Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: skor
Läst 6212 ggr
[Zoie]
0

Converse via eBay

Tänkte höra om det är någon som har köpt ett par converse via eBay? Jag har redan ett par äkta converse fast de har gått sönder och jag känner mig inte så sugen att lägga ner 700 kronor på ett par nya. Sen nu råkade jag komma in på eBay och där såg jag att de var företag från andra länder som sålde converse för 70 kronor (!!)
Man kan ju använda sig via paypal så att man inte blir lurad men vad gör man om man får hem ett par converse som ser jätte oäkta ut?
Även fast det inte är mycket pengar så är det inge roligt då förstås.

Så då behöver jag veta om någon har köpt ett par converse där och om dom såg oäkta ut?

[Zoie]
0

*putt*

Emelie-G
0

Till det priset så är jag ganska säker på att de inte är äkta, tyvärr..

Tindrar
0

Jag har ingen aning, men kan annars tipsa om ifall du har släkt i USA (eller Korea, där min pappa köpte till mig i en Converse butik så jag räknar med att dom är äkta), någon kompis som är det eller något annat så kostar dom ca 45 dollar där (då jag räknar dollarn på 7kr) som blir typ 300kr. Inte i närheten av 70kr  men ändå så är man då säker på att dom är äkta. Hoppas du inte stör dig av inlägget ifall det inte gav någon hjälp :)

Inaarah
0

Låter tyvärr lite väl billigt för ett par äkta Converse..

[Zoie]
0

Jo jag förstår att de inte är äkta..

Men om dom ser precis likadana ut som dom äkta, det var det jag undrade :)

elyse
0

Såldes skorna för 70 kr eller var utgångsbudet 70 kr?

[Zoie]
0

Skorna är såklart oäkta, men jag undrade om dom såg precis lika ut som dom äkta. De kostar 70 kronor.

http://viewitem.eim.ebay.se/New_MenWomen_Converse_All_Star_Chuck_Taylor_Shoes_/110569074997/item

elyse
0

Fråga säljaren om fler bilder. Eftersom säljaren är från Hong Kong finns chansen att dessa skor faktiskt är Converse direkt från fabriken, precis som många andra billiga saker från Kina/Hong Kong.

Personligen skulle jag köpa ett par begagnade via Tradera istället. Finns många felköp eller skor som folk bara haft ett par ggr.

[Zoie]
0

Ska fråga på en gång.

Det kan också vara oäkta från tradera och de kan iallafall kosta uppemot 500 kronor så det är ju inte så mycket att lägga till för att köpa ett par äkta från stadium :)

JMax
0

Det är lurigt är det ju men det är ju som med all näthandel. De kan skicka bilder på nått annat.

Har en kompis som har ett par oäkta, de höll kanske en vecka o ser verkligen fejk ut. Tunna o sladdriga, det mesta ser fel ut så skulle du få bild på de så skulle du se att de var fejk på en gång. Hennes pappa köpte de till henne när han var utomlands.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[Zoie]
0

Jo i och för sig.. men han har ju fått 99.6 procent som är toppen utav kanske 300 köp så de borde ju se äkta ut iallafall :)

Jag har tre par oäkta converse, och två ser äkta ut och ett par ser oäkta ut om man tittar nära.

JMax
0

Ja man skulle ju inte ge positivt om man fick hem värsta skitskorna. Är det fri frakt?

[Zoie]
0

Nu har jag tittat på en annan säljare som kommer från Tyskland. För om man tog hem från Kina skulle det bli en massa kostnader för tull, skatt och sådant.
Nej, det är inte fri frakt. Det skulle bli 170 kronor från den i tyskland inklusive frakt och då behöver man inte betala skatt och tull :)

elyse
0

#13 Det behöver inte blir någon tull alls. Och den är ju baserad på vad du har betalat. Tänk på att säljaren i Tyskland inte behöver ha bättre skor än den i Hong Kong. (Converse tillverkas ju i Kina).

[Zoie]
0

Jo det förstås.. Behöver man inte betala tull & skatt?

elyse
0

#15 Jag handlar regelbundet från USA, Kina, Australien etc och det är bara två gånger av över hundra som jag behövt betala skatt/tull för det jag köpt. Posten hinner inte med allt. Så det handlar väl mest om otur om man måste göra det.

Belindaa
0

Om man köper från tradera så brukar jag titta på vilket omdöme säljaren har. Har säljaren 100% positivt, och högt i stapeln varubeskrivning så är man ju rätt säker på att det är äkta.
Jag köpte mina nu mera illaluktande därifrån för ca 2 år sedan, och jag hoppas verkligen att dom är äkta.
Hur ser du om de är äta även fast det står allstar bak på hälen och den där "ringen" med märket på insidan av skon? :)

[Zoie]
0

Jo men tradera är betydligt dyrare och man kan få betala 500 kronor :)

Belindaa
0

#18 såklart, men jag undrar ändå? :)

Annaaaaa
0

Jag köpte mina converse från Ebay, för 180kr, vita höga. Jag visste att dom inte var äkte, men hade allt på sig, så dom såg äkte ut, och vem kollar noga på skor!?!?!?!?! Blev nöjd med köparen så beställde ett par till för bara någon dag sedan =) Man kan liksom köpa 3-4 st par converse skor för de priset. Kör på!! Du kan få namnet på den säljaren av mig om du vill..

JMax
0

#20 Var det bra hållbarhet och så på dem med?

elyse
0

Ofta är "oäkta" skor gjorda på samma sätt som äkta. Kvalitén behöver inte vara sämre, men man bidrar såklart till att hålla uppe industrin med att plagiera och där är arbetsvillkoren ofta mycket sämre än i de ordinarie fabrikerna, ofta med barnarbetare.

JMax
0

Jag köper ju helst "äkta" vara här så att jag kan prova o så med men det är intressant att veta. Mm det är ju det att fusktillverkaren tjänar storkovan och arbetarna bara ett par ören…

Annaaaaa
0

Kvalitén var kanon bra. Hållt sig länge, längre än vad jag förväntat mig. Jag frågade innan jag köpte om dom var äkte, säljaren sa givetvis ja, men jag vet att det bara är skitsnack. :)

JMax
0

#24 Hehe! Ja det säger de om allt! Jag budade hem en Hermés väska från Tradera åt en kompis dotter, den skulle vara i skinn. Givetvis var hela väskan äkta enligt säljaren med certifikat o allt. Visst, visst…jag är väsknörd lixom, klart du lägger ut en äkta Hermes för ett par hundra…Fejk visste jag ju att väskan var men att den var i skinn kunde ju vara sant fast dåligt skinn då men väskan är ju i plast!!!!!!! Haha! Så dåligt o dassig kvalité att jag trodde jag skulle dö av skratt! Inte ens den 13 åriga tjejjen ville ha den, hon bara stirrade! Fick sälja den åt dem igen.

Annaaaaa
0

Ett tips för framtida väskköp, fråga var väskan kommer från, dustbag, prislapp, äktehetsbevis kvitto och hur säljaren fick tag i den ;) Så kanske du inte råkar lika illa ut igen =)

Birke
0

#25 Fy vad dålig stil! Ni skickade tillbaka va?

#26 Vad menar du med dustbag?

JMax
0

#26 Den var inte till mig. Jag skulle aldrig köpa en fejkväska, vill ha orginal på mina pärlor! De visste att den var fejk men trodde att den åtminstone skulle vara i skinn fast av sämre kvalite…

#27 Dustbag är en påse man kan lägga väskan i när man inte använder den för att skydda den. Ser ut som en gympapåse typ.

[Zoie]
0

#20 Jag vill gärna veta vad säljaren hette.. och skulle inte du kunna lägga upp ett par bilder på dom vita höga? På till exempel converse märket och där vi all star på hälen? Skulle vara super!

Undrar även hur lång tid det tog för att få skorna och om det kostade med skatt och tull? :)

Annaaaaa
0

Visst kan jag det, gör det när jag får mina nya =) Det tar ca 2 veckor att få skorna, ibland mer. Jag handlar regelbundet från ebay och så många saker jag köpt har jag aldrig fått betala tull.. Tror det inte gäller med "gifts"

[Zoie]
0

#30 Kan du inte ta kort på dina vita höga? Eftersom det annars tar väldigt lång tid. Men vad heter säljaren? :)

Belindaa
0

Än en gång…hur ser ni att Conversen inte är äkta, även fast det står allstar på hälen och det där runda märket på insidan av skon?