annan tång eller något …

JMax
0

Jag ska testa med plattång. Problemet är bara att jag inte har nån o aldrig får ändan ur…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Fiona
0

Hmm har länkat en bra vidoe i ett annat inlägg, ska se om jag hittar det!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

swedensess
0

först och främst brors det på vad du har för hårlängd… har du långt hår ska du ha en smal, korthår en lite tjockare. sen brors det ju på vad du vill ha för frisyr…

hannakb
0

Jag har ganska långt, ungefär vid bh bandet. Bara lockigt :)

swedensess
0

tror du ska ha en tjockare då. har en från obh nordica som är bra.
sen måste du ha typ mouse som håller kvar håret lockigt Cool

JMax
0

Jag hittade en plattångsliknande sak i en låda som jag måste testa snart! En sån där konstig som man kan byta olika saker på, typ två sorters locktänger, en våfflare, några konstiga platsgrunkor m.m. Ska testa iaf men jag ska skaffa en riktig ändå för denna är inte direkt smidig…

Ellenfyrkant
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är bnog inte så ovanligt att folk tycker locktänger är krångliga. Trippeltång är mitt tips ! Det blir inga korkskruvar men det är fint och simpelt. Går nog inte att misslyckas. Slänger in en bild på mitt resultat av trippeltångat.

Mvh Ellenfyrkant

JMax
0

#7 Snyggt! En kompis har en trippeltång men hon hatar den. Kanske ska få be att testa den då. Kan ju vara olika vad man har för hårtyp o sånt med hur man gillar den o hur resultatet blir.

Ellenfyrkant
0

#8 Tack ! Glad Jag gillar min (systers) i alla fall. Den funkar verkligen toppen. Vet du varför inte hon gillar den ? Lockar den inte hennes hår eller använder hon den helt enkelt fel ? Jag brukar föredra att inte hålla på samma ställe jättelänge, då blir lockarna väldigt "skarpa" om man kan utrycka sig så, och håller man för kort tid blir det bara små vågor. Lagom är bäst ! Glad

Mvh Ellenfyrkant

hannakb
0

Trippeltång har jag faktiskt kollat på, fyller år snart då kan jag önska mig den! Skrattande

hannakb
0

Hur gör man när man lockar med en trippeltång? Oskyldig

JMax
0

Man bara trycker sen flyttar tången o trycker igen. Det är som ett krusgärn.

ssofia
0

Jag älskar lockarna som blir när jag lockar med plattången, mer naturliga än de med locktång! :)

hannakb
0

#12 Okej, lät inte så svårt… Tack så mycket Skrattande

Ellenfyrkant
0

#12 Det enda man får tänka på är att lockarna ska gå ihop också.. Så man inte gör dem halvt i varandra för då blir inte resultatet så fint. Det blir ojämt och halvdant. Man får lixx. följa lockarna. Inte så svårt när man väl kommit in i det. Glad

Mvh Ellenfyrkant