morotsolja eller kokosolja?
vilken blir man brunast av? :)

Finns ju kastanjevatten (tror jag det ar) som man blir valdans brun av - utan sol dessutom! Har aldrig provat sjalv, men vet att mamma anvande det nar hon var yngre och BUS inte fanns.
Morotsolja blir du nog mer orange an brun av…
// Amanda

#1 Var köper man kastanjevatten? Har hört talas om det men aldrig sett det.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#2 Jag har sett det pa Ahlens forr. Nu har jag iofs inte varit i Sverige pa ett tag, men det kan ju vara vart att kika dar iaf :)
// Amanda

Vet att kokosolja funkar och har hört att morotsolja funkar också men vet inte vilken som är bäst. Känns som att man skulle bli orange av morotsoljan :P
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
okej, men hur mycket kostar kastjanjevattnet? :)

Jadu.. tror inte att det ar sa dyrt, runt 50-lappen kanske?
// Amanda

Får man inte väldigt lätt att bränna sig när man solar med t.ex. kokosolja ?
Mvh Ellenfyrkant

Man bör smörja sig med solkyddsfaktor före :)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#8 Vad är då meningen med det ?
Mvh Ellenfyrkant
Vill bara tillägga att man blir väldigt lätt bränd när man har på olja efter som det förstärker effekten. Man blir givetvis brun snabbare, men det farliga är om man är ute lika länge som vanligt för att man vill ha det "ordentligt".
Så visst, sola utan solskyddsfaktor om man vill det, men olja är precis motsatsen till solskyddsfaktor, inte alls bra för oss nordbor!
Hakuna matata!

#9 Det tar snabbare med olja+solkyddsfaktor än bara solskyddsfaktor
Jenny
#11 Ja precis, men vad är meningen med att använda två saker som tar ut varandra? Då kan man lika bra bara utan helt eller köpa en med låg faktor?
Hakuna matata!