Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: skönhet
Läst 1783 ggr
Sandra76
0

Skönhetsbehandlingar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur ofta går ni på  skönhetsbehandlingar?

Och vad går ni på för behandlingar?

Vad kostar de?

Behandlingar kostar så olika från stad till stad så det kan vara kul att jämföra.

Går ni på andra behandlingar än de jag skrivit så skriv dem, dessa är bara förslag…

Ansiktsbehandlingar

Make up (till fest?)

SPA

Manikyr

Pedikyr

Frisören

pjuck
0

Kikar nästan aldrig på kvittot när jag unnar mig nåt, får så dåligt samvete så tyvärr vet jag inte hur det skiljer sig från resten av landet. 

Gör en del renoveringar sommartid, vaxning, ansiktsbehandlingar, naglar och fossingarna. Är jätte dålig på att gå till frissan, blir nog bara två tre ggr om året, brukar bli dyrt eftersom jag blir lurad att köpa massa produker..som inte funkar men som jag behöver, det säger min frissa iaf.  Oskyldig

Vintertid grejjar jag nog mest själv, lite peeling ansiktsmasker och sånt hemma i badrummet.

Alex
0

Den enda jag går till är frisören. Kostar 300 kr för klippning. När jag blekte håret också tror jag det gick på 7 eller 800 kr alltihop.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

juliapettersson
0

Klipper & färgar var 4:e månad = 850:-/gång.
Har gjort en portömmning en gång för 450:-/h.

Alex
0

Just det ja, det glömde jag skriva, jag går till frisören var tredje månad ungefär (försöker hålla var tredje i alla fall, händer väl nån gång att det går lite längre pga tid och/eller pengar).

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

amand
0

#3 Fungerade portömmning bra?

juliapettersson
0

#5, japp, portömningen var verkligen super… Alla finnar försvann under ett par månader och man var len som en babyrumpa! ;) Har skrivit om det i en annan tråd, nån som handlade om acne.

Mandysan
0

Jag går till frissn var 3:e månad, 350:-/gång…

Linda
0

Tro det eller ej men jag lägger ner näst intill ingenting..

Men tänkte unna mig massage snart

sofie
0

Förut fixade jag naglarna varje månad 400-500 kr

Frisören gick jag till varje dag i nästan tre års tid ;) Nu blir det dock mer sällan. Var 3:e -5:e månad och då brukar det bli runt 1000 kr.

Jag har fått min Make up fixad till fest men det gjordes gratis :)

Madde
0

Åh vad skoj det vore och få en manikyr, tyvärr så jobbar jag på lager, tyvärr inte så glamouröst vilket resulterar i fula korta naglar som går sönder på allt. Men för en kväll vore det ju gudomligt. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Celia
0

Har aldrig varit och fått gjort någon skönhetsbehandling, men har tänkt att testa många gånger. Typ i 20 år nu - så det lär nog aldrig bli av. Har "hemma-spa-skönhets-avslappnings-kväll" ibland istället :)

Mangis
0

#9 Förvånad Varje daaaag?! Crazy… Räcka ut tungan

sofie
0

#12 Hahaha jag utbilda mig till frisör :)

Linda
0

#13 Åh är du frisör?

-fasen ha ha det har jag typ missat.

..Artikel om håruppsättningar?…blink..blink..;)

sofie
0

#14 Nej jag är inte helt utbildad. Har nästan 2 år kvar att göra innan jag kan kalla mig frisör. Och jag sluta plugga till det för två år sen.

Madde
0

Men sofie du kan säkert några fina håruppsättningar. =)))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Pia
0

Jag unnar mig frisörbesök regelbundet (var 8-10:e vecka), ansiktsbehandlingar några gg/år, massage ganska regelbundet det med, pedikyr likaså, diverse spa-behandlingar då och då. Går mest på elevbehandlingar och önskar mig det i present, förutom frisören:) 

Manikyr skulle jag vilja göra lite oftare, men på något vis känns det inte så prisvärt. Allra helst inte som jag fick en finfin sådan gjord på semestern för 75 kronor…

Skulle önska att det fanns sådana där "snabb-salonger" för manikyr och pedikyr som i t ex USA där man kunde få det gjort för ca 150 kr. Då skulle man verkligen kunna unna sig det oftare!

Annars är jag en "sucker" för coola kroppsvårdsprodukter och fixar en hel del hemma också, mysigt!!

Linda
0

Axelssons elevbehandlingar ska jag börja utnyttja, tänk en timmes massage för 150 spänn:)

Sandra76
0

oj det var billigt. Tyvärr finn inte axelsson i min  lilla stad…

[mjuue]
0

Det enda jag nånsin gått till på den där listan är frisören. Och gör det ungefär var 3:e månad.

sofie
0

#18 Det va billigt.

Massage skulle man inte säga nej till

Eve
0

Det enda jag går till är frisören.. Försöker gå varannan månad.. Ska dit snart, funderar på att göra det på fredag eller lördag kanske… Fnderar även på ett frisyrbyte, men det blir alltid så fult när jag gör det :(

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus