Tvätta bygel-BH:ar för hand?
En kompis berättade för mig att hon alltid tvättar sina BH:ar med bygel för hand, för att byglarna kan gå av i maskintvätten och sen gå igenom tyget och sticka en i tuttarna.
Kände på min favorit BH, och mkt väl var båda byglarna av. (Morr, vägrara slänga den.) Men inga andra BH:ar var sönder.
Hur gör ni?

Jag handtvättar bara en av mina då det står handtvätt på. De andra åker i en tvättpåse och in i maskinen på 40 C.
Mvh Ellenfyrkant

Tvättar dem i maskin. Det har gått bra, det är en som bygeln har "poppat" upp mellan brösten men det var en dålig söm i själva kanalen bygeln ligger i så det var bara att trycka tillbaka den o sy ihop igen.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Jag tvättar i maskin, i en tvättpåse. Gör som #2, dvs syr ihop igen om det är möjligt.
Vet inte, slänger de i tvättkorgen så får morsan sköta resten…. haha ;)

I en tvättpåse bara och så in i maskinen med resten av tvätten :)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Vad gör tvättpåsen för nytta då?
#6 Man skyddar andra kläder från byglarna, bl.a.

Blir det inte lite skonsammare mot spetsar o annat med? Minskar noppror å sånt?
#8 Ja, det slits ju mindre när de inte gnuggas lika intensivt mot andra plagg.

Tvättar alla mina spets underkläder i tvättpåse också :)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Jag tvättar alltid i maskin och har annars endast varit med om samma som #2, men det är nog snarare pga kvalitén.
Kanske är det så att de som gått av varit plastbyglar? För de flesta idag är ju i metall vilket inte känns som att de borde gå av precis, men det finns ju med plast.
Hakuna matata!

#6 En av de största anledningarna till att tvätta behå med bygel i tvättpåse är för att inte förstöra tvättmaskinen. Byglar från behåar ska tydligen vara en av de vanligaste orsakerna till att reparatörer får rycka ut och laga tvättmaskiner.
#11 Jag har varit med om att byglarna i dyra märkesbehåar har gått av och de har garanterat varit i metall. Extra surt när det hände med min absoluta favoritbehå.
jag lägger två eller tre BH-ar i en tvättpåse och lägger det i tvättmaskinen tillsammans med en halvfull maskin eller en mindre tvätt än vad jag annars brukar ha.

Har man ingen tvättpåse så fungerar föresten ett vanligt örngott alldeles utmärkt. Knyt bara runt öppningen ordentligt med ett snöre eller gummisnodd så att den inte öppnar sig av misstag i tvättmaskinen.

#14 Bra tips! Örngott har ju alla hemma o har tillgång till.