HJÄLP, Letar skor!
Jag hoppas någon här inne kan hjälpa mig, hittar verkligen inget jag fastnar för!
Jag letar ett par svarta skor inför sommaren, dom behöver ha 14 cm klack och lågt skaft, inga stövlar utan eventuellt stövletter men helst snygga pumps. Jag ska nämligen både kunna jobba i dom och gå ut i dom.
Jag har strl. 37, alt. stor 36 el. liten 38. Dom behöver vara ok att stå i under 5 timmar ungefär, alltså inget från skopunkten som jag aldrig kan stå i länge..
Tacksam för hjälp!
//Sanna
Har du tittat på Bianco eller Scorett? För mig låter det som en omöjlighet att hitta ett par skor med 14 cm klack som man ska kunna jobba i under minst fem timmar! ^^ Är detta något du bör ha i ditt jobb? I så fall kanske du kan fråga någon du ska jobba med.

14cm :O ?? Skulle inte ens kunna sitta på en stol med sånna klackar utan att ramla av den och slå ihjäl mig :P Får man fråga vad du jobbar med?

nelly och modekungen har ju en hel del
Det är rejäla klackar det, inte direkt ergonomiskt att stå i dom så länge!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Det är just det, att dom flesta kan man itne stå i länge. Jag jobbar som croupier (Black Jack dealer) men upplever att jag behöver få mer höjd (jag är kort och borden lite väl höga på vissa ställen) för att inte behöva sträcka ut mig så långt jag kan för att kunna ge vinstutdelning t.ex. men sen vill jag ju kunna ha dom annars också.
Det enda kravet på skorna är svart med klack och hel tå. Men jag har ingen kollega som är lika kort som mig och har därför svårt att få tips den vägen. Jag kan sitta ner i mitt jobb men trivs bättre med att stå. Så blir skorna allt för jobbiga att stå i kan jag sitta men det är inget jag vill, jag har suttit en hel kväll en gång och gör det så lite som möjligt.

Jag jobbar idag i 8 cm klack föressten, behöver minst 4 cm till men helst 6 cm.
SkoUno har nog sådana med "extrema" klackar, kom jag på. De finns bl.a. på Gamla Brogatan i Stockholm.

Finns dom på internet och har webbshop? Jag bor i Karlstad och jag har inte direkt vägarna förbi Sthlm =)

Välkomen hit för det första :)
Och vilket udda & häftigt jobb!
Vet att Bianco brukar ha lite galet höga klackar, kolla in på Nelly.com också om du redan inte gjort det
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#7 Ja, www.skouno.se, men utbudet verkade vara väldigt litet, tyvärr. Annars är ju Nilson bra också (www.nilsonshoes.com), men de har inga klackar i den höjden du önskar.

#8: Tack =) Har varit här förr men det var längesen, fick så mycket att göra att iFokus blev lidande..
Nu har jag kollat runt! Nackdelen med SkoUno var att dom inte hade utskrivet höjden på skorna, fanns mycket fint dock =) Bianco hade inte heller utskrivet på hemsidan hur höga klackarna var så där får jag kolla in i veckan, Nilson gillade jag, där ska jag kolla mer och Nelly.com hade också mycket fint. Men just för jobb vet jag inte om det var. Håller nu på att kolla runt på lite "alternativa" sidor för skor med hög klack och ganska hög platå så det blir mindre lutning på foten, brukar gå att stå längre då tycker jag =)
Tack för all eran hjälp! Om ni kommer på mer så säg till =)

Ska hålla ögon & öron öppna! :)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tack för det :D
www.jifashion4u.se kanske? :) … där är mest lite "kinky" skor men ja, jag tycker att vissa av dom är väldigt fina 

Shit vilka skor dom hade där! Hittade dock inget som jag tror att jag skulle klara av att jobba i, men dom kan ju få in nytt också.
haha jaa! ja nä' det kan nog vara lite jobbigt men du får hålla ögonen öppna ;D

#13 Wow vilka snygga skor de hade där!!
#13 Vilken härlig sida! 
Dessa skor skulle vara något för mig som bara är ynka 160~, såg dock mindre stadiga och obekväma ut haha!
Hakuna matata!

#18 Du har helt klart en poäng där… Eller så de kanske kan sätta dit ett permanent "trappsteg" på drygt 5 cm? =)
Hakuna matata!

#18 Jo, men det hade varit jobbigt för mig att bära runt på en låda varje helg, jobbar sällan på samma ställen, har 4-5 olika bord på olika krogar som jag brukar stå vid så det är mest av egen lathet som jag inte fixat en låda till mig, för att jag vet att det hade blivit jobbigt.
#19 För mig hade ett permanent trappsteg varit super men för alla som är lagom höjd eller "för långa" skulle det bli jobbigt och eftersom vi är på så många olika ställen så är det många som får det jobbigare.
Ni har jättebra idéer och självklart hade dom nog fungerat men för mig personligen så verkar det enklare att hitta höga skor som jag kan gå i i stället för något jag måste gå och bära på. Jag har ju varken bil eller körkort och det gör ju inte saken lättare heller =)

Dubbel!
#20 Efter som det trots allt är arbetsgivarens ansvar att du ska kunna utföra ditt arbete så borde de väll kunna se till att få små lådor att har vid dealerborden som man bara kna skjuta undan om man känner för det.
Finns säkert någon mer som skulle önska att de slapp gå med höga klackar en hel kväll eller bara vill komma upp lite bättre!
Och små "minipallar" lär väll inte himla svårt för dem att fixa :)
Men att ha så höga klackar kommer aldrig att vara bra för dina fötter så länge… Tro mig - jag känner för många som fått operera fötterna pga högklackat >.< I sådana fall är väll klackskor med lite lätt platå i fram bättre, men det kanske inte är tillräckligt elegant? =/
Hakuna matata!

#22 Det finns stolar att sitta på så jag har valet att sitta för att komma upp bättre, men jag trivs bättre med att stå när jag jobbar. Platåer skulle funka bra, bara det är någon klack och dom är svarta med hel tå. Det skulle nog funka med skor som har en platt platå under hela foten också, men jag vill ju som sagt ha lite höjd.
Sen är det dresscode för oss med klackade skor så oavsett så ska det vara klack på skon, sen om det är 0,5 cm eller 15 cm väljer vi själva. För mig funkar mina vanliga stövlar bra på dom flesta borden och dom är sköna att gå i och stå i, men det är två bord som jag brukar jobba vid som är högre och som jag tvingas sitta vid för att nå ordentligt men då får jag ont i ryggen i stället av att jag inte kan sitta rätt och jobba på samma gång. Därför gillar jag att stå, och när jag står kan jag flytta mig på ett annat sätt bakom bordet för optimal koll och kontroll.
Jag vet många som sitter när dom jobbar, men ingen som är lika kort som mig. Jag är 152 cm lång, med mina vanliga stövlar är jag alltså 160 cm och mina kollegor i den längden har "vanlig" (2-6 cm) höjd på sina klackar och trivs med det, bara det är bra kvalité så funkar ju skor med vanlig höjd jättebra att jobba i.

Att dom ser normala ut och att jag klarar av att jobba i dom är olika saker. Men ja, det finns skor där som man skulle kunna ha i jobbet men som kanske inte passar min smak. Men nu ska jag kolla på vad jag kan köpa skor för denna månad och leta en bra kompromiss i pris, kvalité och stil.
Tack för alla bra sidor och svar från er alla!
#26 hehe, ja men då kanske man inte ska ha så höga skor :D
det är inte nåt som rekommenderas att stå i flera timmar per dag.
sen det med platå fram är lättare/skönare att gå i än de som inte har.

#27 Ja, platå är något jag tror vore en ganska bra grej för mig, annars blir det en väldans påfrestning för fötterna. Men det är just att hitta något i rätt pris som jag gillar :P

#28 Vilken prisklass ungefär?

1000:- eller mindre är som det jag har möjlighet till nu, men om jag väntar en månad så blir det ju mer, det är ju så när man sparar.. =)

1000:- eller mindre är som det jag har möjlighet till nu, men om jag väntar en månad så blir det ju mer, det är ju så när man sparar.. =)

#31 Spara, och satsa på ett par skor som är hållbara, bekväma och som du tris med - om du nu hittar ngr. Lycka till :)

Dessa vore kanske något? Svårt att se om dom är öppna i tån… Kika runt lite på den sidan annars!
Jenny
#33 dom är öppna i tån. men snygga ändå :D!

#33 Sånna skulle ju funka om hon har svarta strumpr. SKulle nog inte ens synas :)

#33 Dom var ruggigt läckra!!

#33 Jättesnygga =) Och förvånansvärt billiga O.o Vet du om dom har bra kvalité på skorna? Tänkte så dom håller och så dom går att gå i utan att avlida efter 20 min =)

#37 Jag vet faktiskt inte har aldrig haft skor därifrån. Men hmm jag hittade sidan genom en blogg så kan se om jag hittar inlägget och så fråga den tjejen. Jag återkommer :)
Jenny

Har inte orkat läsa igenom hela tråden precis men, vet inte exakt vad du är ute efter. Men Nellys populära Marble shoes eller vad dom nu heter, har jag för mig är väldigt höga och stängd tå :) Finns i tre olika färger tror jag.

#39 Det största hindret är just att jag ska kunna jobba i dom i ca 5 timmar, jag har aldrig haft skor från Nelly så jag vet inte hur dom är att ha på sig länge.
#40 Aha, låter lovande =) Jag gillade priserna
Fick ett tips av en tjej jag träffade på som jag tänkte dela med mig av, sidan www.have2have.se har snygga skor till ganska ok priser!
Just nu har jag inte problem med att hitta något, ni har varit fantastiska! Nu gäller det bara att välja =)

Säg gärna till vilka det blir sen :)
Jenny

Nu är det beställt och klart! Jag kan inte vänta tills dom kommer, blev lite kär när jag först kollade in på skonamig men här kommer en länk:
http://skonamig.se/Products/336-sky.aspx
Dom är "sky-high" och lite kinky men jag totalt föll för dom. Kan berätta hur dom känns sen =)

#44 Läckra! Hoppas dom blir bra :)
Jenny

#44 Grymma!! Bra garanti de hade med! Hehe! Hoppas verkligen att de blir bra.
Tänk på att ha en bomullsstrumpa i eftersom de inte är äkta skinn.

Jag hoppas också att dom blir bra och funkar att jobba i, annars blir det retur..
#46 Tack, ska tänka på det =)

Ursäkta att det dröjt men jag har haft semester =) Klackarna gick bra att jobba i men det är inget jag gör om jag inte måste..
Jag sitter när jag inte har gäster och står medan jag spelar, det funkar utmärkt, jag får inte ont som jag trott utan blir lite trött i fötter och anklar bara.
Riktigt nöjd med dom, men dom är lite stora i storleken vilket å andra sidan är bra då jag vill få plats med strumpor i dom =)

#49 Va bra att det funkar!

#49 Skönt att de funkar :)
Jenny

#46 Mot skav eller vad tänker du på ?
Mvh Ellenfyrkant

#52 Jag tror mest det är för att det är ett material som inte andas alls och när det blir fuktigt i hela skon så är det varken bra eller mysigt. Det skaver mer och svamp trivs bättre, om man då har en bomullstrumpa i så hålls det torrare och den ventilerar bort en del av fukten.
Men #46 kan ha tänkt på något annat också..

Som #53 skriver samt att nylonstrumpa i syntetsko ofta ger en vidrig fotsvettsdoft… Blir betydligt bättre med bomullsstrumpa.

#54 Vilket bra tips. Men jag upplever ofta att de antingen syns eller kanar av. 
Mvh Ellenfyrkant
)