Morötter innan solning
Okej jag varnar för att det här är en rätt så konstig idé . Om man river morötter sen lägger man dem på tex magen en liten stund. Sen tar man bort dem och går ut och solar. Blir man lättare brun då eller?
Eftersom morotsolja innehåller morot och sånt.
Jag vet att det låter helt sjukt, hah!

Jag vet inte om det funkar att lägga morötter på magen, men jag har hört att man kan bli brunare om man äter morötter varje dag. Fast då ska man äta ganska mycket också.
- Medarbetare på studier.ifokus

Äta morötter är bra för solbrännan, det har jag med hört men vet inte heller i vilka mängder.
I vissa brun utan sol finns samma ämnen som i morötter minns inte vilket men det kanske kan funka…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Hmm nja tror inte att det funkar. Visst är det morötter i morotsolja som är bra för brännan men det är nog en hel del konstgjort där i också!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Eller så mixar man morötter med typ vatten och lite annat gojs och smörjer in hela sig i det? HAHA ! :D
Jag tror nog snarare att det är oljan i morotsoljan som gör att man blir brunare. Ett gamalt hederligt knep är ju att man smörjer in sig med matolja innan solning för att bli extra grillad.
Jag tror nog att det är bättre att äta säg 5 morötter om dagen?^^ Det blir man inte gul av i.af (20/dag börjar märkas med den gula färgen). Ta några morötter som mellanmål - bra för både bränna och magen!
Har man råd att vara lite onyttig kan jag varmt rekomendera att ta gräddfil (eller vanlig fil om man vill vara lite nyttigare) och blanda med Santa Marias tacco krydda (den som man ska ha i köttfärsen), jag föredrar den som är "Hot", då den vanliga kan kännas lite blaskig. Ta hellre lite mindre då av "Hot". Bra mycket både godare och billigare än vanlig dippkrydda!
Hakuna matata!

#5 Bra tips!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#6 Nu vet jag inte om du syftade på det att äta eller det om oljan.
Men för att redogöra så vill jag bara tillägga att man inte bör ha på någonolja alls innan solning då det gör att man blir brunade och framförallt med bränd än man annars skulle ha blivit på samma tid! Det är med andra ord väldigt lätt att missbedömma längden man kan sola, och att bränna sig är ju det sista man vill göra.
Hakuna matata!