Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettot-off-topic
Läst 2492 ggr
JMax
0

OT- Vad gör du nu? #29

Tjattra vidare!!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

JMax
0

Surar…Det bli ingen husbil vilket betyder ingen semester…Å så det med jobbet…morr

Blir att ägna mig åt mina vanliga sysslor. En maskin tvätt är igång nu o har ett berg som ligger som ska in i garderoberna sen blir det väl att städa…Tjohoo va skoj…eller inte…

soetisen
0

Kom nyss hem, är glad över att mitt lov har börjat :D

- Medarbetare på studier.ifokus

Katter3
0

Ska inte göra något speciellt. Vid halv fyra ska jag göra mig i ordning och efter det blir det skolavslutning i kyrkan.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Anna
0

Ska nåla ett par jeansshorts och sy in dem.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Emelie-G
0

Firar att jag aldrig mer kommer ha gympalektion och aldrig mer någon naturkunskap genom att prova tänkbara outfits till skolavslutningen imorgon.. återkommer med reslutat ;)

Fiona
0

Sorterar marsvinspapper…

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Birke
0

En kompis kmr snart. Ska först sticka upp till hästarna på betet. Behöver ta det lugnt o slappna av..

JMax
0

Surar så det står härliga till…känner mig som en grinig unge o det vill inte gå över. Va ska jag göra för att pigga upp mig?

Emelie-G
0

#8 Kolla på Scrubs på trean om 10 min, världens roligast program Skrattande

JMax
0

#9 Buhuu…Gråter Jag har ju inte trean…Scrubs är ju jättebra annars!

Isak
0

Jag ska betala en rolig faktura till Calligraphen nu, sen får jag se vad det blir utav kvällen. Mat till morgondagen kanske?

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

soetisen
0

Funderar lite över vad jag ska göra, är sugen på något gott att äta. Hmm.. kanske ska ta en energi dryck och äta av min bubbelchoklad.

JMax
0

#11 Fakturor är aldrig roliga o betala…

#12 Bubbelchoklad?

Anna
0

Har fixat & målat naglarna, ska gå över till tånaglarna nu ;)

annaattlid.se

JMax
0

#14 Det var ett bra tips! Mina naglar behöver verkligen lite omtanke nu!

Snart dags att stoppa kottar i säng med så då kan jag kladda i fred…

soetisen
0

#13 Choklad med luftbubblor i, verkligen jättegott :D

Skriver en liten planering så att jag inte glömmer bort det jag ska under den närmsta veckan.

Emelie-G
0

Ska sätta mig med locktången och se om jag kan lära mig att göra snygga lockar en gång för alla… wish me luck :p

Fiona
0

Ska plocka fram grejer för i morogn och prova kläder, om jag inte somnar…

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Isak
0

Ska snart till jobbet och se ifall jag fått mina nya arbetuppgifter inlagda i telfonisystemet. Fick det aldrig igår så.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Anna
0

Har precis fönat håret, ska klä på mig snart och börja fixa mig.

annaattlid.se

JMax
0

Sitter o lyssnar på en arg dotter…suck

Regnet öser ner utanför så det ser ut att bli en tråk dag i dag med…

JMax
0

Är alla i väg på skolavslutningar o annat skoj o har lämnat mig ensam här i dag…:o(

soetisen
0

Kom nyss hem, känner mig så sjukt trött.

Isak
0

Precis hemkommen från jobbet och känner att jag måste avreagera mig på något.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

JMax
0

#24 Det låter inte bra. Vad har hänt?

Isak
0

#25 Hade en kund på telefonen som sa att hon väntat 1 timme i kö eller nått sånt som fick ett rejält utbrott när jag skulle försöka förklara några saker för henne. Till slut vart hon så sur så hon la på. =/ Hoppar bara att jag slipper liknande kundtjänstsamtal i framtiden.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

JMax
0

#26 Trist men det finns alltid rötägg. Det är bara att försöka att inte ta åt sig.

Isak
0

#27 Jodå, så länge de inte skriker något som man kan ta åt sig av så är det ingen fara.

Den snälla tanten från belgien förgyllde ju dagen så det var ju skönt att höra hennes tacksamhet.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Katter3
0

Slappar! Första sommarlovsdagen idag, men det känns inte på grund av vädret.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Emelie-G
0

Halvkollar på fotbolls-vm, ska strax bättra på sminket  och åka iväg till en kompis för klass/avslutningsferre =)

JMax
0

Befinner mig på barnsligt låg nivå med ungarna…Tur vi inte har grannar då skulle jag snart sitta inlåst i ett rum med en väldigt tight tröja på mig…Tungan ute

Birke
0

Sitter vid datan som en zombie. Helt slut i huvet just nu.

JMax
0

Vill ha nått att äta men vet inte vad. Kanske baka nått alldeles jätteonyttigt?

Birke
0

#33 Låter super ;)

Katter3
0

Är orolig…

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

JMax
0

#35 Varför orolig?

Birke
0

Är irriterad på mig sj. Tappade idag bort mina betyg på stan + ett diplom, och kan nu inte hitta mina extraklackar. Har vart seg i huvet de senaste dagarna, o börjar tröttna på det..

JMax
0

#37 Men vad är det med dig?!?! Häromdagen tappade du väl bort väskan med? Nu får du skärpa dig!Tungan ute

Birke
0

#38 Haha jag vet :P Försöker, men får hoppas att jag kviknar till nu när det är lov :)

soetisen
0

Sitter och äter jordgubbar :)

JMax
0

Funder på att skutta i säng men huset ser ut som ett bombnedslag tack vare de små oskyldiga kottarna…men det finns ju en dag i morgon med så jag kan nog städa då…

Gonattinuffsan allesammans!

Katter3
0

#36 Min ena kanin är sjuk… Om hon överlever natten åker vi till veterinären imorgon.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

JMax
0

#42 Fy så hemskt, hoppas verkligen att det går bra.

Här blåser storm i dag, funderar på vad jag ska hitta på.

Birke
0

#42 Lycka till!

Är nyvaken. Kom hem igår kväll kl 2 på natten från Eskilstuna (bor i Nyköping). Hämtade borsan som hade försökt sig på kontakt med morsan ><

Birke
0

Ska åka in med cykeln (i bilen ofc, orkar inte cykla 2 mil :P ) så jag knán ta mig till sommarjobbet nästa vecka. *Tack pappa för skjuts*

Emelie-G
0

Mår som jag förtjänar efter klassfest och utgång igår efter skolavslutningen, tre timmars sömn och sedan upp och jobba i stallet… ska jobba till 7 ikväll, blir en lång dag :p

Birke
0

Drickedr mjölk :3 Ska sticka i fiska sen..

Fiona
0

Plockar sand ur mitt hår, va på skum & beach party igår med sand på hela dansgolvet + en skummaskin, mysigt värre att ha sand och gegga överallt!

Jenny

soetisen
0

Kom nyss hem från äventyrsbadet i Borlänge, en stor bula i huvudet + att resten av kroppen har blåmärken och rivmärken. Farligt att bada :(

Fiona
0

#49 Aj aj!

Ska ut och rida i stormen…

Jenny

Katter3
0

Vi hann aldrig komma iväg till någon veterinär. Min fina lilla kanin dog i sin bur… Jag var hos henne hela tiden…
Hon ligger ute hos de andra nu, bredvid sin gamla kaninkompis.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

JMax
0

#51 Så tråkigt…Gråter Blev hon gammal?

Har fått hem husbilen!! Börjat pyssla lite med den. Fått in lillemans bilstol bla men det tog lite tid och krävde lite kvinnlig list. Tydligen ska inte ungar med i husbilar?Obestämd

JMax
0

Är dyngtrött o vill krypa ner o lägga mig men jag måste vänta ut en maskin tvätt jag vill hänga så den torkar tills i morrn…dasslock…

Minst 20 minuter kvar…

Emelie-G
0

Ska strax till stallet och jobba, men det blir ganska slappt eftersom de flesta hästarna har åkt på bete, bara 10 st kvar istället för 35 =) Dessvärre ska de ju ha mat lika tidigt ändå… Men min kompis som jag jobbar med tog körkort i veckan, så slipper cykla de 5 minutrarna i nerförsbacke dit iaf haha ;) Dock tar det 15 hem med cykeln, monsteruppförsbacke…

Plus nynnar på bredbandbolagetreklamen, den har satt sig ordentligt på hjärnan haha :p

JMax
0

Solen skiner!!!!

Håller på att skura husbilen samt packa den, vi ger oss nog av under dagen.

Isak
0

Är lite seg från gårdagens gårdsfest, men är bara att försöka piggna till innan jag börjar jobbet i eftermiddag.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Katter3
0

#52 Fyra år bara… :(

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

JMax
0

Fy det är så tråkigt när sånt händer…Å det är ju ingen ålder heller.

Har konstaterat att husbilar inte är anpassade för barnfamiljer, himla skumt alltså…Trodde typ det var det de användes till.

Birke
0

Käkar äpple, njuter av frihets känslan Glad Sommar, sommar, sommar o sol..

Idag blir det att sticka upp till hästarna på betet o va lite social med dom så att dom inte blir totala vildhästar ;) Kanske pyssla lite med de små här hemma.. Har ingen cykel, för den stårju inne i stan nu. Kanske ska mordhota min moppe o se ifall det biter på den. Inget annat gör ju tydligen det -.-´

soetisen
0

#59 Här saknas solen :(

Just nu käkar jag chips och tar det lugnt. Ska nog dra ut snart.

Isak
0

Nu ska jag åka och handla lite gott, sen blir det jobbet till 22.15

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Birke
0

#60 Får hoppas på att den tittar fram snart då :)

Har preciskäkat tacopaj. Superenkelt o supersnabbt att göra. Supergott också ;)

Du behöver:

Tacobröd, köttfärs, cremefräsch med smak av chili o parika (stavas?), tacokrydda, lök, sötsur chilisås, krossade tomater o ost.

Stek på köttfärsen o löken. Blanda ihop allt (köttfärs, cremefräsch, krydda, lök, sås, krossade tomater) i en gryta o låt puttra en stund.

Varva blandningen med brödet i en ungssäker form (bitarna som rivs av brödet för att passa formen är perfekta för att städa ur grytan sen - mums!) och lägg på massa ost på toppen. Sätt in i ugnen på 200-225 grader i en kvart eller tills osten har fått en fin färg. Serveras med sallad.

JMax
0

#62 Aaa!! Tacopaj är så gott!!!!!!!!!

JMax
0

Jag är på vift med husbilen!!

Ska snart skutta i säng men lilleman vägrar somna…

Birke
0

#64 Härligt:D

Birke
0

Hairspray går på 4an. Har inte sett den, men den slutar nog för sent.. Saknar kudden.

JMax
0

#66 Men den vill ju jag se!!!! Attans att jag inte har nån tv här…tänkte inte på det…Gråter

Kottarna verkar ha lugnat ner sig så jag funderar på att byta om o krypa till kojs jag med.

JMax
0

Fasen…Det har börjat blåsa halv storm…Jag blir sjösjuk här inne…

Nu ska jag iaf försöka sova. Hoppas jag överlever natten. Har fått för mig att bilen ska rulla i väg o hamna i sjön…

Gonatt!

JMax
0

Vi överlevde natten!!

Nu ska vi bort o gå på toa och diska det vi har smutsat ner sen tar vi båten till Gränna.

Vädret är ju aningen dassigt men får hoppas att det blir bättre.

Isak
0

#69 Vad bra. =) Ät en polkagris åt mig och nere i Gränna hamn på Pir Kro så har de mjuk & kul glass ifall ni får det tråkigt. ;)

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Emelie-G
0

Dricker te med honung och knarkar vicks, typiskt nog har jag dragit på mig världens halsont lagom till första sommarlovsdagen (slutade i fredags och jobbade i helgen så detta räknas som första för mig ;p)

Fiona
0

Kikar runt, svär över bredbandet som vanligt…

Jenny

Birke
0

#69 Vart är ni på väg egentligen?

Hemkommen från första dagen av sommarjobbet. Har målat o rensat ogräs. Var med två invandrare som begreppet "arbete" ör okänt för och en snygging (a) :P

Ebba-A
0

Har nyss badat ett marsvin och tänkte ta och träna lite :)

Värd på Choklad iFokus

Birke
0

YES! Min kompis som är guld värd har hittat mina borttappade betyg :)

JMax
0

Vi tog båten till Visingsö ska det ju vara…Nu är vi tebax, har traskat runt, åkt remmalag, sen tillbaka till Gränna där vi käkade glass på Pir Kro!! Mumsegott! Spelade lite minigolf på en ascool bana med o nu ska jag försöka få lite ordning på oss så ska vi äta nått.

JMax
0

Jag har skafft mig en ovän med…Försökte vara snäll o låna ut en kabel te de som kom o ställde sin husvagn brevid oss men hans fru har blängt järnet på mig sen dess. Sista gången jag försökte vara snäll…

Birke
0

#76 Polkagrisstaden :D

#77 Vilka människor man kan träffa på ibland va?

Satt nyss o o skulle skriva ovanstående, men råkade trycka på ngn knapp så att bokstavstangenterna skrev siffror, försökte ändra det då genom att trycka på fler knappar, men då blev skärmen blank.. Hej o hå, oteknisk är jag iaf.

soetisen
0

Kom nyss hem, så nu käkar jag chips och har det skönt :)

Isak
0

#77 Jag kanske skulle ta en trip till Gränna imorgon så får du chansen att skaffa dig en vän istället. ;)

Nu blir det att försöka göra klart vigselschemat innan mötet med prästen imorgon.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

JMax
0

#80 Vi drar ju i morgon bitti, typiskt, annars skulle jag verkligen behöva en vän här. Ungarna har vrålat järnet en stund så varenda kotte här undrar nog om jag är barnmisshandlare eller nått… Vet inte om jag vågar öppna dörren.

Nu tror jag iaf att de slocknat så att jag kan få en liten stund i lugn o ro så jag kan planera den fortsatta resan.

JMax
0

Kudden här kommer jag!!

Gonatt allesammans!

Birke
0

#82 Ska också gå o ta ett seriöst snack med kudden snart.

Sitter med banan i håret (:D) o kollar på secret lifes of women.

JMax
0

#83 Hehe! Du testar alla skumma metoder du!!

Jag packar i ordning i husbilen o väntar på att lilleman ska vakna så att vi kan ta o äta frukost o ta en dusch innan vi åker.

Birke
0

#84 Gillar att kladda juSkrattande

Sitter framför datan, när jag egentligen borde göra mig i ordning för sommarjobbet i en jävla fart xO Får nog göra det..

Isak
0

#81 Ja, det skulle ju vara typiskt. När det är så fint väder också.

Nu blir det fotboll, har haft möte med prästen i förmiddags så nu är en uppgift avprickad.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

elli-kleo
0

har vänt upp och ner på dygnet. gick o la mej 4 i natt och gick upp 10. så har lite sömnbrist också. men ska dra till stallet nu.

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

soetisen
0

Kom nyss hem efter en shopping tur :)

Birke
0

Hemma igen, är med en kompis.

Isak
0

Har varit förbi jobbet och kollat mitt schema så jag kommer i tid imorgon och som tur är har de inte ringt in mig för övertid pga flygstrejken. =)

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

JMax
0

Landat på High Chaparall o fått ordning på det mesta. Ena kotten sover o den andra vägrar…Blir skoj att försöka få ordning på tider o allt när man kommer hem igen…

JMax
0

Försöker vakna till men jösses så segt det går…

I dag blir det att gå in på High Chaparall när de öppnar klockan 10.

JMax
0

Yeehaaa!! Se upp alla blekansikten nu kommer vi!!!

Katter3
0

#93 Hoppas att ni får det roligt!

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

soetisen
0

Käkar frukost, ska snart ut och springa lite. Jag SKA börja träna! Vi får se hur det går…

Isak
0

Tittar på VM och funderar på ifall man kommer få telefonsamtal imorgon för att hantera det man lärt sig idag på utbildningen.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

JMax
0

#94 Det var jätteskoj!!

Å attans vilken snygg tågvakt eller vad det heter det var på vår vagn när vi åkte tåget…

Ungarna är isäng rekordtidigt i dag och jag ska nog snart däcka jag med, känns som om det behövs för att klara flera dagar till på resande fot…

JMax
0

Gonatt govänner! Nu klättrar jag en våning upp och däckar!

soetisen
0

Pillar lite med min blogg, måste bli aktiv igen! Men funderar också på om jag ska käka något… Hmm vad vill jag äta…

JMax
0

Det är alltid så svårt att komma på vad man vill äta o kommer man på nått har man inte grejjer hemma så att man kan fixa det…

Jag ligger o solar utanför husbilen. Lilleman gnäller o Norma samlar grodor med en nyfunnen vän.

Birke
0

Fördriver tiden tills hovslagaren kmr.

Katter3
0

Har fixat ett par småsaker på hemsidan.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Birke
0

Har precis oljat in mitt hår i kokosolja :P

JMax
0

#103 Usch! Hoppas du får ut allt sen!

Jag ska närma mig kudden eller om jag ska läsa lite till…

soetisen
0

Sitter här och blir myggbiten Skrikandes

Emelie-G
0

Dricker kaffe och kollar på tv i min nya 140 säng hehe :D Dessvärre måste jag upp snart och pallra mig till jobbet…

Birke
0

#104 Får alltid ut allt, vad jag än kladdar i, t.o.m med balsamtvätt ;):D Vana vettu haha x)

JMax
0

Sitter här o vaknar till. Victor är vaken med men Norma vägrar, hon sover som en stock. Jag är jättekissnödig men vill inte gå i väg utan henne så hon blir själv om hon skulle vakna.

Fiona
0

Fundrerar på att göra äggröra till fruskost! om vi har någon grädde vill säga…

Jenny

soetisen
0

Ska ta det lugnt ett tag sen blir det till att städa rummet.

Birke
0

Sitter och lyssnar på åskan. Sjukt skönt emd helg iaf:)

Isak
0

Precis hemkommen från affären med lite godis och annat gott, men först blir det lite mat.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

JMax
0

Hemma…Gråter

Blev o sätta en jäkla fart hade totalt glömt att jag ska jobba i morgon…

JMax
0

Ska släpa upp en sadel från källaren sen hänga tvätt sen krypa ner i min egen säng!!!

Isak
0

Sitter och hänger framför teven och väntar på att hämta sambon.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

soetisen
0

Käkar chips och surfar runt lite :)

Birke
0

Funderar på om det inte är dags för att sova snart.. Ska kolla en liten stund till på datan :P

Ebba-A
0

Har nyss testat locka håret med plattången, såhär precis innan jag ska gå och lägga mig. Blev väll sådär, men bra första försök :)

Värd på Choklad iFokus

[Wera]
0

Kan vi inte starta en ny tråd? Börjar bli lång hehe :)

Ligger och väntar på att pojkvännen ska komma hit och mysa och sova med mig :) Han är ute på byn och leker med moppen… och han sa att han skulle sova tidigt.. men vet inte riktigt vad tidigt är för honom. Haha. Klockan är ett liksom ;) Han ska nämligen upp och laga en bil kl 9 imorn :P Får se om sömntutan orkar haha. Vi har nämligen en vana att sova till 4 :S

JMax
0

Nu har jag gjort en ny tråd! Bara att tjattra vidare!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer