Är det en gamal mascara?
Har en mascara som blir som pulver och ramlar ner på ansiktet när jag använder den, men det blir ändå utan problem bra med färg på fransarna. Är det en gamal mascara jag har eller kan den bli så ändå?. Kan ju tillägga att jag har en Isadora build-up extra volume mascara. Köpte den för typ 4månader sen också.
Det kan bli så om den torkar… Brukar du 'pumpa' den? Eller håller du på väldigt länge/många lager? Då kan det också bli så :)

Låter ju skumt, tror med på att den torkat. Pumpa är inte bra utan stoppa ner borsten o snurra den ett par varv så att det inte kommer så mycket luft i "färgen".
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Hmm det låter ju som att den har torkat iaf! Efter hur lång tid brukar den smula?
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Pumpar den inte, gjorde det min förra och då torkade en men har inte gjort det med den här. Men kanske e för att jag målar ganska många lager. då.
Men blir det oftare så att den smular sig mer när man använder en "vanlig" mascaraborste istället för en gummiborste, eller spelar det ingen roll?. :)

#4 Har den alltid smulat? Vissa är ju sånna att dom smular…
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Ibland kan det vara så att man jobbar för länge med fransarna, då smular det lätt.

Jag tror det beror på mascaran, jag hade den förut och vid slutet av dagen var det som ett grått "lager" med pulver under fransarna :)
Så blev det med en mascara jag hade, och den hade torkat. Och i och med att du har haft den ganska länge så kanske det är läge att köpa en ny. Själv brukar jag försöka köpa en ny minst varannan månad (under förutsättning att mascaran fortfarande är okej) Annars kan det bli lite oftare.