Jordgubbar!
Jordgubbar är väldigt goda och nyttiga att äta. Men när man har solat är det vääääldigt skönt att ta en jordgubbe och "gnugga" in i huden i ansiktet :D För mig fungerar det superbra när man solat, det liksom.. lugnar?
Någon annan som testat det? :)
Emma, medarbetare på Hästfoto.

Jag visste nte att det funkade, men skulle inte kunna göra det - skulle äta upp dom istället

Hehe! Så länge överlever inte jordgubbar i min närvaro!! De blir uppätna direkt!
Men jag kan tänka mig att det är skönt och det borde vara bra för huden, jag har rengörande ansiktsmasker med jordgubbar i.
Gurka är även det svalkande o lugnande för huden.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Måste också prova gurka :)

Gurka är perfekt att skiva o lägga på ögonlocket med. Skönt om man gör en mask, lägger sig i soffan o slappar eller nått.

Jag har bara hört att gurka är väldigt bra om man ex. har brännt sig av solen, gnugga in så försvinner svedan :)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Aloe Vera är super mot solsveda med! Det fick jag av en på Ranch Horse Classic på High Chaparall för ett par år sen o det bara försvann! Det var rejält sönderbrönda axlar…
Jordgubbar är för goda för att inte ätas upp, haha ;)
Fungerar med jordgubbar om man har råkat äta för stark chili också, haha!

#9 Det var bra att veta! Jag brukar råka göra mina heta jätteräkor för heta för det mesta…
Hm. Själv kör jag med after-sun. ;)

#11 Det kan ju vara smidigt!! ;o)