Mascara
Vilket är ert favorit märke?
Vilken färg brukar ni oftast använda?
Stor eller liten borste?
Många frågor^^

Jag provar mig fortfarande fram, och kan inte riktigt bestämma mig för vad jag gillar, för det tar alltid ett tag innan jag "lär mig" den nya maskaran.
Tror iaf att jag gillar gummiborstar mer än sånna där andra. Och nästa gång jag köper ny ska jag prova en brun för en mer naturlig look. Dom får inte vara för trocka, för jag är froffs på att få maskara i hela ansiktet, och så gillar jag att lägga krut på de yttre fransarna. (tror jag ska prova den där Million lasches, eller vad den heter, nästa gång. Kanske kan vara för tjock för mig, men får se.)
Vad tkr du om då TS?

Jag har Cliniques 38 graders mascara. Ganska liten borste. Lätt att tvätta bort med varmvatten men är annars vattenfast.
Svart använder jag mig av. Har provat brun men jag tycker bara det ser konstigt ut, inte naturligt även fast jag är så pass ljus men det kanske är en vanesak.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Har ingen speciell favorit, testar nya varje gång jag köper nytt ;) Har svart och brun, fast nu på sommaren funderar jag på att färga fransarna istället :)
Har testat en massa olika, den jag har nu och gillar mest hittills är L'oreál extra vollume collagene mascara. Den är perfekt, kommer nog fortsätta köra med den. Har den i både brun och svart, och använder brun när jag kör en naturlig look och svart när jag vill se sminkad ut :)
Värd på Choklad iFokus
1# Jag testar fortfarande en ny varje gång jag köper^^ Men jag tycker definitivt mer om stora borstar,vet faktiskt inte varför, men när jag använder små borstar blir det så klumpigt.
Just nu använder jag svart, men kanske ska byta till brun för att det ska se naturligare ut:)
4# Har samma som du, väldigt nöjd med den, så kommer nog fortsätta med den:)
Sen gillar jag inte vattenfasta, så jobbigt när man ska sminka av sig, lat som man är;)

#5 Prova Cliniqes eller Kanebos vattenfasta som man tvättar bort med 38 eller om det är 39 gradigt vatten. De är underbara! Man slipper oroa sig för att de ska kladda om man gråter eller det regnar men de är superenkla att tvätta bort sen!
De andra vattenfasta är inget roliga…det enda som händer när man ska ha bort dem är ju att de smetar ut i hela ansiktet typ o man måste ha massa annat som irriterar ögonen för att få bort den.
Är det bara jag som tycker att det ser konstigt ut med bruna ögonfransar? Är det att man är så van vid att bara se svarta? Jag tycker det är lika konstigt som när man ser folk som kommer i blå mascara.
#6 Jag har inga problem med brun mascara, har i och för sig bara sett och använt mörkbrun som i princip ser svart ut när den är på men är inte lika intensiv.

Har faktiskt ingen faorit utan provar nya varje gång! Har haft två brunka men dom gav exakt samma färg som svarta…
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#6 Nja, det beror på. Jag har lyckats hitta en brn med exakt samma nyans som mina ögonfransar har egentligen, och har man bara ett lager så ser det ut som att man inte har någon mascara. Bara längre och mer böjda fransar.
Värd på Choklad iFokus
Lash Feline från Helena Rubinstein tycker jag är bra. Mascaran ska helst böja fransarna lite av sig själv och inte klumpa.

Just nu använder jag mest false lash effect från Max factor, i en lila flaska. Jag har inte direkt någon favoritmärke, brukar byta hela tiden och prova nya. Färgen jag använder är svart, det är det jag gillar mest.
Det jag vill ha är en stor rund borste helst av gummi, de som är raka och ser ut som en kam gillar jag inte. Tycker de sliter så mycket på fransarna.
- Medarbetare på studier.ifokus

Jag anvander uteslutande Maxfactor's Masterpiece mascara. Tunn, gummiborste, klumpar inte alls och ger langa fina fransar utan att det ser konstgjort ut :)
// Amanda

#6 Det verkar jättesmidigt :D Hur svårt är det att få till snygga fransar? Klumpar det sig? Vad är det för borstar?

#13 Japp det är de verkligen! Det är inte ett dugg svårt! Iof är mina ganska långa o lite böjda av sig själva redan. Klumpar sig inte. Ganska små borstar i båda, tyckte det var konstigt i början men nu har jag vant mig o tycker de är smidiga att pilla med när man vill komma åt o rätta till å så.

#14 Vilken av märkena tkr du är bäst? I vilken prisklass ligger de?

De är ganska dyra, minns inte riktigt men runt 200 nånstans tror jag.
Jag hade Kanebo först men den var slut en gång så då vart det Cliniqe och jag gillar den lite bättre så den har jag stannat vid. Men jag rekommenderar båda skarpt.
Jag har lite känsliga ögon och allergi så fastnar jag för en byter jag helst inte.
Jag har två mascaror, en vattenfast och en som inte är det. Det vattenfasta är en "2-stegsmascara" vit/ljusblå från lóreal vet inte vad den heter. Den andra är från make up store och heter sensitive.
Tycker inte om för stora borstar. Blir bara klumpigt då. Använder aldridg brun, jag ser förjävlig ut i brun så alltid svart för min del. :)
Var och färgade fransarna hos frissan i veckan och blev jättenöjd, så ingen mascara för min del under en månad nu ;)
#18 får man se bild? Synd att man inte kan göra det själv

#18 Härligt!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

#19 Bara att köpa fransfärg och sen göra det hemma - klart det går ;)

#18 Härligt!!
#19 Det finns bra grejjer på tex Kicks o HM
#21+22 kan inte göra det har massa krångel med mina ögon :/

#23 Det var tråkigt :o(
Har haft färgade under hela sommaren fram till nu, men blir nog att färga om. :)
Annars använder jag mig av Isadoras Extra Volume Build-up Mascara, som jag tycker funkar riktigt bra! Är annars inget fan av Isadora. Däremot tycker jag även Max Factors False Lash Effects mascara är super, och funderar på att köpa Lash Extension. Vi får se! :)
jag har alltid svart. mellanstor borste. varierar mellan några olika märken, loreal paris, max faktor, maybelline m.m. har inte hittat någon favorit :P
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Lancômes Hypnôse, med mellan borste. Sen Niveas Nanodefinition (den blåa) med gummiborste som är ganska liten. Jag ogillar Lancômes då jag tycker att man får alldeles för mycket mascara på borsten, och måste skrapa av mot kanten för att få lagom, som oftast slutar med klumpar ;/ Men Niveas är bra då man får lagom mascara, för mig som tar ganska lite. Jag tycker den separerar bra och så vidare, och jag köpte min på Åhlens för en hundring :) Men jag gillar mest gummiborst, den ska vara svart (då jag har såpass mörka ögonfransar att brun inte syns) och liten borst så det är lätt att gå ut i hela ögat och underfransarna :) Sen är jag sugen på att prova Diorshow som verkar najs, även fast borsten är stor, men att betala 400kr för en mascara känns ovärt (eller visst är det så den kostar?)