Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: skönhet
Läst 687 ggr
Oskar
0

"Snyggast i klassen"

Vad tycker ni om konceptet för detta nya tv-program?

http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,1005951,00.html

Jag tycker att vissa typer av skönhetstävlingar kan vara ok men i detta fallet är jag tveksam. Visserligen är det ju frivilligt att ställa upp i programmet men ändå… Att jämföra folks utseende så krasst i tv, nja.

Oskar
(Sajtvärd på Resesajten)

Tina-A
0

Fruktansvärt. De flesta är ju "bara barn"

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Alex
0

Nej fy. Tycker inte alls om idén.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

TacoBelle
0

Jag tycker det är helt sjukt!

E_hjo
0

Ja, helt sjukt… =/

Tom
0

Utan att överhuvudtaget veta vad programmet handlar om tycker jag att det ska bli kul att se det eftersom era reaktioner redan nu är väldigt starka. Spännande!

Tom

Tina-A
0

#5: Det ska handla om olika ungdommar som anmäler sig och sen ska folk rösta på vilka som är snygga och vilka som är fula.

Tom
0

Nu har jag läst vad det går ut på och jag lär nog inte bli en trogen tittare. Men jag tycker att det är jättekul att de gör programmet så att det blir lite opinion.

Det lär locka fram en hel drös med moraltanter.

Tom

PS. Min inställning är att om man är med i en såpa får man stå sitt kast. Är man över 18 år är man myndig och har således rätt att bestämma över sitt eget liv och göra dumma val om man vill.

Alex
0

#7 Jo, för de som är med är det ju en sak. Men det kan ju få andra att må dåligt över sitt utseende..:/ Visst, man behöver inte titta. Men det lär som sagt höras/synas en del om det här programmet ändå..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

bebbe
0

Då skulle jag må jättedåligt av att se på "Tpoomodell" men jag älskar programmet

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Alex
0

Men Bebbe, alla gör ju inte det.. Men ungdomar som redan har dåligt självförtroende och kanske inte trivs med sitt utseende t.ex..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Tom
0

#10, På vilket sätt menar du att ungdomar med dåligt självförtroende skulle må sämre av att det visas ett sånt här program?

Mvh

Tom

Oskar
0

#11 Nog kan jag tänka mig att en överviktig 14-åring med kasst självförtroende kan få ännu sämre självförtroende. Programmet bekräftar ju att tjocka är mindre värda än smala.

Men självklart ska man inte förbjuda programmet. Och jag ser fram emot när någon kanal gör en seriös tävling där hjärnan står i fokus…

Oskar

Tom
0

#12, Ja det vore intressant med ett sådant program. Nu är väl det närmaste man kan komma att de mäter allmänbildning, inte begåvning (IQ).

Tom

Tina-A
0

#12: Precis. Alla som är "mindre snygga" enligt dagens ideal kommer ju röstas ut, om det nu är så det funkar. Då kommer ju alla som ser ut så få det bekräftat att de är fula och de inte "duger till".

Själv tycker jag inte alls dagens idiotiska och extrema ideal visar de vackra människorna utan ofta ligger skönheten i helt andra saker, typ som leenden och charm.

Betty
0

Men alltså det verkar helt sjukt! Inte nog med att man blev vald sist på gympan i lågstadiet, nu ska man bli bedömd även på gymnasiet (vet att dom ställer upp frivilligt) Men jag tycker generellt att folk gillar att placera människor i olika fack- du är snygg/du är ful, du är smart/du är korkad osv. Vi glömmer ofta att det finns olika typer av skönheter och intelligenser. Vem bestämmer vad som är fult och vad som är snyggt?

Tom
0

#15, Det är vi som bestämmer det så klart! Och tur är väl det. Tänk om någon annan bestämde vem jag skulle tycka var snygg.

Du blir väl knappast bedömd om du inte är med i programmet? Eller tänkte du vara med?

Tom

Alex
0

#11 Oskar förklarade det bra. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Fija
0

Jag älskar att kolla på alla olika skönhetstävlingar. Miss universum, top modell, vem som blir playmate å alla andra sånna program men tycker alltid fel vinner. Och det är för att jag älskar att kolla på vackra flickor!

Men tycker det är konstigt att det sällan är tävlingar med "normala" tjejjer. Alltså antingen är dom smala som pinnar och har inga former. Eller så är det mulliga modeller, och dom är ju ofta rätt så stora. Man är alldeles för tjock för att vara modell å alldelses för smal för att vara mulligmodell. Och sen är det ju längden också.

Men själv räcker det att jag gillar mitt utseende och att jag vet att min pojkvän tycker jag är vackrast i världen! Behöver inte bekräftelse från massa okända folk genom vara med i någon skönhetstävling eller vika ut mej.

Tycker inte synd om dom som väljer att vara med i sånna program å blir ledsna när dom förlorar, dom får ju skylla sej själv! Och tror alla som kommer se programmet och mår dåligt över sitt utseende ändå är så härdade för överallt visas det ju hela tiden "hur man ska se ut".