Rengöringsprodukter - hjälp
Jag vet verkligen inte vad jag ska använda till ansiktet. Min hy är ganska känslig och jag har en del pormaskar på näsan (som inte syns så mycket) På hakan och i pannan får jag finnar som lätt går att klämma men då blir det oftast röda märken. Nu på sommaren badar jag mycket och vill då kunna visa mig utan foundation.
Jag har provat allt från de flesta oriflame-produkter, till Visibly Clear och ny senast Demon &Angels. Visibly Clear är jag nöjdast med men den höll inte riktigt vad den lovade. Hyn blev lite bättre men tog inte bort pormaskarna. Demon & Angels var min hy för känslig för så jag blev helt röd i ansiktet.
Några tips på bra produkter som helst inte kostar en förmögenhet?

Apoteket har ju fler produkter för känslig hy och de ligger ju ganska bra i pris. Minns nu inte vad de heter men det är en hel serie.
Mot pormaskarna kan du använda Nivea stripes de är bra har för mig de kostar runt 50:- för ett paket med stripes för näsa o panna/haka men man kan sätta dem vart man vill.
Cliniques produkter är superbra men kostar multum o lite till men man kan fråga om prover…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Tack för svaren! Kollade på Nivea Stripes och de verkar ju super!

#2 Jag älskar dem! Har använt dem i dag. Man ser alla orenheter på lappen man dragit bort sen, det ser lite skumt ut…
#3 Skönt att veta att det funkar, oftast lovar tillverkarna lite för mycket

#4 Ja jag var lite tveksam innan jag testat men på mig funkar den perfekt!
Det är som ett medel på sidan man lägger mot huden, som ett klister som ska torka, hoppas att du klarar det om du har känslig hud men jag har inte kännt av nått.
Jag har prövat niveas lappar men tycker dem bara tog bort en väldigt liten del, dessutom dyrt efter som poraskarna är tillbaka om en dag eller två.
Det bästa och mest hållbara sättet (som fungerar för mig i.af) är att peela ansiktet försiktigt varje dag och tvätta med en mild tvål. Jag har en vanlig mindre svamp som jag använder med tvål (jag kör med dove) varje morgon och kväll, samt den vanliga tvättsvampen med den grövre sidan när jag duschar ordentligt (varannan till var tredje dag).
Sedan använder jag apotekets acknelösning, dock mest för mina finnar och avslutar sedan med en fuktgivande kräm efter (jag har en aloe vera gell som är bra och i princip ren aloe vera, perfekt när man har kännslig eller kanske bränd hud!).
Och ansiktet ska tvättas minnst en gång dag så håller man pormaskarna borta! ^^ Glöm inte att gnugga lite extra där de sitter bara :)
Hakuna matata!

Har upptäckt att honung tvättar rent väldigt milt, och lämnar efter en skön känsla och återfuktad hud.
Varvar sj honungs tvätt med att bara gnugga med vatten, oljetvätt och ångbad + peeling.
Jag använder Weledas produkter, och min hy mår bäst av det. Weleda är helt naturliga produkter som funkar jättebra. Min hy gillar inte kemikalier och liknande. Jag använder deras Iris-produkter, men har man känslig hy finns även Mandel-serien anpassad för känslig hy.
Tvättar morgon och kväll med Almond/Iris Cleansing Lotion och återfuktar med Almond/Iris Moisture Cream. Funkar superbra!
Det borde finnas på hälsokostaffärer och liknande, och på en del Åhlénsaffärer :)
Värd på Choklad iFokus

Weleda har bra grejjer det kan jag hålla med om! Fick en himla massa tester från dem när jag var gravid. Både baby/gravid o ansikte o jag gillade dem men har inte kommit mig för att köpa mera bara…