Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 2471 ggr
pjuck
0

*pluta*

Jag skulle "aldrig" fylla mina läppar. Undrar om någon här använder något preparat? Vet att det finns men vet inte vilka märken som är bäst, vilka kostnader som är skäliga och vill gärna veta era erfarenheter av det!

Ska finnas en schysst creme som man smörjer innan man går och lägger sig, någon som vet vad det är? Ska sticka och svida, men vara värt besväret enligt en av mina lite för flyktiga (för att jag skulle fråga henne) hudteraput-vänner.

Till saken hör väl att min mun alltid varit viktig, och jag har varit lätt välsignad med fylliga läppar, skulle inte fixa att det bara murknade ihop och försvann sakta med ålderns gång… Gråter

Pia
0

Jag köpte ett lipgloss från Molton Brown förra året, lip plumber. Nu köpte jag det inte alls för den egenskapen *lovar* och tja inte vet jag om det ens fungerar - och nej jag har inte heller några behov av än mer putiga läppar:) - men det var ett riktigt juste gloss ialla fall!

pjuck
0

sitter och fnissar lite, jag har en väninna som faktiskt köpt en "mun-pump". Det riktiga namnet vet jag inte. >men det är alltså en vakuumpump som man sätter över munnen… Hon såg ut som en idiot i en vecka.

Så desperat är jag inte, men finns det knep och småtrix tar jag gärna till dem =)

Linda
0

Varför startar du tråden med att säga : Jag skulle aldrig fylla ut mina läppar?

-Sedan är du nyfiken på hur andra gjort?Fundersam

-Förstår inte riktigt..

-Du är sugen på att å effekten, men aldrig vara så "omoralisk" att du skulle fylla ut den?-Ehh…jag fattar inte? 

Mitt tips till dig: City-lips =jätte bra.

Celia
0

Köpte denna pga vitamin-innehållet och såg sen att den även skulle förstora. Det har jag inte märkt, men sen har jag ju inte heller använt den 3 ggr/dag i x antal dagar (tror det var 20 dgr).

HÄR ska du kolla om du är intresserad av alternativ till läppförstoring.

pjuck
0

ja, usch. jag vet inte?

#3 Att trycka in en spruta i läpparna, är väl egentligen det jag är motståndare till, däremot en creme skulle jag fixa. Även om det har samma effekt i längden, det tränger ju in. heh..

Aldrig, är nog (egentligen enligt mig själv) innan jag är trettio. Tro mig, efter det är jag vidöppen för förslag!

Linda
0

Motståndare till?-Vad?

pjuck
0

kirurgiska ingrepp i min ålder.

Linda
0

Ok, då är jag med.

sarae
0

jag har provat ca 15 olika lip plumpers..och kan ärligt säga att det ger definitivt inte det resultat man önslar sig! vare sig sity lips eller något annat. det enda som det "hänt något" när jag använt det är Lip Venom…läpparna reagerar på bla. kanelen i preparatet och svullnar pytte lite samt blir rödare…men egentligen blir inte läpparna större…vad som händer är att man putar självmant, utan att tänka på det, med läpparna eftersom det sticker/svider i dem vilket gör att de blir större. finns inget medel som inte involverar sprutor eller kirurgiska ingrepp som gör att dina läppar, de facto  egentligen blir större…tyvärr….försökte själv ett bra tag å jag har nog provat allt…men fejka sig till det går alltid ;)

Anne
0

DuWop Lip Venom gillar jag - inte nödvändigtvis för att det har nån jätteeffekt, men det kittlar lite skönt och smakar gott. :)

[tiiia]
0

hmm jag vet inte vad märket heter, men hade inte charlotte perelli gjort en egen sminkserie där det ingår ett läppbalsam som får läpparna att "svullna" ?

Ida
0

Jag tycker att sådana typer av produkter är obehagliga, men jag har kanske bara provat en sämre variant. De kliar och svider och i det fallet känns det verkligen inte värt att lida pin för att vara fin. :)

Tycker även att det känns läskigt att spruta in något i läpparna, för var tar det vägen sen? Vad jag förstår måste man fylla på? Vad konstig man måste känna sig strax före det är dags att göra om det, då man har små läppar och fem minuter senare har stora. Nä, det är nog ingenting för mig…

Engla
0

När det kommer till läppar är jag för en gång skull nöjd över något på min kropp, dvs mina fylliga läppar, så jag använder egentligen aldrig något mer än lypsyl eftersom läppglans förstorar så mkt.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Tina-A
0

#13: Hört att ljusa nyanser, på läppglans alltså (.. gäller kanske för läppstift med?) ger intrycket av större läppar medan mörkare färger ger intrycket av mindre läppar.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Engla
0

#14 Jo, så är det, men jag tycker inte riktigt att jag passar i läppstift. Ledsen

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Mandysan
0

#13# Jag har samma "problem" som du men det  brukar se vettigt ut när jag har rosa (typ stark rosa) läppglans underst och brunt (någon slags brun med lite guldiga inslag) läppglans överst. Då ser det helt okej ut;)

CBA
0

#11 Jo det har hon…men jag läste en tidningsartikel med henne där de pratade om just hennes eget kosmetikamärke och då kom den där "läppförstorings ceraten" på tal.

Hennes läppar hade svullnat upp så mycket att skinnet sprack sönder av det…hon använde det varje dag :o/
Jag skulle tveka att köpa hennes "lip venom"!!

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Pia
0

Jag köpte ett skojigt gloss på Boots för ett tag sedan, bara namnet är ju löjligt kul - Soap & Glory Sexy Mother Pucker Lip Gloss :)

Och så här beskrivs processen -

It's Soap & Glory's new, extreme formula lip plumping gloss, with scientifically proven plumping superfill microspheres that explode in volume up to 10x when they come in contact with the water. They're like tiny, dehydrated little sponges that expand when you put them onto your lips.

Personligen tror jag att risken för att man reagerar allergiskt på kosmetika är kan bero likväl på "förstoringsingredienser" likväl som eller andra ingredienser i ett gloss. Alla är vi ju olika mottagliga.

Linda
0

Personligen tror jag att risken för att man reagerar allergiskt på kosmetika är kan bero likväl på "förstoringsingredienser" likväl som eller andra ingredienser i ett gloss. Alla är vi ju olika mottagliga.

-Det tror jag med faktist

Ida
0

#18 Så är det säkert, men vissa preparat är helt säkert bättre än andra. Har aldrig reagerat på kosmetika tidigare, men jag antar att det sker i mindre utsträckning med bättre märken.

[mjuue]
0

Jo ljusa nyanser gör nog läpparna större. Tycker vaselin är väldigt bra :) Och har några ljusa lipgloss också

Linda
0

City lips 'är faktist värt sina 500spänn, det tycker faktist jag.

Eve
0

Jag har stor underläpp och liten överläpp, vilket jag tycker är väldans fult på mig.. Jag skulle vilja förstor min överläpp lite.. har så väldans liten mun :/

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus