Smörj in er!!!!
Nu är det gassande hett ute o solen steker som bara den!
Se till att smörja in er rejält med hög solskyddsfaktor och sen rejält med återfuktande på kvällen.
Huden åldras brutalt snabbt i solen och vem vill bli rynkig i förtid?? Särskilt känslig är huden i ansiktet, runt ögonen och dekolletaget o tuttarna.
Risken för hudcancer ökar även den markant om man bränner sig så var försiktiga i solen!!!!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Jag är så dålig på det, då min solkräm innehåller silikon >< Måste köpa en.. Lika så börja smörja in mig "vanligt" oftare.
Eftersom jag inte har så mycket pigment i huden har jag inget val.. smörjer jag inte in mig får jag ett helvete om jag bränner mig..
Nu har jag dock varit ute i solen en hel del denna sommaren, så nu kan jag slarva utan att jag bränner mig, men det känns fortfarande då jag inte smörjer in mig.. få frossa och svårt och sova om nätterna, svalnar liskom inte av.. brukar hjälpa med kalla duschar mitt i natten dock, men det är inte rekommenderat för håret tyvärr.. :P
Jag smörjer mig med spf ibörjan av sommaren, men nu har jag fått såpass mycket färg att jag kan ligga vid havet en hel dag utan att bränna mig =) Är väldigt noga med att smörja in mig med vanlig lotion efteråt, vill ju inte börja fjälla och tappa brännan ;)

oooops det brukar jag glömma!!!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Glöm inte smörja in läpparna heller…Upptäckte i morse att det kanske kan vara en bra idé…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!