Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 2415 ggr
Knittabilly
0

Solskydd för ansiktet

Hej! Jag skulle behöva tips på en riktigt bra solkräm till ansiktet. Den får gärna ha ganska högt solskydd och framförallt ska den vara för fet hy. Alla jag hittills har provat har jag bara blivit flottig, blank, oljig och fått finnar av.

Åker till Spanien nästa vecka och bränner mig väldigt lätt så jag måste verkligen ha en bra solkräm.

Någon här på sajten som kan rekommendera någon?

Tack på förhand =)

JMax
0

De som Apoteket säljer för barn, minns inte vad de heter nu men jag har med sf 30 och 35 till barnen o de är bra. Hade bara med mig en med sf 20 nu när vi är på resande fot och trots att lilleman var insmord med den samt haft keps och suttit i vagnen nästan hela dagen ser han röd ut.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Knittabilly
0

#1 Den använder jag till kroppen och det funkar den väldigt bra till men till ansiktet blir den inte bra alls, blir bara flottig och får finnar. Apoteket har en speciell för ansiktet och den provade jag förra året och det var samma problem med den.

Men tack för tipset ändå =)

elyse
0

Det skulle jag också vilja veta, för jag får samma problem - krämen täpper till för mycket.

JMax
0

Har testat en ny på ungarna i dag. Sf 50 Garnier Ambre Solaire. Den går in i huden ganska bra o de blir inte feta o kladdiga av den iaf.

elyse
0

#4 Har dina barn oljig hud annars då?

JMax
0

#5 Nja det kan jag ju inte direkt påstå iof, dottern är lite fet näsa o panna men oljig kan man inte kalla det.

elyse
0

#6 Men då kanske det fungerar för mig då, för jag har bara benägenhet att bli fet i T-zonen.

JMax
0

Provade den på mig nu och jag tycker att den känns ganska bra, jag är med fetare i T-zonen just nu men inte så mycket att jag har problem med det. Pudrade lite över men det gör jag alltid för jag vill ha matt hy.

Knittabilly
0

Jag var precis och köpte en speciell solkräm för ansiktet på Apoteket. Den är från Eucerin och heter Sun Fluid Mattifying Face. Den verkar vara riktigt bra, inte det minsta oljig eller klibbig. Så den här sommaren kommer jag förhoppningsvis att både slippa flottigt ansikte och att bränna mig =)

JMax
0

#9 Det lät bra! Vad är det för solskyddsfaktor på den?

Knittabilly
0

Det är solskyddsfaktor 50+ så risken för att man ska bränna sig är nog väldigt liten.

Det var föresten 25% rabatt på alla solskyddsprodukter från Eucerin på det Apoteket jag var på, har du tur så kanske det är det på ditt Apotek också =)

JMax
0

#11 Det är ju perfekt! Ska se om jag hinner till apoteket i dag.

Knittabilly
0

#12 Hoppas att du hittar den och att du blir nöjd =)