pierca läppen själv?
Ja, nu är det så att jag skulle vilja göra hål i överläppen men tycker inte riktigt att de är värt 500-600 spänn liksom! Skulle vilja göra det själv, några tips?
Visst, de tar några hundra för det, men för de pengarna får du:
en bra, rak placering som inte skadar slemhinnor och tandkött/tänder och gör så att piercingen läker bättre och går bra att byta senare
Sterilitet, du kan aldrig få det så rent hemma och ha så rena vektyg och smycken, det är viktigt för att du inte ska få otrevliga infektioner som sprider sig
bra råd hur du ska sköta den och hjälp om den skulle krångla
Jag skulle aldrig rekomendera någon att göra det hemma eller hos någon bekant osv. Tycker du inte att den är värd några hundralappar eller att ditt utseende och hälsa är värt det heller så kanske du inte ska ha den alls.
Visst, jag kanske låter hård, men det är i mitt och många andras tycke riktigt dumt att göra sådant själv.
Paulina
Jag håller helt med Aviendha!
/Christine

Håller helt med ovanstående!!
Skulle inte rekommendera att du gör den hemma själv!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Håller med alla över. En min syster känner gjorde det själv, efter några dagar blev det infekterat.

#1 vet vad hon pratar om, kan inte annat än hålla med!
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Pierca dig inte hemma själv! Det är klart värt pengarna att gå till en riktig piercare.

Inte att rekomendera att pierca själv! skulle aldrig klara av det heller 
Min syster köpte sterila nålar och lät en kompis pierca henne i läppen. De hade handskar på och sådär, blev några hundra billigare än på studio. Det blev rakt och snyggt, hon har skött om den så den har inte blivit infekterad. Var några månader sen nu och det ser fortfarande bra ut.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag tog hål i läppen stjälv men jag tog bort det efter ett tag för min läpp var för tjock. Ska du göra det stjäv så tänk på att ha strerila saker och att ta hålet rakt.

Inget att rekomendera då som #1 säger. Det är lätt att det kommer fel så det skadar tänder och tandkött. och ett skadat tandkött kan leda till tandlossning, vilket jag i alla fall inte skulle vilja riskera.
Jag gjorde min läpp-piercing i en studio och den skaver ändå mot tänderna och tandköttet så det är ingen garanti att det ska bli rakt och bra bara för man gör det i en studio. Tyvärr :/

#12 Men då är det enkelt att säga att den som gjorde din inte kan vad den håller på med och riskerna är trots allt mycket mindre att det blir så än att man gör den själv.

håller helt med #1

jag gjorde piercing i naveln hos en . tjej som är 95a, 15 år , inte utbildad ,och jag fick nästan blodförgiftning, efter infektionen! ::o
BETALA summan- om du inte vill bli sjuk :O

Rekomenderar inte att du tar en piercing i ansiktet sj. (Har tagit min navelpiercing sj, med snett resultat, men den är inte lika synlig som ngt i ansiktet är.)
Har en kompis som tog sj, lr försökte iaf. Han tröck igenom en nål 3 ggr innan han blev nöjd, vilket tog extremt lång tid, sen var han med en kompis som utbildar sig till piercare, som kollade på honom snabbt och sa att det såg för jävligt ut, och att dom skulle fixa det igen. Hon gjorde det på 3 sek. Så jag rekomenderar att du lägger ut pengar nu när du ska ha den i ansiktet.
Min kompis ville ta själv i läppen förr men övervägde riskerna och tog inte alls.
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Ja det är ju stora risker att göra det själv o blir det helt fel så kan det bli stora fula ärr och det är inte roligt att ha i ansiktet. Ingen annan stans heller för den delen men det kan vara enklare att dölja.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!