Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: hår-frisyrer
Läst 4837 ggr
yoanna
1

frisyr till långsmalt ansikte??

Måste klippa mig snart, men vet inte hur jag ska klippa mig (som vanligt:P).

Men vet ni, eller har ni nån erfarenhet om vad som passar och inte passar till långsmalt ansikte?.

Kan en rak lugg passa å sen ganska så mycket uppklippt i resten av håret?.

JMax
0

Jag har oxå långsmalt ansikte och tycker det är jättesvårt med frisyrer.

Jag har alltid lugg nuförtiden och så har jag långt hår och har det i stort sett alltid uppsatt men har ett par slingor jag ruffsar till lite där luggen slutar så att jag har lite volym där.

Rak lugg och uppklippt tror jag definitivt kan passa dig.

Det som passar mig bäst är igentligen kort men det vill jag inte ha…Vill ha långt hår men har jag det utsläppt och bara rakt förlänger det ansiktet ännu mer. Huvudsaken för mig är att få volym ungefär vid tinningarna, där kan det inte vara platt för då ser det inte klokt ut…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

yoanna
0

#1 Nej jag vill inte heller ha kort hår, men vill ha "kort" ansikte.

Sen är ju mitt hår riktigt tunt å spikrakt också så det är svårt att få volym i det, så får använda mig av 10liter hårspray å galet mycket mousse för att det ska få lite volym.

ssofia
0

Jag har fått lära mig av min frisör (jag är också avlång i ansiktet..) att man ska ha motsatsen. Alltså, ett avlångt ansikte ska "matchas" med något kort och brett Skrattande Respektive ett brett ansikte med ett långt och platt hår för att det ska vara mest smickrande!

Sen kan jag ju säga att jag är raka motsatsen.. jag har snedlugg.. och hår som är lååångt (armbågarna, ungefär).. ska dock klippa av det i morgon, till en liiten bit under axlarna, kommer bli skönt nu till den värsta värmen! :)

Denna kommentar har tagits bort.
JMax
0

#3 Snelugg har jag med haft ibland men det tycker jag funkar bra. Har iof alltid lite slarviga slingor som står rätt ut på sidorna o de gör ju sitt till.

Permanenta gör jag ibland om jag vill ha lite volym upptill. Har lite lockar själv men jag har så långt, tjockt hår att de inte orkar hålla sig längre upp på huvvet men en permanent fixar det!

yoanna
0

#3  Asså jag ska ha "kort" hår, med kort hår på mej anser jag at det är till under axlarna :)

#5 Vad lyx med lite egna lockar, mitt hår e så mjuktå blankt att lockarna inte ens håller en helkväll utan att glida ur fast jag har mycket hårsprey :/

Belindaa
0

Haha men var glad att ni har smala och avlånga ansikten! Värre för mig med runt, haha ;)

JMax
0

#7 Hellre runt!! Tänk att man alltid vill ha det man inte har?!? ;o)