Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: kläder
Läst 3725 ggr
Birke
0

Tvätta bygel-BH:ar för hand?

En kompis berättade för mig att hon alltid tvättar sina BH:ar med bygel för hand, för att byglarna kan gå av i maskintvätten och sen gå igenom tyget och sticka en i tuttarna.

Kände på min favorit BH, och mkt väl var båda byglarna av. (Morr, vägrara slänga den.) Men inga andra BH:ar var sönder.

Hur gör ni?

Ellenfyrkant
0

Jag handtvättar bara en av mina då det står handtvätt på. De andra åker i en tvättpåse och in i maskinen på 40 C.

Mvh Ellenfyrkant

JMax
0

Tvättar dem i maskin. Det har gått bra, det är en som bygeln har "poppat" upp mellan brösten men det var en dålig söm i själva kanalen bygeln ligger i så det var bara att trycka tillbaka den o sy ihop igen.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

elyse
0

Jag tvättar i maskin, i en tvättpåse. Gör som #2, dvs syr ihop igen om det är möjligt.

Emelie-G
0

Vet inte, slänger de i tvättkorgen så får morsan sköta resten…. haha ;)

Fiona
0

I en tvättpåse bara och så in i maskinen med resten av tvätten :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Birke
0

Vad gör tvättpåsen för nytta då?

elyse
0

#6 Man skyddar andra kläder från byglarna, bl.a.

JMax
0

Blir det inte lite skonsammare mot spetsar o annat med? Minskar noppror å sånt?

elyse
0

#8 Ja, det slits ju mindre när de inte gnuggas lika intensivt mot andra plagg.

Fiona
0

Tvättar alla mina spets underkläder i tvättpåse också :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Elshira
0

Jag tvättar alltid i maskin och har annars endast varit med om samma som #2, men det är nog snarare pga kvalitén.

Kanske är det så att de som gått av varit plastbyglar? För de flesta idag är ju i metall vilket inte känns som att de borde gå av precis, men det finns ju med plast.

Hakuna matata!

Knittabilly
0

#6 En av de största anledningarna till att tvätta behå med bygel i tvättpåse är för att inte förstöra tvättmaskinen. Byglar från behåar ska tydligen vara en av de vanligaste orsakerna till att reparatörer får rycka ut och laga tvättmaskiner.

#11 Jag har varit med om att byglarna i dyra märkesbehåar har gått av och de har garanterat varit i metall. Extra surt när det hände med min absoluta favoritbehå.

mongomai
0

jag lägger två eller tre BH-ar i en tvättpåse och lägger det i tvättmaskinen tillsammans med en halvfull maskin eller en mindre tvätt än vad jag annars brukar ha.

Knittabilly
1

Har man ingen tvättpåse så fungerar föresten ett vanligt örngott alldeles utmärkt. Knyt bara runt öppningen ordentligt med ett snöre eller gummisnodd så att den inte öppnar sig av misstag i tvättmaskinen.

JMax
0

#14 Bra tips! Örngott har ju alla hemma o har tillgång till.